Ik heb het idee dat mijn Focus wel wat erg royaal staat afgesteld. Redenen voor dat idee: 1. Ik kan in z'n 2 of 3 rustig over het woonerf rijden zonder gas bij te geven 2. Als ik heel langzaam de koppeling laat opkomen, kan ik zelfs zonder gas bij te geven vanuit stilstand optrekken in z'n 1 Het lijkt wel een automaat! Klopt mijn idee dat dit niet normaal is, is dat op te lossen, kan ik dat zelf doen, en scheelt zoiets nog in het verbruik?
Als je een focus hebt met electrische gasklep in plaats van een met gaskabel dan kan dit kloppen. Ik zelf kan met de mijne dit tot en met zij 4 soms 5 zonxder probleem. Electrische gasklep reaggeert beter vandaar
Ah, het is dus iets moderns. Vandaar. Ik ben een 13 jaar ouwe Civic gewend, daarbij hoefde je zoiets niet te proberen want dan mocht je 'm opnieuw starten Dank je voor de uitleg in ieder geval! Ook wel weer jammer dat het normaal is, had gehoopt dat hiermee het toch wat tegenvallende verbruik van 1:12,5 wat omlaag kon...
Iets wat je wel zou kunnen proberen is gasklep reinigen en mptbenzine additief in de tank gooien. na volgende tankbeurt nog een fles.. denk dat je een 1.6 hebt, met mijn 2.0 haal ik net 1op12
Als ik zijn avatar bekijk zou het een Focus II fase I zijn, tsjaa, die icm een 1.6i...eigenlijks net iets te zwaar voor een 1.6i naar mijn mening, gevolg is dan het verbruik aan de hoge kant. Idd wat Werner zegt, hier ook een 2.0i met 1:12
Dank voor jullie reacties! Inderdaad een Focus 2 Fase 1 wagon met 1.6i benzine. Zo'n additief, wat kost dat, waar koop je dat, en wat voor effect mag je verwachten? Verder sleutel ik graag aan alles behalve de motor... gasklep reinigen klinkt al ingewikkeld, lijkt me niets voor mij. Is dat iets wat standaard wordt meegenomen bij een grote (of zelfs al kleine) beurt?
how to van gasklep reinigen http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=3572&highlight=gasklep+reinigen weet alleen niet zeker of dit gelijk is aan jouw 1.6 maar dit is van een 1.6 (kan ook focus 1 motor zijn) flesje additief kan varieren van 15-30euro per flesje voordeel dat ik heb dat ik ze op het werk koop voor 12euro die ze weer via handelaar inkopen gebruiken echter niet vaak de flesjes volvo elke grote beurt 1 flesje standaard (ten minste toen ik daar werkte) dit zul je moeten vragen bij een automaterialenzaak in de beurt hoe en wat het effect is bij elk gelijk (1 beter als de andere) reinigen van inlaat en injectoren meer performance uit brandstof dan voorheen moet loopt rustiger verminderd brandstofverbruik het laatste klinkt lekker maar valt reuze mee dit ivm alle onderste punten het gevolg zijn van schone inlaat en injectoren nadat ze zijn gereinigd heb bij mij gedaan reinigde wel iets maar om te zeggen dat ik van 1op12 naar 1op12.5 ging nee verder moet je ook geen vertekend beeld hebben ik rij elke dag 70km en daar is 45km snelweg van dus rij vrij constant (niet echt, stoplicht race gebeurt wel eens en op snelweg 160 of zo vindt ik wel keer fijn) in de stad is een 1.6 wel beter je hebt niet veel vermogen nodig en rijdt zuiniger dan 2.0 2.0 op snelweg rijdt lekkerder die extra vermogen komt dan goed van pas en bij constante snelheid rijdt hij juist zuiniger omdat het makkelijker loopt dan 1.6 die constant aan het werken is op dat moment om snelheid vast te houden als ik in de stad constant rij dan mag ik blij zijn als ik 1op10 haal
Gasklephuis reinigen word eigenlijks heel vaak voor het gemak maar vergeten bij een grote beurt, het word sowieso nooit gedaan bij een kleine beurt, dus dan is het beter om het bij elke grote beurt erbij te vermelden dat je dat graag gedaan ziet. Idd die toevoegmiddeltjes zorgen alleen maar voor schone injectoren en kleppen daardoor kan je motor makkelijker gaan draaien/lopen, en in theorie zuiniger rijden, maar dat word vaak te niet gedaan doordat de bestuurder gewend is om iets verder het gas in te trappen, maar het is wel beter voor je motor Ik gebruik eigenlijks zoveel mogenlijk het middeltje van Forté, ik heb in het verleden met eigen ogen gezien hoe goed het werkt, en dat gevoel heb ik niet bij de middeltjes van Wynn's enz... soms bij gebrek aan Forté heb ik er wel eens Wynn's ingegooid, maar dat doe ik dan op iets minder dan de helft van een tank, dit in tegenstelling wat er in de gebruiksaanwijzing staat
zal nog sterker vertellen bij peugeot wordt nooit gasklep gereinigd dit ivm eigenlijk nooit problemen geven als we motor moeten reinigen dan doen we dat met spuitbus dan pak je ook meteen de gasklep wel mee
het enige wat we wel moeten reinigen is het stationaair regelmotor dit motor heeft een stifje dat op en neer gaat om zo toerental te regelen deze zit dan ook in de gasklep om zo bij stationaair toerental dit op te vangen en via hem te regelen helaas zien we dan nog vaak dat beter bleek het motor te vervangen a 140euro