1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schurend geluid bij remmen

Discussie in 'Exterieur' gestart door bluemerlin, 2 jan 2011.

  1. Beste leden,

    Voor men begint te lezen wil ik alvast opmerken dat ik google gebruikt heb om e.e.a te verhelderen. Maar ik mis toch nog wat.

    Enige tijd (3 maanden) terug heb ik alle 4 de remschijven + blokken rondom mijn focus wagon 1.6tdci laten vervangen omdat de auto niet lekker meer remde. Toen alles er net onder gebouwd was remde de auto gewoon ronduit rot, maar overal stond dat dit nog moest inslijten.

    Nu 3 maanden verder is het inslijten wel voorbij dacht ik zo en remt de auto bij lange na niet zo goed als de 1.6 Focus Benzine uit 2008 van mijn vader.
    Het belangrijkste om te vermelden is dat de remmen na het starten gewoon erg slecht zijn en een behoorlijk schurend bijgeluid hebben. Na enkele rempogingen of 1x heel hard remmen verdwijnt het geluid wel. Ik kan niet echt bepalen of het van voor/achter of rondom komt. Wel zie ik dat een van de schijven op 3 plaatsen rondom een soort spoor heeft opgedaan rondom. De andere schijven zijn netjes glimmend. Dit schurende geluid heb ik nooit eerder gehoord aan mijn auto voordat de remmen werden vervangen!

    Ook vermeldenswaardig is dat het geluid ook ontstaat als de auto voor slechts 10 uur stil heeft gestaan in de overdekte garage van mijn werk (DUS NIET BUITEN IN DE REGEN STAAT)

    NU is mijn vraag voordat ik met een kluitje het riet in gestuurd wordt: Kan dit geluid? Is het erg en mag ik erop staan dat deze kwaal verholpen wordt.

    Alvast bedankt:thumbs:
     
  2. Remmen kunnen wat roestig worden als je ze even niet gebruikt, daar zal het schurende geluid aanvankelijk vandaan komen. Maar als de auto na een paar keer remmen nog niet goed werkt zou ik denken aan dat (een van) de remmen niet goed gemonteerd is. Zeker omdat je zegt dat er een soort spoor op je schijf zit.
    Laat eventueel eens kijken of je remmen nog gangbaar zijn. Hier heb ik op mijn vorige :focus: ook last van gehad. Daar zat een klein gaatje in 1 van de stofhoesjes.
     
  3. Wat is ''gangbaar'' zijn.

    Alvast bedankt
     
  4. Dat ze goed (recht) op de schijf komen en er ook weer helemaal vanaf komen. Bij mij zijn ze een keer niet helemaal los gekomen (zwarte velg) en een poos zat 1 kant vast waardoor het blokje scheef op de schijf kwam (halve schijf verroest) het kostte me toen bij de dealer steeds 90 euro voor 2 remmen gangbaar maken...
     
  5. De auto gaan woensdag naar de garage terug.

    Over het loopvlak van de schijf LA is duidelijk een ander patroon/kleur zilver te zien. Alsof hij helemaal glad is geworden?
    Misschien dat de rem is blijven hangen (zal het e.e.a wel lekker warm geworden zijn gok ik zo:D)

    Ga er voorts niet van uit dat dit mijn kosten zullen zijn aangezien ik naar mijn idee ook garantie heb op de montage. Neem aan dat als ze het monteren de zooi ook netjes ontvetten en schoonmaken.

    Ik heb overigens niet met een vastgevroren rem gereden o.i.d want ik had dit al voor de vorstperiode.

    Keep u posted
     
  6. Weet je nog wat de oorzaak precies was bluemerlin?
    Ik heb nu van hetzelfde probleem last, maar dat dit door roest komt is bij mij zeer onwaarschijnlijk. Aangezien ik de dag voordat ik het hoorde, een lange rit van 250 km heb gemaakt.
     
  7. Helpt als je een @ voor zijn naam zet: [MENTION=3195]bluemerlin[/MENTION]
    Dan krijgt hij een melding.
    Maar het is wel een erg oude post ;)
     
  8. Is het remblokje netjes vlak afgesleten? Ik heb het bij mijn Focus 1 gehad dat hij helemaal scheef was afgesleten. Het kwam doordat het blokje niet goed gleed.
    Door alleen door de velgen heen naar de blokken te kijken viel het niet op.
     
  9. Ah, bedankt voor de tip. Had gister tijd, dus heb hem naar de garage gebracht.
    De diagnose was helemaal versleten remblokje links binnen. Dus nieuwe remblokken en afdraaien van de remschijven en het probleem is opgelost.
     
  10. Is er dan ook wat gedaan aan dat het blokje niet weer overmatig slijt ten opzichte van de andere blokjes?
     
  11. De rest was ook op, maar deze was de eerste waarbij het metaal er doorheen kwam. Volgens mij is er verder niets bijgesteld, althans niet dat het specifiek vermeld werd.
     

Deel Deze Pagina