1.6i 16V 100pk RVS uitlaat focus mk2 1.4/1.6

Discussie in 'Performance' gestart door Dannyfocus2005, 14 aug 2013.

  1. Met de apk had ik al rekening gehouden.
    Denk dat ik dan ook voor de uitlaat systeem ga die in het eerste bericht staat. Dit zou dan zo moeten passen. En voor de apk moet dan de uitlaatspruit maar omgewisseld worden.
     
  2. Waarom kijk je niet voor een sportcat? Een rvs uitlaatspruitstuk werkt goed i.c.m. een sportcat.
     
  3. Ja is ook een optie.
    Maar die zou dan weer achter de RvS uitlaatspruitstuk moeten?
    En dan wordt de rest van de uitlaat ook weer custom waarschijnlijk?
     
  4. De sportcat komt dan op de plek waar de originele middendemper zit. Met twee dempers schuift de middendemper meer richting de achterdemper op.
     
  5. Oké op die manier.
    Dan maar eens kijken waar dat gedaan kan worden, scheelt weer als je zo door de apk kan komen.
     
  6. Mocht ik wel de decat gebruiken, zal ik dan geen motor storing (lampje) krijgen? De 2 lambda wel aangesloten uiteraard.
     
  7. Bij de verkoop van een gedeelte van een andere RVS uitlaat hou ik nog een sportcat en stuk uitlaat over bij Eps vandaan.
    Maar opzoek naar een leuke einddemper en dan het geheel maar ergens laten monteren.
    Daarmee ben ik eerder door de apk gekomen, dus hoop dat ik dan niks hoef te wisselen.
     
  8. Ik ben ook bezig met een andere uitlaat.
    Weet iemand misschien hoeveel pk/nm winst je krijgt als je vanaf je blok
    Een uitlaat laat maken.
     
  9. 2 misschien 3 PK? Zeker bij een atmo motor is de winst niet groot.
     
  10. Bij de K&N testbank meting was er een verschil van ruim 9 pk tussen mijn 2.0 16v Rally Edition en een andere Rally Edition. Het verschil was dat de ander de af fabriek uitlaat vanaf de motor had (allebei wel een K&N inlegluchtfilter). Bij de 1.6 16v Duratec zal de vermogenswinst waarschijnlijk maximaal 5 pk zijn. Wat Marco aangeeft zal eerder het geval zijn.
     
  11. Bij mijn vorige auto (geen ford) heb ik ook een volledige rvs uitlaat gehad. Daar was wel meer vermogen te voelen en ook te zien op uitdraai van testbank.

    Natuurlijk ga ik ook voor iets meer vermogen wat altijd mooi meegenomen is maar ook voor de duurzaamheid van de rvs uitlaat en iets sportiever geluid.

    Momenteel heb ik het volgende al thuis:
    - 2 simons rvs dempers 2inch .
    - 2 meter rvs 304 1,5mm 2inch.
    - Rvs uitlaatspruitstuk zonder katalysator.
    - Race kat EPS. Over van mijn vorige uitlaat.

    Moet nog een aantal lasbochten en beugels bestellen.
    Misschien ook nog een lambda spacer/extender.

    @ MP Focus. Ga je de uitlaat zelf maken/ laten maken of heb je al een bestaand systeem op het oog?
     
  12. Ik wil een uitlaat laten maken.
    Maar er werd me gevraagd wat ik wilde alleen sportief geluid of ook wat pk's
    erbij maar zoals ik jullie hoor kan ik beter alleen voor geluid gaan.
     
  13. Een grotere diameter zorgt voor een betere flow. Maar de grootste winst haal je met je sportkat. Maar een goed spruitstuk, 4-1 voor high end power, 4-2-1 voor meer koppel i.c.m. een sportcat zullen best wat doen.
    Verwacht geen wonderen, maar je auto zal wel soepeler worden door een compleet andere uitlaat, dus i.c.m. een goed ontworpen spruitstuk.
     
  14. Wat Marco schrijft +1 Let er wel op dat de diameter niet te groot wordt. Een te grote diameter werkt net als een te kleine diameter nadelig.
     
  15. Om te weten wat je uitlaat nou werkelijk heeft opgeleverd zou je eigenlijk voor en na het plaatsen van je andere uitlaat even op de testbank moeten.
    Dit lijkt mij wel interessant en leuk om te doen.
    Iemand een idee waar dit in Groningen zou kunnen?
     
  16. http://www.vvt-motorsport.nl/

    bel ze maar even/mailen,hier kan je wel op de vermogensbank ze zitten in marum.zelfs ook al een paar x een run gehad met diverse autos.
     
  17. Bedankt voor de link :)!
    Zal eens een mail sturen. Ben wel benieuwd wat het kost.
     
  18. Oké bedankt voor de informatie ik ga er zeker wat mee doen.
     
  19. Hoi met peter, heb een 1.6 16 V 2009, wil een spruitstuk kopen bij ebay, na het flexie stuk een korte sportcat en een midden demper, het laatste gedeelte gewoon een sport eind demper voor de achteras, is dat een goed idee en hoeveel PK extra, heb nu een grotere gasklephuis van 45 naar 50 mm, en een k&n inlegfilter en een aanzuigbuis van 70 mm en dat scheelt al een heel stuk, hoor het graag.
     
  20. #40 Dannyfocus2005, 15 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jan 2017
    Hier nog even verder gaan met een vraag.
    Momenteel heb ik nog een rvs uitlaatspruitstuk zonder katalysator met 2 aansluitingen voor de lambda sensoren.
    Mijn vraag: Is het mogelijk om een sportcat na de lambda te plaatsen voor de midden demper om zo door de keuring te gaan? En een lambda spacer plaatsen om geen storing te krijgen?

    Net even terug gelezen. Dit moet dus kunnen.
     

Deel Deze Pagina