1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 Ecoboost 250pk "setje" remmen voor MK3 RS

Discussie in 'Performance' gestart door JPsTuningshop, 15 mei 2017.

  1. Onlangs nog een mooi setje remmen mogen afleveren voor een MK3 RS, de fabrieks Brembo's waren niet goed genoeg. Nu zit er een set met 6 zuiger remtangen en 42cm schijven onder :rock:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zelfs m'n LP's zijn kleiner :) :)

    [​IMG]

    (heb voor MK3 ST gekozen omdat de MK3 RS niet in het lijstje staat...)
     
  2. Zoooo die zijn echt donders dik!
     
  3. Dat is wel een hele mooi set zeg.

    Toch vind ik het altijd wel mooi dat mensen zeggen dat de orginele remmen niet goed genoeg zijn.
     
  4. Na 2 rondjes Nurburgring werden de originele remmen toch wel wat minder. En je moet altijd blind op je remmen kunnen vertrouwen, vandaar deze upgrade.
     
  5. Is dat een persoonlijke ervaring JP??
    Ik kan het me namelijk niet voorstellen. De remmen waar de rs mee geleverd word zijn echt wel berekend op flink sportief gebruik en zelf na wat vermogens upgrades.

    Overgens niks ten nadele van bovenstaande remmenset hoor want dat is echt wel een hele dikke set en zeker een verbetering tov de standaard set. Vraag mij alleen af of het echt nodig is maar nogmaals, ik heb. Er geen ervaring mee.
     
  6. vind het er heel erg mooi uit zien, en het zal vast ook wel erg functioneel zijn.

    zijn er ook van die setjes voor op een mk3 station ???
     
  7. Op een mk3 gewoon een 'standaard' setje focus RS zetten :thumbs:
    De vind je voor 1000€ nieuw en meer ga je echt niet nodig hebben, de set die hier getoond word kost een veelvoud.
    Wel opletten wat voor wielen je gebruikt, vierpots remklauwen hebben namelijk behoorlijk wat meer plaats nodig thv spaken van een velg tegenover standaard klauwen
     
  8. IK heb zelf niet gereden, onze klant gebruikt de RS alleen voor op het circuit. We zijn begonnen met een set steelflex remslangen (ook de eerste die voor een RS zijn gemaakt) maar dat gaf nog niet voldoende resultaat.
    Toe besloten om een set grote remmen te gaan monteren. Na de eerste ciruitdag besloten om nog een stapje "zwaardere" remblokken te monteren ook. Er zit nu Ferodo DS3000 in. De RS wordt dus echt wel serieus gebruikt....

    Ze zijn er ook voor de 2.0 benzine en de ST's
     
  9. Ok nouja de uitgevoerde upgrades zullen ook echt wel verbeteringen zijn tov origineel.
    Maar ik vind het altijd zo typisch dat als mensen cirquit gaan rijden dat er ineens grotere remmen op de auto moeten.
    Maargoed ik ben geen cirquit rijder dus ik kan er niet over oordelen en het is ook zeker niet mijn plaats om te oordelen over wat iemamd vind.

    Ik vind wel dat dit soort dingen vaak als 'stoerdoenerij' overkomt (waar overgens niks mis mee is) maar om nou te zeggen dat het nodig is.
    Zijn er qua vermogen ook al upgrades uitgevoerd aan de RS? En dan praat ik niet over een uitlaatje of een luchtfiltertje maar over serieuze vermogens toenames.

    Als dat namelijk niet het geval is kan ik mij echt niet voorstellen dat de originele remmen niet zouden voldoen. De auto is namelijk ontwikkeld en gebouwd voor wat extreker gebruik. Nota bene door mr Ken Block himself en uitvoerig door hem op het cirquit getest.
    Als je naar de documentaire kijkt over de ontwikkeling van de auto kun je zien dat die testen echt wel serieus genomen werd en dat die auto niet zomaar is samengesteld ej verkocht werd.


    Om ff op de remmen terug te komen, andere remslangen verbeteren volgens mij niet zozeer de remprestaties maar voorkomen alleen dat ze gaan lekken toch? Correct me if i'm wrong please.
     
  10. Nee deze zorgen voor een directer gevoel in het pedaal en minder vertraging. De standaard remslangen zwellen meestal licht als er geremd word. Met een staalomvlochten leiding is dit effect minder.
     
  11. Ik rij zelf op het circuit met een motor, een Honda CBR1000RR. Oftewel een supersport motor die standaard af fabriek al 300 km/h haalt. Motor remde goed op de weg, maar op het circuit waren de standaard remmen na 2 rondes op tempo bijna onbruikbaar. Toen heb ik oa een radiale rempomp, stalen leidingen, andere schijven en carbon blokken gemonteerd en nu is het perfect.

    Dit zal met een auto niet anders zijn.

    Op het circuit heb je veel meer aan betere remmen dan aan 50 PK extra.
     
  12. I rest my case :):D


    Doordat een rubberenslang uit kan zetten gaat er een deel van de remdruk "verloren" in de slang. Een deel van de remkracht gaat zitten in het "opblazen" van de slangen.
    Als je deze slangen vervangt door steelflex (kunststof binnenkern met gevlochten metalen mantel en daar weer een kunststof bescherming omheen) kun de remdruk nergens anders heen dan naar de zuigers in de remtangen. het resultaat is een rem die sneller en met veel meer gevoel reageert.
    Ook krijg je meer druk op de remzuigers en die worden daardoor weer harder tegen de blokken gedrukt waardoor er dus "harder" op de schijven gedrukt.

    Helder? Nog vragen? Ik hoor ze graag.
     
  13. Haha zeker helder. Zo had ik het nooit bekeken en zie je maar weer dat het altijd leerzaam kan zijn om de discussie aan te gaan ;)
     
  14. Deze rs3 had maar 21k gelopen. Remklauwen zijn normaal dezelfde kleur als de auto... ook waren de remschijven al ver heen romdom. (import wagen)[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  15. #16 Marco Morello, 18 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 mei 2017
    Ja en dus?
    Op mijn Escort heb ik eens een set schijven en blokken binnen 15.000km opgestookt. Waren national sport schijven en EBC green stuff blokken.
    Wat gebruikt wordt, slijt. Wat stevig gebruikt wordt, slijt ook stevig.

    Daarbij als je de schijven en blokken de eerste kilometers niet netjes in remt, dan is het grootste kwaad al geschiedt.
     
  16. Was als voorbeeld dat orgineel ook snel kan verslijten bij (te) stevig gebruik... zelf ook al is het een "sportmodel" en geen normale personen wagen.
    Blokken hadden daarintegen nog zat" vlees" .




    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
     
  17. de klere die zijn groot
     
  18. Wat is de minimale maat aan velg die je moet hebben voor zulke remschijven. Wel echt über dikke remmen zeg!
     

Deel Deze Pagina