Laat ik maar een draadje maken over mijn verbouwing. heb er geen haast mee dus het kan allemaal even duren. eerst maar even een foto heb inmiddels de K&N 57i kit geinstalleerd die ik overhouden heb van mijn Mondeo ST24. Gewoon om de luchtmassa meter geschoven, maar mijn standaard turbo intake pipe is lek (zit een flink gat in, gelukkig "dicht- gedrukt" word) Ga morgen even de pijp goed nameten om een vervangings pijp te maken van siliconen en aluminium pijp. Net alvast een proefritje gemaakt. Turbo fluit is heerlijk door het filter, gas pakt veel sneller op en is iets zuiniger maar dat kan veranderen als die custom pijp erop zit. Door dat gat loopt ie de ene keer bij 120 km/u 1:25 en de andere keer 1:13. Morgen even een duurtest doen met deze opstelling. Kijken of het zich ook bewijst op de snelweg. zal zo even een foto schieten zoals het er nu uit ziet
gisteren ook mijn EGR klep dichtgezet. best een spannend moment omdat het een 2004 TDCI is en niet zou gaan met een volledig dichte pakking. Toch een volledig dichte pakking gemonteerd, gemaakt van een oude pc casing van +-2.5mm dik. Dicht gesmeerd met hitte bestendige siliconen kit.... en perfect. geen foutmeldingen nu nog die custom air intake in elkaar meubelen en een aparte carterontluchting erop en we kunnen er weer even tegenaan
Ik had in mijn 2003 ook een volledig dichte pakking, dus het kan wel. Maar dat wist je zelf ook al inmiddels!
ben wel nieuwsgierig wat gebeurt als ik de 115pk software in laat lezen had vanmiddag de lokale Ford garage gebeld maar de chef werkplaats was er maandag pas weer. Misschien met de 115pk software dat ik wel de foutmelding krijg? Maar ik heb denk ik wel de ECU versie waar het niet mogelijk was om de pakking in te zetten. Heb namelijk wel een Delphi stekker op mijn common rail (zelfde merk als de beruchte ECU) maar ik weet niet of deze stekker over het hele TDCI gamma hetzelfde is?
Even een losse flodder, wat maakt dit nu een RS...of ga je deze zo gruwelijk verbouwen ook optisch dat het die titel mag dragen? Deze uitvoering in het wit en sedan nog niet eerder zien rijden. Volgens mij kan je er zeker een mooie wagen van maken.
Gaat het motorisch de titel waard zijn. Optisch heb ik op me eerste auto geprobeerd, maar dat loopt qua kosten echt zwaar uit de klauwen. betekent niet dat er niets optisch gaat veranderen (wat precies weet ik nog niet...)
ik heb nu ook het motorlampje aan... nu zo'n 3000 kilometer na de EGR afsluiting en +- 700 kilometer na het afkoppelen van de carterontluchting met een filter. TIP plug in het gat van het inlaatbuis gezet. Morgen boodschappen doen voor de rest van de custom inlaat en dan ben ik ook van de LMM foutmelding af door de scheur in de originele inlaat. ben nu ook even opzoek naar een uitleeskabel + software, wie kan me helpen?
Gisternacht nog een klein ongemakje op de A9. Rij ik daar met een gangetje van +- 160 staat me stuur in eens scheef staan Dacht echt zo iets van wat me gebeurd me daar nou. toen de de mooie bocht in opdezelfde snelweg na schiphol met diezelfde snelheid. gaat me auto opeens dwars over 2 banen :S bleek later op de vluchtstrook dat van mijn linkerachterband het ventiel in tweeen was gescheurd. Vanochtend bij de kwikfit de boel afgedraaid blijk dat de velg de schouder van mijn Toyo vanuit de binnenkant aan barrels had gedraaid. Morgenochtend eerst maar weer de 15 duimers eronder en misschien kijken voor een nieuw setje. dus nu tegen elk aannemelijk bod, 4x Stilauto velgen 17" met 3 Toyo T1-R banden en dan krijg je er van mij gele Boeing ventieldoppen bij
heb de ODBII kabel binnen gehad. auto uitgelezen en bleek dat inderdaad de EGR geen flow had. deze foutmelding bleek pas na 1700 kilometer te zijn getriggerd nu weer gereset en verder was de auto goed. Morgen tijd voor een beurt met verse olie en een gemodificeerde pakking