1.6i 16V 100pk resetten

Discussie in 'Performance' gestart door emilejohan, 31 dec 2010.

  1. Hallo techneuten,
    als ik de + pool los maak van de accu en tegen de - pool aan houd
    reset ik dan het hele electronische circuit?
    Moet ik hier ook nog iets vervangen aan de ontsteking buiten de bougies om?
    en het Benzine filter waar vind ik die?:ford:
    vgr emilejohan
     
  2. zou geen + of - polen tegen mekaar aan gaan houden!!

    alleen los halen is voldoende, let wel op dat je de radio code hebt!!!

    maar wat wil je precies? dat je ook over ontsteking enzo typt?
     
  3. Inderdaad geen + pool tegen de - pool houden of andersom! Das niet gezond...
    Maar door m even (15minuten geloof ik) los te halen reset je inderdaad het een en ander. Hoef je verder niks voor te vervangen.
     
  4. Als je vroeg vuurwerk wil, + en - tegen elkaar houden.:schater:

    Wil je geen vuurwerk alleen de + ff los maken en na een paar minuten weer aansluiten. Zo reset je de comp. Daarna gewoon mee gaan rijden en alles word weer ingeleerd.
    Denk zoals hier al gezegd is aan de radiocode.

    Vertel hier eerst eens wat voor type focus, en waarom je denkt de accu los te moeten halen.

    Gr Fred
     
  5. en waarom wil je um resetten?
     
  6. Ja vraag me dat ook af. Met wat meer info kunnen we ook doelgericht helpen.

    Gr Fred
     
  7. Spuit 11 mode ; als je de plus pool los haalt van de accu dan krijgt je elektrische systeem geen spanning meer. Draai je je lamp schakelaar aan, dan zal zeker alle laatste spanning die in het systeem zit (door bv condensatoren) weggetrokken worden.

    Daarna de schakelaar weer terug uitzetten en de accupool weer terug vastmaken.

    Let inderdaad even op dat je je radiocode wel hebt :)

    En zoals de anderen ook al vragen ; WAAROM ?
     
  8. Trouwens resetten werkt niet door de pluspool los te halen werkt alleen door massa los te halen efff 10 tellen wachten en hij reset alles...;)
     
  9. oke alle clubleden de beste wensen, de antwoorden waren duidelijk.
    het resetten wil ik doen omdat mijn verbruik aan de te hoge kant ligt. 1;11,5
    na de reset wil ik dat weer kontroleren.
    en daarna komen er nieuwe bougies/ olie/luchtfilter/brandstof filter/ in.
    heb deze focus station 1.6 u 8 jaar en er staan 75000km op de teller de olie is elk jaar vervangen, en om de twee jaar het luchtfilter,
    bougies zitten er in vanaf nieuw en brandstof filter ook dus dat zal wel eens tijd worden.
    verder heb ik nog geen spatje onkosten gehad buiten een paar banden om natuurlijk.
    vgr emilejohan.
     
  10. zo laag verbruik?:mrgreen: ik haalde laats 1 op 9,nog iets:mrgreen: het hangt er natuurlijk wel vanaf hoeveel je rijd.

    als je steeds lange stukken rijd zou het verbruik wat later moeten liggen
    echter met die koude weer drinkt elke auto wel wat meer, dus of het je probleem
    gaat oplossen weet ik nog niet, suc6 in elk geval:cheer:
     
  11. @ Emilejohan.

    Zonder moeite haal ik hier 1 op 15 met mijn 1600 van 2002, dus 1 op 11,5 is aan de hoge kant.
    50% stad en 50% snelweg met normale snelheid.

    Bougie's meteen vervangen, die halen 75000 niet. Heb ze ook al eerder verwisseld ook al hoefde het volgens het boekje niet.
    Veel beter starten, en het verbruik werd beter.

    Luchtfilter vervangen als dat nog niet gedaan is. beter ademen is beter lopen en een beter verbruik.
    Die brandstoffilter is denk ik niet nodig. Hier nog nooit gedaan.

    Gr Fred
     
  12. ja of resetten hieriets aan helpt geen idee,

    ik rij nu met dit weer 1 op 10 net zijn wel allemaal korte stukjes en geen autoweg
    ligt er dus inderdaad aan hoeveel en hoe je rijdt.;)
     
  13. het enige wat dan gereset word is de meetwaardes van bv de stappenmotor
    enz..., dus hij gaat dan wel zichzelf opnieuw inleren;)
     
  14. ik ga er van uit hoe kouder de inlaat lucht hoe beter de vulling?
    dus als ik het systeem ge_reset heb zou hij volgens mij zuiniger moeten worden.
    wanneer word normaal de bobine vervangen, die is namelijk ook nog van 2002
    vgr emilejohan
     
  15. Als hij ermee stop niet eerder ;)
     
  16. #16 McGyver, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2011
    Dat klopt, maar totdat de motor op bedijfstemperatuur is, verbruikt de motor meer.

    Vorige week na het tanken de boardcomputer gereset en op verbruik gezet. De eerste kilometer bij -7°C lag het verbruik op 20L/100Km!
     
  17. Als er meer lucht in de cilinder zit moet er ook meer brandstof bij... Anders klopt de mengverhouding niet meer en zal hij minder goed lopen.
     
  18. heb zelf 2.0 brandstoffilter zit net voor de brandstoftank onder de auto
    ben er al 2 keer mee begonen maar elke keer niet afgemaakt ivm tijd (elke keer 1 leiding maar niet bij komen om los te krijgen
    binnekort alle leidingen los halen en hopen dat het dan wel lukt

    maar wat ik wou zeggen heb bougies voor een 1.6 liggen
    had het besteld via internet maar in plaats van bougies voor 2.0
    heb ik voor een 1.6 gehad
    nummer heb ik zelf in microcat in getikt en gaf aan 1.4 en 1.6 zou moeten zijn, gaat om nummer 1493001
    heeft bij mij nog geen 30seconden in de blok gezeten, dit omdat de motor zeer slecht loopt (dan kan wel omdat verkeerde bougies zijn)
    stuur pm met een leuke bedrag dan stuur ik ze wel op
    bougies zit koppervet al aan dus je kunt ze er zo in zetten
    heb er 15euro voor betaald maar nu zitten bougies in van 45euro die via automateriaalzaak kwam
     
  19. Zo klus geklaard, reset uitgevoerd, luchtfilter, bougies,oliefilter,olie, en de verbruiks meter geeft nu 7,5 ltr op100km aan, duidelijke verbetering dus.
    Tevens nog ff 4 velgen waarop twee nog nieuwe winterbanden zaten voor €105,00 dat is dus voor niks eigenlijk, kunnen we er weer ff tegen.
    iedereen bedankt voor de tips.
    vgr emilejohan
     
  20. Goed gedaan. Meteen een beurtje gegeven.
    Laat ff weten hier hoe het verbruik zich houd. :thumbs:

    Gr Fred
     

Deel Deze Pagina