1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

rammel tijdens starten van focus tdci 2002

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door michel1975, 3 feb 2009.

  1. beste focus fans ,

    Ik wil u even een vraag voor leggen.
    tijdens het starten en het afzetten van de motor rammelt mijn uitlaat bij de voorpijp.
    Nou bracht de kwikfit het volgende aan het licht.
    Volgens hun is mijn katalysator defect. deze zou verstopt zitten en daar door de rammel veroorzaken.
    Hun advies is om een nieuwe katalysator te monteren.
    Kan dit?


    met vriendelijke groet,


    M.dalman
     
  2. Het zou kunnen..... Maar het kan ook gewoon een hitteschild zijn of een afgebroken bevestigingspunt van je uitlaat. Het beste is zelf even te kijken of het echt de katalysator is. Een nieuwe kost toch redelijk wat geld. Maar als het uit je katalysator komt dan is die echt kapot. Moet je zo snel mogelijk laten maken want anders gaan de brokstukken door heel de uitlaat en slopen ze ook nog je eind demper.
     
  3. heb de verder bevestiging van de uitlaat bekeken. uitlaat zit verder goed vast. wist niet dat er een katalysator op een diesel zit.
    Maar goed is het raadzaam om een gebruikte kat van een sloop wagen af te halen?
    en wat is de gemiddelde levensduur van een kat?
    mijn focus heeft inmiddels 260 ooo km gelopen.
    Heb even snel gekeken maar er worden katalysatoren aangeboden op internet. van sloop wagens met 80 000 km op de teller van een tdci uit 2003.
    mocht ik deze nemen past deze dan onder een 2002 wagen?

    groeten Michel
     
  4. Of een gebruikte halen verstandig is weet ik niet. Denk dat het geen kwaad kan maar ligt natuurlijk ook hoeveel je er op kan besparen.
    De levensduur ligt aan de vervuiling van de motor, veel korte ritjes de soort kata, etc. Er is dan ook niet veel zinnigs over te zeggen de 1 gaat 100000km mee en de ander 300000 maar dan is die echt op.

    Volgens mij hebben alles Fords een katalysator.
     
  5. Je kan hem ook leegkloppen natuurlijk he. Kost het je niks :wink:
     
  6. Ik heb dit ook, zo een rammelend, zelfs kloppend geluid bij het starten van een warme motor. Als hij koud staat start hij gewoon normaal.
    Ik lees dat dit bij jou niet uitmaakt, of hij warm staat of niet?
    Dan is er bij mij misschien nog wat anders aan de hand.
     
  7. Je kan natuurlijk altijd nog de Beunhaas oplossing gebruiken door er gewoon een lange schroef in te draaien. Dan zitten de ratelendeschotten weer echt vast.
     
  8. DMV stuk?
     
  9. ja ik heb het met een koude motor en een warme motor.en als ik de motor afzet het zelfde rammeld geluid.... erg vreemd..
     
  10. Als ik dit zo lees denk ik echt wel aan het DMV hoor, ik hoop voor jou van niet hoor want dat kost behoorlijk wat euro's...
     
  11. Ook ik denk aan een dubbel massa vliegwiel.
     
  12. klinkt idd als een dmf,je zou kunnen prob startmotor eraf te halen en kijken of je overmatige slijtage hebt op je dmf door te kijken hoeveel je het vliegwiel kunt bewegen van boven naar beneden.
     
  13. Slecht starten met warme motor en een hoop kabaal (ratelen, kloppen etc) is een slechte startmotor. Heb ik ook gehad, startmotor vervangen en geen probleem meer.
     

Deel Deze Pagina