1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

RedFiesta wordt.... Remco (vrijdag 20-05-2011 om 10:00 uur)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Remco, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zou voor de nieuwe focus gaan , mits deze in de 20% catogorie valt.

    Vind het een hele mooie auto , hij is dan net nieuw ,interieur ziet er goed uit , met de prestaties zal t ook wel goed zitten , en hij zal wel weer de maatstaf in zn klasse worden met de rijeigenschappen
     
  2. De :focus: valt in de 20% categorie, maar met name het interieur vind ik op foto's rommelig overkomen. Maar misschien valt het in de praktijk allemaal wel mee.

    Rij eigenschappen zullen ongetwijfeld erg goed zijn, maar je kunt een auto natuurlijk niet alleen op basis van rij eigenschappen beoordelen.
     
  3. Remco, ik heb even in de nieuwe C-max gezeten.
    Omdat ik ook benieuwd was naar het interieur, en moet zeggen het ziet er erg netjes uit allemaal. IRL is het toch anders als op foto's.
    En aangezien de focus hetzelfde interieur heeft ben ik helemaal om. Ik ben al aan het sparen voor een nieuwe Focus.
     
  4. Nog even hierop terugkomend:
    Stukje uit de rijtest van Autoweek:

    Ja ik zou inderdaad eens bij de C-max kunnen gaan kijken. Moet zeggen dat die me wel direct overtuigd qua looks, bij de :focus: is dit nog niet direct het geval.
    (al kan ik me wel voorstellen dat ik de :focus: in de loop van de tijd steeds meer kan gaan waarderen, zoals wel vaker met auto's het geval is)
     
  5. Best positief stukje over de Polo GTI. Vorige Polo GTI vond ik zelf ook een erg leuke auto. Geluid en en toch ook de besturing was echt leuk. Kwa looks is de nieuwe Polo "VW" saai maar wel degelijk. En dat is wat de baas weer kan waarderen. ;)

    Misschien word ik gelijk verbannen van die forum, maar wat ik vind is dat de Polo GTi wel wat voor jou is. En daar gaat het toch om? ;)
     

  6. je gaat de nieuwe focus toch wel pas aanschaffen als deze focus die je nu hebt airco storing heeft toch :mrgreen: :schater:
     
  7. Tuurlijk is het design van de Polo niet baanbrekend te noemen, maar ik vind het wel een mooie auto om te zien.
    Vanavond koopavond in Dordt, dus ik ga ff langs de VW en Audi dealer... :mrgreen:
     
  8. euhm een sirocco is een golf??? :badgrin::badgrin:
     
  9. Sommige vinden het een platgeslagen Golf.... ;)
    Kan me het wel voorstellen, want het onderstel en interieur zijn nagenoeg identiek.
     
  10. Cooper S! Rijdt rondjes om al die andere heen!
     
  11. Mijn mening: de Alfa Romeo Guilietta, qua uiterlijk een mooie verschijning en met de prestaties zal het ook wel goed zitten ;)
     
  12. 1 - Ford Focus (blijf toch een ford man, en de focus zal echt wel weer steengoed rijden)
    2 - Alfa Romeo Guilietta 1.4 Turbo MultiAir (170 pk), prachtige bak. Vraag me wel af hoe het zit met rijden en afwerking
    3 - Audi A3, gewoon een goede leasebak zowel rijdend als kwaliteit.
     
  13. Hey Remco,

    Alles goed? Leuk lijstje zo.
    Ik vind de Guilietta erg mooi en net als jij ben ik ook nog niet overtuigd van de het design van de nieuwe focus, anders zou ik deze ook overwegen.

    Even wachten op de Fiesta ST (oktober dit jaar naar verwachting) is een optie, maar dan moet je je huidige ST nog even houden. Zit je toevallig tegenwoordig bij Deloitte? Daar hebben ze namelijk recent een CO2 bonus/malus staffel ingevoerd. Daar geldt wel hoe hoger je categorie, des te hoger je CO2-uitstoot mag zijn. Ik moet zeggen dat deze staffeling nog wel te doen is, behalve in de lagere categorieën.

    Algemene tips:
    -Chiptuning zou ik niet doen, aangezien je dit je leasebedrag enorm opjaagt (40-50 euro per maand is geen uitzondering). Tenzij je het ervoor over hebt natuurlijk
    -Wil je een auto die goed in de lease ligt, neem dan een VW, Audi of mini. Ford is ook wel aardig, maar Alfa is nog steeds aan de dure kant
    -Vraag eens een autokeuze lijst op bij je leasemij, dan heb je een overzicht van alle auto's met normleaseprijs (zullen ze niet altijd zomaar verstrekken)
     
  14. Misschien heeft Remco wel een catalogusprijs budget. Dan maakt tuning niet uit. Is wel duurder in de lease, maar valt buiten de bijtelling ivm inbouw achteraf. En de Focus heeft Torque Vectoring Control........ja ja!
     
  15. Ik werk niet (meer) bij Deloitte, maar blijkbaar is onze leaseregeling vergelijkbaar. De CO2 uitstoot is inderdaad afhankelijk van de lease categorie. In mijn huidige categorie geldt een maximum uitstoot van 155 gram. En alles boven de 165 levert een malus op. Deze marge is dus inderdaad ruimer dan de 20%-25% bijtelling.
    Bijv. een Scirocco 1.8 TFSI is 25% bijtelling maar valt wel onder de 155 gram.
    Alleen is het verschil tussen 25% en 20% best aanzienlijk als je dit uitrekent, dus niet geheel onbelangrijk. ;)

    Mijn leasenorm is gebaseerd op de gemiddelde leaseprijzen van een ‘mandje’ auto’s (Golf, Focus, Astra, 308).
    Die gemiddelde leaseprijs is mijn norm. Een VW/Audi/Seat/Skoda kan daarom inderdaad aantrekkelijk zijn, zeker gezien dat onze leasemaatschappij dochter is van een hele grote VAG groep (Ames autobedrijf).
    Dus ik laat wel e.e.a. offreren, maar ik moet zeggen dat ik wel steeds meer gecharmeerd raak van de :focus: Ook de bijtelling, het vermogen en de opties spreken me erg aan, dus ik ga hier zeker naar kijken! :thumbup:
    Tis jammer van de Fiesta, maar ik zou ook graag wat in het C-segment willen gaan rijden.
     
  16. Laatst met een Scirocco gereden, viel me helemaal niet tegen! Uiterlijk ook een +1
     
  17. In het C-segment zou ik het ook wel weten, zeker gezien de nieuwe motoren met veel vermogen en toch een lage bijtelling.

    Suc6 met de keuze.
     
  18. als je de A3 overweegt, waarom dan geen BMW 120i? nu met leer en metallic lak voor €500... Mooie aanbieding
     
  19. heel simpel: we willen remco (als administrator van focusclub) een focus aanpraten :mrgreen:
     
  20. Van de A3 ben ik inmiddels ook al genezen, dat wordt gewoon echt te duur.
    BMW 1 serie is dus ook geen optie, helemaal al niet als het geen 20% auto is. ;)

    Binnenkort ga ik een aantal offertes laten doorrekenen door de leasemaatschappij, dus eventjes afwachten wat daaruit komt rollen.
    En dan nog eens een stevig gesprek gaan voeren met mijn werkgever... :mrgreen:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina