Rappe Papa's Focus ST-3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Rappe papa, 4 jan 2013.

  1. Super vette en coole FoFo-III-Wa-ST.
    Daar gaat een mens echt van :kwijl: !!

    Enorm veel plezier met al je :sturen: en hou die :D erin. Maar dat zal wel lukken denk ik zo.
     
  2. Hij verdient denk ik wel een eigen topic.....:mrgreen:
     
  3. Wow! Nice! Ziet er echt super uit. Zalige zetels ook.
     
  4. Leuk van verslag van het ophalen en veel plezier met de ST!!!
     
  5. Kan zonder problemen 98 in, weet niet hoe die verkoper er bij komt.
     
  6. Heb er nog nooit van gehoord, volgens mij bedoelt de verkoper de 95 E10 benzine. Die kan inderdaad voor oudere auto 's funest zijn, maar niet voor auto 's van de laatste 5 a 10 jaar. Tank zelf al 6 jaar uitsluitend 98 benzine en m'n :st: rijdt nog altijd. Kijk anders eens in het instructieboekje, daar zal waarschijnlijk staan minstens 95 octaan en niet hoogstens. Maar in principe is 95 octaan ook voldoende bij een standaard :st:.

    En nog gefeliciteerd met je :st:, mooie auto in de juiste kleur. :cool:
     
  7. Gisteravond (donderdag 24 januari 2013) belde de vrouw van me garagist opeens, om te vragen dat ik niet wou gaan kijken naar ene die binnengekomen was voor een klant :)

    Full Option, klant wou enkel geen Cruise Control erop (beetje spijtig vind ik)

    Wel een enorme mooie wagen, deftige zetels,....

    Motor hoor je stationair wel niet zo goed draaien, en tijdens gas geven mis je toch wel beetje de oude 5 cilinder :)

    Inschrijving is zo'n €315 in België zei garagist tegen me (nieuwe wet qua inschrijving in België, hoe minder uitstoot, hoe minder je hoeft te betalen).
     
  8. Gefeliciteerd met je aanwinst.
    En zoals al vaker is gezegd: goeie kleur
     
  9. Apart verhaal. Mijn benzine ervaringen zijn dan met andere merken (en wil mezelf ook zeker geen deskundige noemen) maar dat 98 slecht zou zijn voor de :st:zou ik heel apart vinden. Misschien dat de verkoper 98 gelood bedoelde maar dat is volgens mij niet meer te krijgen. Ik heb met wat concurrenten van de :st: jaren op BP Ultimate gereden en het liet de auto's veel soepeler liet rijden. Na de (chip)tuning kuurtjes werd 95 zelfs afgeraden.
     
  10. ik zal idd eens in het boekje kijken wat er allemaal getankt kan worden. Aangezien ik namelijk veel lees dat je bij 98 dus meer power zou krijgen is dat wel een hele intressante optie natuurlijk.

    nog even wat minder leuks..............

    Gisternacht onderweg naar huis rijd ik op de middelste baan, vrachtwagen inhalend, valt daar een stuk ijs ondervandaan , rolt zo over de weg mijn kant op en knalt zo tegen mij auto linksvoor aan :cussing:

    Ik bij de eerste directe pomp in het licht bekeken, &$!#% schade. Niet echt lak schade maar wel een vervorming in mn voor spoiler. Dit is echt flink klote. Nog geen 2 dagen jong die auto................ Uitwijken kon ik niet meer dan had ik waarschijnlijk de hele auto in de vangrail geparkeerd.

    dan ga ik nu in stilte even verder huilen .......
     
  11. :wow: Nee toch! :wtf:

    Ik leef echt met je mee Patrick! :nocheer:
     
  12. #132 Boomerang78, 25 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2013
    Onzin. Dit tast niet de leidingen aan. Een auto met veel vermogen heeft juist voordeel van een brandstof met een hoog ron getal zoals 98. In Duitsland kun je zelfs 100 (Shell V-Power 100) en 102 (Aral Ultimate 102) krijgen.

    Iodokus (Joost) heeft tijdens het tunen van zijn Focus III het verschil gezien tussen de verschillende ron getallen.
     
  13. Mooi klote,nu al een vervorming in de bumper.
    Zonde :(
     
  14. Aaaaauw dat doet pijn!
     
  15. Da's wel heel erg sneu!
    Maar of het een record is, die 2 dagen...?

    Nee, alle gekheid op een stokje. Is erg vervelend en klote!
    Maar gelukkig heb je zelf niets. Ik hoop voor je dat je het kenteken van die vrachtklungel genoteerd hebt, zodat je dat evt. nog kan gebruiken bij het verhalen van de schade!

    Veel sterkte en succes.
     
  16. :crying::crying: Hij was nog zo jong...:mrgreen:
    Maar even serieus, dit is echt enorm balen:crying: Succes met de afhandeling!
     
  17. Het is niet mijn record. Mijn vorige mondeo 1 dag later achter bumper schade toen ik de volgende morgen bij mn auto kwam. Iemand met een trekhaak. Die had ik toen 24 uur. Deze had ik 36 uur. •••••• wat is dit klote. Een vloek blijkbaar. Schade valt wel mee en als ik niet zeg waar het zit zie je het niet dus valt mee. Voor hetzelfde geld vliegt die klomp ijs door mn ruit .....
     
  18. #138 Blauwitje, 25 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2013
    Zo heej das minder Gister ook nog bijna een stuk ijs de door voorruit in duidsland,Vrachtauto's zijn verplicht om het ijs er vanaf te halen der liggen hele ijsplakaten zeker wagens met zeil.Helaas gebeurt het schoonmaken nooit.

    Denk dat bij jou een klomp uit van de voorwielen was?! meestal is het wegdek dan goed besneeuwd???!?!
     
  19. om hier ff :offtopic: te gaan, hoe wil je als vrachtwagenchauffeur van een zeilentrailer ijs halen als deze d.m.v. een verzegeling afgesloten is of dat de lading opgestapeld staat tot aan het dak?
    de enige mogelijkheid om het veilig te verwijderen is toch echt van binnen uit.
     
  20. Hoe je het ook wend of keert deze dingen gebeuren helaas. Wie maakt zn auto van top tot teen sneeuwvrij ?? Dat waait er wel af tijdens t rijden denken de meesten. Kijk eens in je wielkasten na een paar flinke sneeuwdagen. Ik neem het die chauffeur niet kwalijk want dit was zijn bedoeling zeker niet. Its just major bad luck.
     

Deel Deze Pagina