Software aanpassingen voor de Fiesta van Fiona

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door FordFranc, 10 jun 2012.

  1. nieuw 'hart' voor Fiona haar Fiesta

    Het noodlot heeft eind november toegeslagen bij Fiona haar Fiesta...De auto reed nog op 3 cilinders en moest afgesleept worden.:(

    Diagnose Schurer Kamphuis: GEEN = 0 compressie in cilinder 4. Oorzaak waarschijnlijk een slechte bougie.:shock:

    Garantie dachten wij, want de auto met 2 jaar extra fabrieksgarantie gekocht bij Citroen dealer in Huizen. Nou, niet dusssss......Wat dan?

    Wij kochten de auto op 5 mei 2012, de auto had laatste beurt op 11 april 2011 en daarmee was de jaartermijn overschreden. Ford NL weigerde coulance regeling, ondanks dat bougies helemaal niet eerder worden gecontroleerd of vervangen dan bij 60k beurt. En haar auto heeft net 23k gereden....

    De auto heeft wel keurig een 20k beurt gekregen bij SK, 4 weken voor het noodlot. Volgens SK wilde Ford NL niet meewerken. Schade: 3000 euro excl manuren en klein materieel.:wow:

    Terug naar Citroen dus. Auto naar Ford dealer Poll Huizen (schuin aan de overkant, waar de eerste eigenaar de auto destijds kocht). Dezelfde diagnose gesteld en ook Poll contact gezocht met Ford NL. Dit keer met meer succes. Vorige week maandag cilinderkop verwijderd om samen met schade-expert te bekijken wat er aan de hand was. Wat blijkt; er is een keramisch deeltje van de bougie in de cilinder gevallen en deze heeft de boel inwendig compleet vernield. Ja, de bougie die 60k hoort mee te gaan en af fabriek is gemonteerd.

    Dit keer was Ford NL wel overtuigd en....vergoeden zij alles! Ondanks het niet volgens de regels uitvoeren van het onderhoud (20k kilometer/uiterlijk 1 jaar) betalen zij het totale bedrag van ca. 8000,- euro! Fiona helemaal blij en vanaf 2e week januari kan zij eindelijk weer in haar eigen auto rijden.:cheer:
     
  2. En dat is nog eens goed nieuws,mooi :thumbup:
     
  3. Goed nieuws. Aanhouder wint. 8000 euro 'schade'? Dan is ie praktisch total loss!:???:
     
  4. Mmb, nou idd, de auto voor 8850 euro gekocht....
     
  5. Zo zeg wat een verhaal. Blij dat het goed komt. 8000 is wel heel veel voor een blokje wisselen.
     
  6. Gijsbert, ik vond dat ook erg veel. Misschien wat overdreven door de dealer? 3000 voor blok en dan arbeidsloon en materiaal. Kom je op ca. 6k?
     
  7. Jemig wat een verhaal en toch komt het me enigszins bekend voor ;)
    Goed motor jaartje geweest voor SK, maar iets minder voor Ford NL.
     

  8. 8k lijkt me redelijk overdreven. Motor voor 3k, dat kan voor n ruilmotor. Omwisselen zal max. 2 dagen zijn. Is iets van 1500 euro.

    Anyway mooi dat je zo geholpen wordt.
     
  9. Wel ruk dat dat gebeurt, immers, je zit met de rompslomp. Maar wel fijn dat het zo wordt opgelost, alhoewel, stel dat je maar gacapituleerd had bij SK, dan had je zelf aan de lat gestaan voor al die kosten. Gelukkig heb je even doorgezet!
     
  10. @ Joost, zeg dat wel!

    @ Uwbuurman Als ik iets geleerd heb, is het dat je ZELF altijd overal achteraan moet blijven gaan en niet denken dat het VANZELF wordt opgelost.
     
  11. Wat een toestand, maar wel goed nieuws :)
     
  12. Het kan natuurlijk altijd goedkoper en ik weet ook niet of het een ruilmotor of een geheel nieuwe betreft. Wat ik wel weet is dat ik de rekening gezien heb die SK naar Ford NL heeft gestuurd n.a.v. de vervanging van mijn motor en dat was een kleine 9400 eurie.
     
  13. Het betreft een geheel nieuw blok
     
  14. Fijne dagen allemaal
     
  15. lekker bericht zo voor de feestdagen, gelukkig ben je er zelf achteraan gegaan en wordt het netjes opgelost, goed geregeld :thumbup:
    Franc en Fiona, jullie ook fijne dagen :D
     
  16. Maar goed dat je vast houdend bent :thumbs:,scheelt enorm veel geld en prettige dagen:thumbs:
     
  17. Geeft wel te denken. Blok met amper 15.000km, compleet naar zijn grootje. Daar zou ik nu nooit rekening mee gehouden hebben. Gelukkig kon je terugvallen op garantie. Ik koop mijn auto's altijd zonder garantie en onderhoud ze niet bij de dealer. Was dus van koude kermis thuisgekomen.
    Heb je deze website trouwens al een keer bekeken?
    Geeft de burger weer moed!;)
     
  18. Gefeliciteerd met deze uitslag!!!!!!!!!!!

    Wat ik alleen niet begrijp is dat SK zegt dat de motor kapot is en verder geen diagnose stelt en zegt dat Ford NL niet meewerkt aan coulance!!!!!!!!!
    Bij Poll in Huizen zeggen ze ook dat de motor kapot en ze stellen wel een diagnose door onderzoek en nu wordt wel alles vergoed.
    Laat hier SK geen steekje vallen?????
     
  19. mooie Fiesta veel plezier ermee
     
  20. Bedenk wel dat hier waarschijnlijk extra kosten zijn meegerekend. Over het algemeen krijgen de dealers bij garantieklussen alleen het materiaal vergoed.
     

Deel Deze Pagina