Slangen sproeierinstalatie lekt. Een mogelijk ontwerpfout?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Dragunov, 28 dec 2008.

  1. Vandaag tot de constatering gekomen dat me sproeiinstallatie nie meer werkt, wat ik ook drukte er kwam geen vloeistof uit de koppen.

    Bijna een halve fles anti vries in reservoir gegoten (was al in orde nochtans voor de winter met antivries) tot je et zag, terug geprobeerd, geen resultaat, effen terug gekeken in reservoir en kzag de vloeistof al nie meer, maar wel een plas onder me auto

    Mogelijke oorzaak?

    -----------------------------

    Dit was het eerste punt, nu tweede punt is de mogelijke ontwerpsfout:

    Je sproeiinstallatie samen met zijn verwarming komen van links beneden in de motorruimte en zijn dan bevestigd aan je motorkap...

    Tijdens de controle van de leidingen van sproeiinstallatie zag ik dat links de zwarte tape die de gekleurde draad en de zwarte draad van de verwarming van je koppen samenbindt gescheurd was en dat de zwarte kabel wit uitslaat van de wrijving.
    Zo te zien wrijven die kabels tegen je carrosserie als je je motorkap opent en dichtdoet...

    Voorstel van Willem is om met spanbandjes de kabels te verleggen en de blote kabels terug te laten intapen.

    Kzal dit zeker voorleggen aan de garagist en ook hem laten kijken naar het lekken van sproeiinstallatie

    Voor het tweede punt wil ik ook graag dat jullie effen zouden willen kijken of jullie dit probleem hebt, indien neen, des te beter, indien wel, misschien ook effen laten kijken ernaar
     
  2. Bij mij lopen daar ook de kabels. Alleen zit de draad waar de vloeistof doorheen loopt tegen de carrosserie en zit er een soort bescherm spul omheen. De stroomkabel zit vast aan de vloeistof kabel (dus aan de kant van de motor ruimte). Voor de rest waren de kabels niet beschadigd.
     
  3. Beschermspul, kan je je nader verklaren?

    Bedankt!
     
  4. Ik zou een goed kijken waar het water vandaan komt b.v. recht onder het reservoir. Als dat het geval is dan moet je ff kijken via de wielkast naar het reservoir. De aansluiting op de leiding zal waarschijnlijk niet meer goed zitten.

    Groeten,
    Michel
     
  5. Vanmorgen al naar garagist geweest:

    1ste punt: de kabels bevatten bevroren uitgedunde anti vries (garagist had erin gedaan vroeger), dus wachten tot ze ontdooit zijn, mogelijk is da motorke kapot, maar we moeten afwachten

    2de punt is al gefixed, nieuwe tape errond en kabel verlegd waar ie oorspronkelijk zat, moet ergens ervanaf gegaan zijn, maar zit nu terug erin geklikt en en nog eens met zo'n spanbandje errond
     
  6. 1ste punt is ook terug in orde: nachtje en dan nog een halve dag in garage van me ouders gestaan en inmiddels pure antivries bestemt tot -20°C toegevoegd in garage deed wonderen

    Vandaag teug systeem getest en de sproeiers werken terug normaal
     
  7. ik zou hier ook graag een vraag in stellen(kwil er geen nieuw topic voor openen,ivm orde he)
    ik heb dus een fofo1 uit 1999.
    en ik heb tijdje geleden eens mijn ruitensproeireservaat bijgevult tot 3 cm onder dat dopje dat je moet losdoen om bij te vullen,met het gedacht nu kan ik lekker voort.
    maar ik wou dan na een uurtje vertrekken met de focus,zag ik een plas aan mn linker wiel liggen,en mn vloeistof was gezakt.en ik kwam op mn bestemming en er drupte er opnieuw uit,toen ik thuiskwam ook nog.
    zit de overloop mss zo diep in het reservaat?
    of kan mn reservaat gebarsten zitten?
    er komt wel nog mooi vloeistof uit mn sproeiers hoor.
     
  8. Ik heb het reservoir wel eens tot de rand gevuld. Bij mij heb ik niets zien lekken.
     
  9. Bestaat uit reservoir en vulmond, bestaat dus uit twee delen, het is mogelijk dat alles boven het tweede deel, dus vulmond eruitloopt (volgens garagist)
     

Deel Deze Pagina