1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ruitenwisser problemen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Razorblade, 15 mei 2013.

  1. Ik heb een Focus wagon futura 2005 met flatblade ruitenwissers. Deze maakte nogal een kabaal, schrapen, piepen etc. De garage heeft er nieuwe rubbers ingezet. Daardoor is het iets minder geworden maar nog niet weg. Ook onstaan er nog strepen.. Wat kan hier de oorzaak van zijn?? En hoe te verhelpen?
     
  2. Begin maar eens met het heel goed schoonmaken van je voorruit en dan het liefst niet met glassex. Glassex is ook wat vettig.

    En hoe beschadigd is jouw voorruit?
     
  3. Ik heb de voorruit goed schoongemaakt..Eerst met wat dreft en daarna ook nog met Glassex.. Wat is het beste schoonmaakmiddel voor je ruiten?? Verder is de voorruit nagenoeg onbeschadigd.. Kan het niet aan de stand van de wissers liggen o.i.d.?
     
  4. Als je toch GS wil gebruiken, had ik de werkwijze omgekeerd.
    Glassex is vettig. Dat strip je met Dreft.

    Je kan ook een glassealent gebruiken. Die maakt je ramen een stuk gladder, waardoor de wisser makkelijker over het oppervlakte gaat.
     
  5. Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Ruit schoonmaken met dreft hielp gedeeltelijk. Nog een keer nieuwe ruitenwissers (de "oude" waren 2 maanden oud, maar rammelden wel) verhielp het probleem helemaal.
     
  6. Naast het schoonhouden van de ruiten moet ook het rubber van de wissers schoon worden gehouden. Ook nieuwe ruitenwissers kunnen vuil zijn.

    Een glas polish helpt ook.
     
  7. Ik heb de nieuwe rubbers er vorige week op laten zetten.. Althans ze hebben alleen de rubbers van de wissers vervangen niet de wissers zelf. Zal het helpen die ook te vervangen?? Ik bedoel de flatblades? Dat die krom zijn ofzo??

    Ik zal het ook nog eens met alleen dreft proberen maar heb het gevoel dat dat het niet helemaal oplost.
     
  8. glassealent? Wat is het merk en waar koop je dat spul? Halfords?
     
  9. Ow alleen de rubbers.
    Zit er geen speling tussen de wisser en arm zelf? Dat kan ook gaan klapperen.
    Schoonmoeders heeft een paar weken geleden ook enkel de rubbers vervangen.
    Werkt leuk voor 2 weken en daarna begon het ge-etter weer

    Flatblades zijn lekker stil en hoeft niet duur te zijn.
    http://www.mister-auto.nl/fl/wisserblad/ford-focus-ii-turnier-daw-1-6-tdci-90pk_v18519_g298.html
    Linkje is voor een wagon versie, maar voor de voorkant maakt dit niets uit.
    Let wel op dat het ongeveer een weekje duurt voor je ze hebt.
    Die dingen moeten uit Frankrijk komen.
     
  10. RainX, die kan je kopen bij Halfords, daarnaast Carlack69, Provision, Gtechniq etc die te koop zijn bij onze sponsors van de club.

    Sponsors vd club o.a. Carclean.

    Anders kom langs en dan behand ik je voorruit. Kan je direct zien of het effect heeft. Hoef je niet direct het produkt te kopen.
     
  11. Alleen de rubbers vervangen? Voor 35 euro heb je nieuwe ruitenwisserbladen bij de dealer.
    Is heel simpel om ze te vervangen.
     
  12. ja hij heeft alleen de rubbers vervangen.. Misschien inderdaad niet voldoende en moeten ook de wissers zelf vervangen worden.. Hij had het ook over de spanning die niet goed zou kunnen zijn en de wisser wat verbuigen... Ik rijd er vanmiddag even langs..
    Hoe kan ik zien dat de wissers zelf niet goed meer zijn??
     
  13. Hoe oud zijn de wisserbladen en welke kleur heeft het rubber? Is het nog donker of is het al lichter en voelt het poreus?

    De flat blades van de Focus II die de dealer levert hebben een kleur indicator (nieuw = zwart, oud = geel). Na 12 maanden zijn ze wel redelijk op.
     
  14. Die kleurindicator is in mijn ogen een omzetgenerator voor een garage, want die dingen verkleuren wel heel heel snel. Zou daar niet blind op staren.

    Maar wellicht is het een kwestie van een verbogen ruitenwisserarmpje.
     
  15. het rubber is 2 weken oud, pas vervangen.. Ik weet niet hoe oud die wissers zijn.. Waar het rubber op zit.. Ik heb de wagen nog maar een maand.. (na 14 jaar een focus hatchback ;)) Dus de rubbers zijn gloedjenieuw..

    Wellicht kunnen ze beter ook de wissers vervangen..
     
  16. bij m'n vorige Focus bleef ik nog lange tijd rond rijden ook al waren ze al helemaal geel.. Functioneerde nog prima.. Verving ze meestal wel voor de winter..

    De garage zei ook al iets over verbuigen en de spanning van de bladen op de ruit.. Ik hoor het vanmiddag wel.. wordt vervolgd!
     
  17. toen ik de :focus2: kocht waren de indicators nog zwart, na een maand of 6 begonnen ze rap te verkleuren en nu 2 jaar later wissen ze nog prima :lol:
     
  18. Toen ik mijn Focus kocht waren deze ook nieuw. In plaats van 12 maanden liet ik ze de eerste keer 18 maanden zitten. Zelf vond ik ze na 12 maanden steeds minder worden qua werking.

    Met de clubpas krijg ik zoveel korting dat ik de prijs voor een set flat blades + een voor achter zeer redelijk vind :cool:
     
  19. #19 Redwagon, 15 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2013
    Zelfde ervaring.
    Dingen reageren volgens mij op UV licht en zeggen weinig of de rubbers zijn uitgedroogd.

    Het heten niet voor niets indicatoren. Trek je er niet teveel van aan. Beter is gewoon te kijken naar de prestaties van de wisssers.
     
  20. #20 Razorblade, 15 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mei 2013
    De garage heeft de stangen van de wissers wat verbogen, zodat ze wat meer druk op de ruit hebben..vervolgens heeft hij er een emmer water langzaam over uit gegoten met de wissers aan.. Geen probleem te horen ;-) er komt nog genoeg regen op ons af ben dus benieuwd...
     

Deel Deze Pagina