Hmm, als ik de beschrijving van het Engelse forum lees, overigens zeer karig, lijkt het erop dat daar hetzelfde wordt gedaan als wat jij beschrijft, nl. het plaatsen van een losse fitting. Misschien zit het euvel toch in de weerstand erg verwarrend
kan het niet zo zijn dat er een paar ledjes overleden zijn waardoor het weerstandverhaal alsnog gaat kloppen? Heb je misschien een kennis, collega, vriend, familie oid waarbij je de lichtunits eventjes zou kunnen testen? En wat gebeurt er als je 1 nieuwe en 1 oude aansluit? Werkt het dan wel?
@ Joost: Ben er nog niet aan toe gekomen! Morgenavond heb ik een gaatje!! @ Dimelot: Wacht wel ff af! Heb de orginele units er weer in zitten dus kan in ieder geval de weg op!!
Barend, als je er echt niet meer uit komt mag je wel een keer hier komen. Ik heb fatsoenlijke meetapparatuur om van alles te meten en te testen. Dan gaan we er wel uit komen
Het is opgelost De fitting van het achterlicht/remlicht zat verkeerd. Deze kan je net zoals bij een normale lamp omdraaien, enkel de pinnetjes aan de buitenzijde zit op verschillende hoogte`s. Met wat kracht lukt het ook om hem verkeerd om te monteren wat dus het geval was. Voor wie er nog meer problemen hiermee krijgen in de toekomst en dit topic misschien vinden met de search. De ohmse waarde`s zijn als ze goed zijn : remlicht 780 k-ohm dimlicht 360 k-ohm Natuurlijk meet je met ledjes altijd de min aan de min zijde van je meterset. Anders geeft die out of range of overload aan. Een oneindige weerstand, immers een led is een diode
Je moest eens half weten hoe blij ik met Chris ben!! Daarnaast nog een flink portie gastvrijheid!! Thanx!! En natuurlijk voor iedereen die meegedacht heeft!!