1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Prutsers....

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Eddyedje, 2 jun 2012.

  1. Een hele tijd geleden heb ik een thread gepost over het relaas met mijn Focus (http://www.focusclub.nl/forum/search.php?searchid=1974187).

    Kort samen gevat...Na het vervangen van de gloeibougies ging er opeens vanalles kapot. Zowel de verstuivers als de brandstofpomp.

    Wat heeft mij ex-garage fout gedaan (in mijn mening, na raadplegen van diverse experts):

    Niet de correcte procedure gevolgd tijdens het ontluchten van het brandstofsysteem na het vervangen van de gloeibougies. Hierdoor zijn de verstuivers kapot gegaan.

    De brandstofpomp liep al op z'n laatste poten, die heeft waarschijnlijk de geest gegeven na de mishandeling tijdens de APK (roetmeting), maar dit blijft natuurlijk giswerk.

    Vergeten de motor op tijd te zetten na de inbouw van de nieuwe (gebruikte) pomp (lijkt me redelijk standaard, omdat de distributieriem hiervoor er af gehaald moet worden).

    NIET een nieuwe kering geplaatst tussen de pomp en het blok. En nog erger, de gebruikte kering dusdanig verkeerd gemonteerd dat de rubberen afdichtrand finaal geplet was. Hier ben ik achter gekomen nadat een andere garage tijdens een airco-beurt het opviel dat het blok aan de zijde van de brandstofpomp zeik en zeik nat was van de olie.
    Dus moest het zootje weer uit elkaar. En de distributieriem (die nog gloednieuw was) moest vervangen worden omdat die onder de olie zat.

    De intercoolerslangen vergeten goed te her-monteren. Die zaten dus doodleuk los. Met als gevolg dat m'n intercooler ook grondig gereinigd moest worden.

    Uiteraard zit ik nu bij een andere garage.
    Een garage met nog wel echte monteurs. Niet "monteurs" die alleen nog maar beurtjes kunnen geven of ander standaard werk, zoals blijkbaar het geval is bij mijn ex-garage.
    Ik vertrouw ze niet meer. Ondanks dat ze fouten hebben gemaakt en ZIJ het zouden moeten repareren komen ze er niet meer bij in de beurt. Wie weet wat ze nog meer mollen.

    Ik zou graag de naam van mijn ex-garage hier door het slijk willen halen en alle West-Brabanders op dit forum willen waarschuwen hier NOOIT naar toe te gaan.
    Maar ik weet niet of dit in strijd is met de forum regels.
     
  2. Had je hem bij de Ford in R'daal in onderhoud ? Bracht mijn auto daar vroeger ook namelijk :O
     
  3. Nee, bij een garage in Etten-Leur (niet Tiggelaar overigens :) )
     
  4. Wat een lijst zeg...
    Wat me wel verbaasd is het ontluchten van de brandstofleidingen na het vervangen van de gloeistiften. Dit lijkt me niet nodig, want volgens mij hoeven die er niet af.
     

Deel Deze Pagina