2.5i 20V 225pk Rollenbank meting

Discussie in 'Performance' gestart door jeroenST, 4 jul 2013.

  1. #1 jeroenST, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2013
    Hallo,

    Ik ben benieuwd hoeveel vermogen mijn ST heeft. De beste manier on dit te meten is neem ik aan door de auto op een vermogensbank te zetten. Heeft iemand een goede tip waar dit in de omgeving van Eindhoven voor een mooie prijs is te doen? Zeg ergens in Noord-Brabant, Limburg, vlak over de grens in Belgie.

    Lijstje tot nu toe:
    VAG techniek (Nuenen) = €89,-
    Tuning Factory (Nederweert) = €75,-
    Dyno Centre (Harskamp) = €149,- (maandagmorgen special = €75,-)
    Kronenburg Motorsport (Geldrop) = €125,-
     
  2. #2 rikadoo, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2013
  3. Dat is dichterbij dan ik hoopte. Ik zal navragen wat het daar kost.

    Opzich wil ik best naar ergens in Noord-Brabant, Limburg of vlak over de belgische grens rijden. Omgeving eindhoven is misschien iets te kort omschreven.

    Ikzelf kon alleen K&N Eindhoven bedenken waar een focus club meeting was. Helaas voordat ik mijn Focus ST had.
     
  4. Op een uurtje rijden van Eindhoven zit Verhoeven in Harskamp, daar zijn we vorig jaar geweest met de Focus club, de heren hebben daar de boel goed voor elkaar qua koeling enzo.

    Voor een impressie van die dag >>KLIK<<

    http://www.dynocentre.nl/
     
  5. Verhoeven is gewoon top! Erg fraaie bank en veel kennis in huis.

    Zelf doe ik m'n dyno werk altijd in Goes bij Dynojet, maar dat is dan weer niet in de buurt van Eindhoven :lol:
     
  6. Klopt het trouwens dat een rollenbank meting bij een Focus ST in zijn 4e versnelling moet worden gedaan? In de 4e versnelling zou de ratio van de versnellingsbak het dichtse bij 1 zitten.
     
  7. Als ik het goed heb is hij bij mij in zijn 3 gemeten.

    John
    Grey-ears
     
  8. Bij mij ook in de 3e versnelling gemeten bij Verhoeven.
    Werd toen nog uitgelegd dat er ook in hogere versnelling gemeten kon worden,
    maar omdat de hogere versnellingen langer zijn bereikt de bank een hogere snelheid waardoor de runs langer duren en dat was niet handig tijdens een rollenbankdag.
     
  9. Bij Verhoeven meten ze ook de correctiefactor dus maakt het niet uit of je op de 1:1 ratio meet.
     

Deel Deze Pagina