Robert's Focus Wagon: ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door rfknol, 25 jan 2010.

  1. Als je je wiel opkrikt, draait deze dan wel vrij rond? Ik zou mijn geld eerder besteden aan een nieuwe klauw als aan remslangen
     
  2. ik heb hier evt nog een gebruikte remklauw liggen van een st170.... links achter... moet volgens mij toch passen bij jou?
     
  3. Het wiel draait moeilijker rond dan linksvoor, maar het varieert wel.
    Er zit een gereviseerde klauw onder. Ik ga er van uit dat die de problemen niet meer veroorzaakt.
    Ik zal even kijken of ik een filmpje kan uploaden.
     
  4. [YOUTUBE]kijdC5xpoBU[/YOUTUBE]
    Hier het geluid zoals ik het de eerste keer hoorde. Na het vervangen van de remklauw en de blokken is het beduidend minder geworden.
     
  5. Zeer bijzonder geluid. Als het wiel moeilijker rond draaid dan aan andere kant toch maar eens het wiel eraf halen. Even de remblokken terug drukken zodat er ruimte is en dan nog eens het wiel rond draaien moet soepel gaan.

    schuift de kauw wel goed, soepel, op en neer over de pennen en hoe ziet de schijf eruit kleur

    als er geremt wordt schuiven de blokken aan en bij rem loslaten moeten ze enigszins vrij komen van de schijf aan beide kanten.
     
  6. Ik heb er bijgestaan toen de remklauw werd vervangen en de klauw loopt soepel. Net als dat de blokken makkelijk schuiven over de geleiders.
    De kleur van de remschijven durf ik geen antwoord op te geven. Ik ben kleurenzwak en zie de lichtere kleurafwijkingen niet. Hij is in ieder geval nog niet ernstig verkleurd.
    Ik zal morgen eens kijken of ik de zuiger voldoende terug kan drukken. Ik heb wel gemerkt dat de rem steeds minder vaak vrij komt. Dit merk ik doordat de auto minder goed optrekt en het vrij rollen voelt onrustig.
    Ik weet hoe een rem werkt, vandaar ook dat ik het verhaal over de remslangen steeds plausibeler vind.
     
  7. Zit de remslang niet klem zodat er druk op de slang blijft en de zuiger op druk blijft ???
     
  8. Vanmorgen heb ik even het een en ander geprobeerd. Helaas heb ik geen inbus7 sleutel dus kan ik de klauw zelf niet losmaken. De schijf is aan de binnenkant wat blauwig, verder krijg ik het binneste remblok niet terug gedrukt. Ik weet dat dat een stuk makkelijker gaat als de klauw los is, maar er is geen beweging in dat blok te krijgen.
    De remslang zelf heeft geen knikken oid. Ook als de remslang uit zijn klem aan de schokbreker is gehaald komt de rem niet los. Als ik het wiel eraf heb kan ik de linkerkant met 1 hand ronddraaien terwijl ik rechts 2 handen nodig heb. Ik ga morgen even op zoek naar een inbus7 sleutel, dat maakt het vervangen van de remschijf een stuk makkelijker :mrgreen:
     
  9. kun je de hulp van Lars en/of Marco niet krijgen?
    die zitten niet zo ver bij jou vandaan toch?
     

  10. Wanneer het wiel dermate zwaar draait betekent dit dat de rem niet voldoende los komt. Dit zou kunnen komen doordat de klauw vast zit, de remslang inwendig is verteerd/zacht geworden en dicht gaat zitten of een probleem met de kleppen in de ABS pomp.

    Persoonlijk zou ik met de klauw beginnen. Wanneer je de remslang losmaakt van de klauw kan je zien of de zuiger hierna wel of niet soepel beweegt. Wanneer dit dan nog steeds extreem zwaar gaar zit het probleem in de remklauw. Wanneer de zuiger dan wel soepel kan bewegen zit het probleem niet in de klauw maar in de remslang of ABS pomp.


    Je moet het probleem sowieso eerst oplossen voordat je nieuwe remschijven plaatst. Als je dit niet doet zal de nieuwe remschijf in no time weer blauw zijn.
     
  11. Ontluchting even los draaien en dan nog eens proberen zuiger terug te drukken zou soepel moeten gaan, wel even slangetje aan de nippel en remvloeistof opvangen
     
  12. Ik heb voor komende maandag met Simon afgesproken en dan gaan we de remslangen en schijven vervangen. Ik zal morgenochtend nog even de tip met het ontluchtingsnippeltje nakijken, maar ik heb het vermoeden dat de klauw zelf geen probleem meer zal zijn.
    Na 331000km en ruim 10 jaar zou het me niks verbazen dat de remslangen gewoon op zijn.
     
  13. Direct gaan dan voor stalen leidingen
     
  14. Heb de remslangen bij het plaatsen van nieuwe schijven en remblokken ook preventief vervangen door remleidingen van het merk Hel.
     
  15. Omdat ik twijfels had over de lengte van de remslangen heb ik ze bij de dealer besteld. De huidige hebben het ruim 10 jaar volgehouden. Ik verwacht niet dat ik nieuwe slangen ooit nog eens hoef te vervangen.
     
  16. Gewoon mail zenden en je gegevens doorgeven, dan zal het wel kloppen
     
  17. Aangezien ik de auto graag zo snel mogelijk weer op pad heb wil ik niet gokken. Zeker niet als het om de remmen gaat ;)
     
  18. Vanavond ben ik bij Simon (@Sbro.nl) langs geweest en zijn er een paar nieuwe remslangen geplaatst en de nieuwe remschijven. De auto is weer een stuk stiller, trekt beter op, rolt beter uit en trilt niet meer in het stuur. Met enige voorzichtigheid denk ik dat ik mag zeggen dat de operatie geslaagd is.
     
  19. helemaal mooi dus hopen dat het zo blijft
     
  20. Dan zijn jullie goed bezig geweest! Veel plezier weer van de ford
     

Deel Deze Pagina