1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

R@ymond: Focus Wagon VAN: van Grijs naar Geel kenteken

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door R@ymond, 18 mei 2007.

  1. #1 R@ymond, 18 mei 2007
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2011
    Aangezien dit toch meer een project is geweest dan een opleukertje van je auto zet ik de grote verbouwing maar even in een apart topic.
    Voor de huidige stand van zaken omtrent de auto zie topic in showoff.

    Allereerst maar even HET verhaal achter de verbouwing:
    De aanschaf van de focus was toendertijd voor mij een geldkwestie :D. Qua kilometervergoeding, grijs kenteken (40 euro per 3 maanden wegenbelasting) en dieselen. Ik kon deze van de dealer overnemen voor een aantrekkelijk bedrag, dus een lekker rijdende goedkope auto (ik zou veel km voor me werk rijden, idd zou).
    Dat liep dus even anders. ik kon ineens aan de bak bij mij om de hoek. zelfde werk etc alleen 130 km minder rijden per dag.
    Tijd om de focus te verkopen/inruilen. Alleen van de een op andere dag kwam het geweldige nieuws dat grijs kenteken zou wordne afgeschaft voor particulieren. en daar ging de waarde van je auto. Op een gegeven moment kreeg ik nieteens meer de helft van wat de auto waard was.
    Kansloos dus. Opties, ehmm weinig of blijven rijden als grijs kenteken veel betalen en weinig plek voor andere, verkopen met een mega afschrijving, of ombouwen naar geel.
    Aangezien ik toch een 4-5 zitter wilde hebben heb ik voor het laatste gekozen, met het nadeel dat je met het dakkie blijf zitten :(.

    Een behoorlijke operatie al met al. Allereerst informatie inwinnen over hoe te handelen. BPM, ander kenteken etc etc.
    Toen het ombouwproject. via internet ben ik bij autodemontage bedrijven terrecht gekomen. Ik kon een mooi collection interieur overnemen voor 350 euro. Daar zat bij, de voorstoelen (sportief ipv de ambiente stoelen:D), een achterbank, alle hoofdsteunen, alle gordels + gordelspanners, de achterramen incl draaimechanisme, en de rolhoes :D, kortom een bijna volledig interieur. En dan ombouwen. Opzich wel ene leuk klussie geweest. eerst helemaal strippen (laadvloer eruit etc), om daarna het gehele interieur te plaatsen.
    Op de achterramen na heb ik alles zelf gedaan. Na de ombouwactie, afspraak gemaakt met het rdw om hem te keuren en de papieren handel af te handelen.

    Dan rij je een aantal maanden in de omgebouwde auto, en begin je je steeds meer aan het dak te irriteren, zeker gezien het feit dat de auto nog steeds een 5-6000euro minder waard was bij de dealers.
    Ik heb toen besloten het dak te vervangen voor een orgineel dak + dakhemeltje. Wederom weer rondvragen en uiteindelijk weer een goede deal kunnen sluiten.

    Zie hier de foto's van de verbouwing + het eindresultaat:

    De auto als aangeschaft
    [​IMG]

    Witte zij-knipperlichten
    [​IMG]

    Mistlampen voor
    [​IMG]

    RS-grille en witte knipperlampen voor
    [​IMG]

    Chrome kofferbakstrip
    [​IMG]

    Totaal plaatje voor de verbouwing van grijs-geel
    [​IMG]

    Totaal plaatjes na de verbouwing van grijs-geel + velgen
    [​IMG]

    [​IMG]

    Gestripte auto vlak voor de dakverbouwing
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Auto klaar na de verbouwing + st170 velgen om het af te maken :D
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. knap stukje werk.
    petje af hoor (of beter dakkie af)
    een hoop werk maar cker de moeite waard.
     
  3. zeer mooie wagen.
    Zit een hoop werk in maar het loont wel!
    topklus
     
  4. Dit heb je zeer strak gedaan!
    Dat er zoveel te doen valt :shock:
     
  5. Wow.... :ooolala: hele knappe verbouwing uitgevoerd :D
     
  6. :grote ogen:

    knap stukje werk
     
  7. zo he, knap gedaan hoor !!!

    maar ik had nog 1 vraagje; hoe heb je de dakrails erop gemaakt ???? ik heb nl. een wagon op het oog zonder dakrails. en als dat er makkelijk zelf op te maken is. dan...............
     
  8. Zozo! Das weer eens een andere verbouwing dan een andere bumperset ;-)

    Knap gedaan hoor, ziet er heel netjes uit!!
     
  9. ik heb de dakrails erop laten zetten door het schadeherstelbedrijf maar het schijnt een fluitje van een cent te zijn. (ik wee niet meert of Koos (uwbuurman) ) dit nu ook zelf heeft gedaan.
    Het is een kwestie van je dakhemeltje loshalen, dan ter plaatse van de steunbalken een gat boren (positie staat al aangegeven en spreekt voor zich. goed in de roestvrije verf zetten kitten en de dakdragers monteren.
     
  10. wow wat een verbouwing aan de focus! heb je allemaal wel netjes gedaan zeg!

    hoe ziet het plafond er nu weer uit? heb je een nieuw plafond gekocht ofzo?

    1 voordeel je kan makkelijk bij de snoertjes, kan je nog eff wat er bij trekken evt. haha
     
  11. Thanks,

    er is een compleet nieuw (of een goede tweedehands :P) door het schadeherstelbedrijf in gezet. Je ziet er dus totaal niets meer van.
    Het is gewoon een ford focus wagon :D.

    Tja nou is het sowieso een fluitje van een cent om het hemeltje los te krijgen hoor, extra draden zijn zo getrokken. Al weet ik zo 1 2 3 niet wat ik voor draden moet trekken :D.
     
  12. nu ik nog eens de fotos bekijk zie je ook dat de zwarte steunbalken die ze er voor de verhoging op hadden gezet op dezelfde manier vast ztten als de dakrails ;).

    Ohja, koop je dakrails aub NIET orgineel via de dealer. Gewoon ff sloophoppen. Prijs per stuk is 180 euro excl btw. Op de sloop 50 euro voor een set. tel uit je winst.
     
  13. ok raymond, bedankt voor de tip. :D

    moet alleen nu nog wel weer een wagon vinden. degene die ik op het oog had, was gisteren net verkocht. :cry: maar nielsicq heeft er misschien nog 1-tje voor me, dus.......... to be continued. :rave: :wink:
     
  14. Prachtig gewoon, wat een werk, hopelijk beleef je er nog veel plezier aan :thumbs:
     
  15. het rijden is iig weer een stuk leuker geworden, wat heb ik me geïrriteerd aan dat dakkie (en aan de regering :P). Maargoed het blijft een trage traktor :), die wel akkelig lekker in de bocht ligt overigens :D.
     

Deel Deze Pagina