1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

roest zelf spuiten of niet?

Discussie in 'Exterieur' gestart door chris92, 23 feb 2009.

  1. onze focus uit 2001 heeft wat roest bij de rand van het achterspatbord langs. Wat zouden jullie doen? zelf spuiten of laten doen?
     
  2. Zeker laten doen.
    Of je moet zelf de middelen hebben om het vakkundig te kunnen.
    Denk niet dat het alleen spuitwerk is, aan dat roest zal ook wat moeten gebeuren denk ik.
    Lekker laten doen dus :lol:

    Misschien heb je nog wel garantie bij de dealer, zit toch een x aantal jaren garantie op roestvorming bj Ford? :roll:
     
  3. Is de auto dealer onderhouden?

    Zo ja, zeker met de auto naar de dealer en proberen om het onder (carrosserie) garantie te laten overspuiten.
     
  4. Als je geen garantie meer hebt zou ik het zelf doen.
     
  5. lekker is dat ik krijg nu dus 2 verschillende antwoorden :P

    Onze fordje word niet dealeronderhouden, dus ook geen carroseriecheck en geen garantie meer..
    We zijn al vaker heen geweest maar het valt niet meer onder de garantie jammer genoeg:(
     
  6. Natuurlijk laat je dat doen, zoiets doe je alleen zelf als je het professioneel kan of bij autos die nog net niet naar de sloop hoeven :?
     
  7. Heb je er geen verstand van (schuren/plamuren/spuiten etc) dan laten doen.

    Heb je er wel verstand of een beetje ligt het eraan waar het roest probleem is.

    Is het een plek die goed zichtbaar is of zit het bijvoorbeeld onder aan bij de deur bij de kit.

    als het op een open plek is dan zou ik het laten doen want in de meeste gevallen moet het gehele deel overnieuw gespoten worden (kleur verschil)

    Edit

    Srry las er net overheen dat het om het spatbord ging. zou ik gewoon laten doen.
     
  8. Wat ik mij afvraag wat er met je auto is gebeurt.... Focussen horen niet te roesten in de wielkassen. De carroserie is immers helemaal verzinkt. :roll:

    Ik kan me indenken dat de auto schade heeft gehad en dat het slecht is gerepareerd.

    Maar goed ontopic:

    Roest heb je in verschillende gradaties:
    - Oppervlakte roest (door krassen o.i.d.)
    Oppervlakte roest is te repareren door te schuren (stralen), plamuren, spuiten.

    - Roest van binnenuit (zoals bijv. de kitnaden van de deuren van de Focus) Roest van binnenuit, uitgaande van een krokant wielkasrandje, dan moet er gelast worden. Dus slijpen, lassen, plamuren en spuiten.

    - En roest beyond repair (spreekt voor zich)
    Roest beyond repair; niks meer aan te doen.

    Zoals meerdere al hebben gezegd, als je zelf niet handig bent met schuren, plamuren en spuiten (en niet met een spuitbusje) en je niet de ruimte hebt (lees stof vrij, droog en warm) dan zou ik het laten uitbesteden aan iemand die het wel kan en de middelen heeft.

    Ga je zelf lopen knooien, als je het niet kunt dan heb je er naderhand alleen maar een slechter resultaat van. En grote kans dat je naar een paar maand meer roest hebt.

    Hoop dat je hier wat mee kan.

    Suc6 Marco
     
  9. bedankt voor alle reactie..
    zal wel ff foto's plaatsen van waar het om gaat. dan word het denk ik iets duidelijker
     
  10. Waarom niet een 'nieuwe' halen bij een sloperij die in dezelfde kleur is als je eigen auto?
     
  11. Bij het ACHTERspatbord Sietze??? :roll:
     
  12. Das een lastige inderdaad... :shock:
     
  13. heb nog snel ff wat fotootjes gemaakt..
    (hoop dat het werkt!)

    hier dus roest bij achterspatbord:
    [​IMG]

    [​IMG]

    aan de voorkant zitten allemaal blaasjes op de lak:
    [​IMG]

    [​IMG]

    en natuurlijk de bekende deur kwalen! (en die vallen dus niet meer onder de garantie)

    rechtervoordeur:

    [​IMG]

    rechterachterdeur:

    [​IMG]

    en nog ff fotootje van de hele auto:

    [​IMG]
     
  14. en het werkt ook nog 8)
     
  15. :wtf: Dat is niet normaal. Ik krijg weer van die Escort Flashbacks....
    Als ik dit zo zie dan heeft jouw auto of in het water gelegen of hij heeft schade gehad en is slecht gerepareerd. Roest in de deuren dat ken ik van de focus, maar zo`n verrot achterscherm en zo`n roestig voorscherm ken ik ook niet van de focus.

    Het voorscherm lijkt mij te redden en anders is die zo te vervangen, universeel kosten die dingen een paar tientjes, of zoeken op de sloop. Staan zilvere focussen zat. Dat achterscherm lijkt mij nog wel te redden, maar alleen door iemand die weet wat ie doet. De deuren. Tja........ nwe deuren don`t come cheap. :cry:
     

  16. Hij heeft iig niet in het water gelegen :P maar ik weet het, het is niet best..
     

Deel Deze Pagina