1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remmenupgrade Focus 1

Discussie in 'Performance' gestart door ST130, 16 dec 2009.

  1. Wie weet of het mogelijk is om van de standaard Focus 1 (2.0 16v) remmen een upgrade te maken naar ST170 remmerij of beter? Is dit een vrij makkelijke onderneming en wat moet er zoal vervangen of aangepast worden? Is het de moeite en het geld waard en zijn er mensen op het forum die deze conversie al gedaan hebben? Graag meningen en ondervindingen..!:)

    Gr. Niels
     
  2. euhm staat mij iets bij dat de remklauwen van een mondeo mk3 hetzelfde zijn als die van de focus st, dan zul je alleen nog nieuwe schijven moeten kopen, wel voor st, omdat die van de mondeo 5x108 zijn ;) en die van de fofo immers 4x108.

    ik ben dit zelf ook nog van plan bij de Cougar als de remschijven voor versleten zijn, maar ik neem dan wel direct de st170 ebc grooved remschijven en de greenstufremblokken weer ;) die voldoen nu namelijk erg goed :)
     
  3. Niels, ik heb hier ook aan gedacht om te doen, maar heb het al snel uit me kop gezet i.v.m. het volgende:

    De remklauwen van de stndrd Focus (1.4-2.0) zitten op een hele andere manier vast dan de klauwen van de ST170 (Of Mondeo zijn idd dezelfde).

    Als ik het me goed herinner zijn de veerpoten (waar de bevestiging) aan zit heel anders.

    Als je het wil doen dan zul je ook veerpoten van de ST moeten hebben.

    Het is dus niet onmogelijk, maar wel veel meer werk dan ff de remklauwen met blokken en schijven omzetten. ;)
     
  4. das jammer :(

    maar goed dat et bij de Cougar wel kan :D maar daar hebben jullie niks aan :(
     
  5. Alles kan natuurlijk, maar daar hangt een prijskaartje aan. Je kunt ook kiezen voor een after market systeem (Brembo, HiSpec, AP etc.). Maar dan heb je wel iets aparts dat ook nog eens vele malen beter remt dan de standaard remmen.
     
  6. Bedankt voor de reacties, de conversie gaat dus niet zonder slag of stoot; dat is op zich wel jammer! Aan een aftermarket remsysteem heb ik ook gedacht, maar deze kunnen zomaar 1500 tot ....(vul zelf maar in) euro gaan kosten!
     
  7. ja dat is niet leuk meer, zoveel kost dat :( mischien gewoon sport spul erop gooien waar je dezelfde klauwen kunt houden?
     
  8. Gegroefde schijven bedoel je?
     
  9. ja, maar voor de focus zou ik ebc schijven vermijden ;) daar krijg je trillerij van.... de greenstuff remblokken zijn wel een aanrader :D

    bij mijn volgende remblokkenset ga ik trouwens denk ik redstuf proberen :)
     
  10. Is Red STuff niet voor circuit gebruik?
     
  11. ja of hardcore onroad ;) :rock:
     
  12. Heb met redstuff gereden (Puma met HiSpec big brake kit) en werkt ook prima in normaal gebruik. Ze remmen wel beter als ze warmer zijn.
     
  13. idd, maar dat merk ik nu bij de green stuf ook al. maarja de remmen worden ook wel lekker warm bij mij :P
     
  14. Heb nu met mijn Ferodo DS 2500 hetzelfde, als je ff doorremt bijten ze lekker :)
     
  15. Hoe beviel jou de HiSpec remmen?
     
  16. Heb ermee gereden op Zandvoort (tijdens een clubdag). Waar andere Puma's last kregen van fading was daar bij mij nooit een spoortje van te merken. En ik kon veeeeel later remmen dan anderen. Ook op de Ring deden ze het heel goed.
    ZIjn door HB motorsport in Zwijdrecht geleverd en gemonteerd, dus daar zou je kunnen informeren naar prijzen.
     
  17. ik kan je National sport remschijven leveren in combinatie met bijv. EBC remblokken
    de schijven die ik lever zijn voorzien van 8 gebogen groeven
    geboord is ook mogelijk maar advies is gegroefd
    een setje schijven voor een focus kost 135 euro

    setje remblokken EBC greenstuff kost 87 euro

    als je wat wil weten mail gerust

    Groeten Dennis

    dvoser@hotmail.com
    www.fordfocusrs.nl
     
  18. en zo zien ze eruit;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Niels, had jij niet Hi Spec brakes op je Escort?
     
  20. Met de lage koers van de Britse Pond zijn daar de HiSpec kits denk ik relatief goedkoop te krijgen.
     

Deel Deze Pagina