1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project: JDM Honda Integra Type R (Grote beurt)

Discussie in 'Mijn auto' gestart door jul, 6 nov 2015.

  1. Bedankt voor de leuke reacties !:thumbs:

    Goed nieuws..... Kenteken binnen :cheer::cheer::cheer:
    [​IMG]

    Gelijk de auto gewassen
    [​IMG]

    Met alleen wassen kreeg ik 'm helaas niet schoon. De lak is zeer verontreinigd. Dus ben ik begonnen met het schoon kleien van de lak.
    Ik denk dat ik nog 2 kleibeurten nodig heb om de lak schoon te maken.
    Daarna kan ik beginnen met de polijsten en waxen van de lak
     
  2. hier ook één met een zwak voor de Honda CTR en ITR. Met name de EK9,EP3,DC2 & DC5.
     
  3. Jul, jammer dat ik niet de auto live kan zien en met je mee kan beoordelen. Van een lak als deze gaan mijn handen jeuken haha . Maar als de lak glad aanvoelt dan ga je met meer kleien niet meer bereiken. Ik denk dat de porien van de lak heel smerig zijn en dat de lak heel goed gecleanerd zou moeten worden. Probeer bijv Poorboys Professional Polish of anders Dodo Juice Lime Prime of Auto Finesse Rejuvenate. De prof polish is een hele prettige cleaner maar Lime Prime en Rejuvenate zijn echt erg goed door de glaze olien die het vuil ook echt uit de lak drukken. Met een licht vochtige machine pad is dat erg mooi om te zien. Op die manier heb ik een witte Saab 99 met een soortgelijk smerige lak echt heel netjes gekregen. Uiteraard ga je daarna met polijsten de lak verder ophalen.
     
  4. Gaaf om te zien dat je zoveel TLC voor de auto overhebt. :thumbs: wordt een nóg mooiere bak!
     
  5. #25 jul, 14 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
    Project: JDM Honda Integra Type R (Kenteken binnen!)


    De lak voelt nog niet helemaal glad aan. Deze kleibeurt was om het grove vuil te verwijderen.
    Heb voor dit klusje een goedkope (ebay.com) 3M klei gebruikt.
    Deze is blauw, maar na gebruik was ie smerig grijs [emoji15]
    [​IMG]

    Ik was niet helemaal tevreden over de structuur van de klei.
    Hij viel soms tijdens t kleien uit elkaar, waardoor je te vaak bezig was om de klei te kneden.

    De eerstvolgende keer wil ik de auto kleien met Meguiars klei, deze werkt wat aggresiever en vind ik makkelijker in gebruik.
    Ik hoop dat de lak dan klaar is voor de volgende stap.

    Daarna wil ik met Meguiars Ultimate Compound icm soft cutting pads te werk gaan.

    Is dit een goede combi?
    [​IMG]

    Ps. Zie de verontreiniging van lak op de laatste foto
     
  6. Dit weekend weer lekker bezig geweest met de Honda.
    Onder de motorkap kon wel een schoonmaakbeurt gebruiken. Er zat een soort zwarte roetachtige vuil op alle delen. Vooral op witte delen zag t er niet uit.
    Met wat Dasty, een afwasborstel en de hogedruk reiniger is het aardig gelukt om motorruimte wat op te knappen.
    Het enige deel wat helaas niet opknapte was de kleppendeksel, deze staat op de todo list om gespoten of gecoat te worden.

    before
    [​IMG]

    after
    [​IMG]

    Mini update, Spoon reservoir covers :D, geen idee wat ze doen, maar vond t wel leuk staan :schater:
    [​IMG]

    Verder heb ik de lak hier en daar de lak getest met de Ultimate Compound poetsmiddel en de cutting pad. Voor het poetsen gebruik ik de mequiars DA Power System icm een boormachine.
    [​IMG]

    De delen die ik heb getest zien er veelbelovend uit, maar zal een enorme klus worden om de hele auto weer strak in de lak te krijgen.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Heb jij vaker een auto gepolijst of is dit je eerste keer? Waarom ik dat vraag, een boormachine is niet de meest voor de hand liggende en veilige keus om mee te polijsten.... Qua klei kan ik je de klei van Poorboy's aanraden. En misschien wat zwaarder geschut om de lak in orde te krijgen. Meg 105 & 205 bevallen mij zeer goed, maar wel i.c.m. een DAP. Niet met een boormachine. ;).

    Maar blijft een toffe bak.
     
  8. Leuk project om te volgen dit.
    Ben zelf niet zo'n grote fan van dat 'jappen spul'
    Vaak worden deze overdreven uitgebouwd met een hoop tupperware wat de auto in mijn ogen niet mooier maakt.
    Maar deze is volgens mij nog helemaal orgineel en dat vind ik wel tof.
    Wat ik wel weer heel interesant vind van deze auto's is de techniek en hoe makkelijk ze te tunen zijn.
    Ga dit zeker volgen en je bent al een aardig eind opweg met opknappen.

    Zijn er nog plannen in de trend van motor tuning??
     

  9. De DA Power system is gewoon een DAP. Werkt precies dezelfde werking als de "DAP" maar op n boormachine.
    De kop heeft n excentrische beweging.
    Dus niet alleen roterend...

    zie hier de werking
    http://youtu.be/Jcvsmbopqvk

    Ik twijfelde idd tussen de ultimate compound, 105 en 205.
    Ik heb voor de ultimate gekozen, omdat ik niet weet hoe "zacht" de lak is. Mocht ultimate compound niet het gewenste resultaat hebben, kan ik altijd n stapje zwaarder gaan.
     

  10. Ik ben juist op zoek gegaan naar een origineel model.
    Tijdens mijn zoektocht kwam ik een heleboel "getoende" versies tegen.

    Best wel "uniek" om er nog eentje gevonden te hebben waar niks aan aangepast is.

    In de eerste instantie ga ik 'm origineel houden, misschien dat er wel nog n een keer een andere ecu mapping in komt.
     
  11. Een mooie catback, CAI en K-pro ECU kan geen kwaad hoor. [MENTION=9736]Herman RS turbo[/MENTION], gelukkig kom je nooit een getoende focus tegen en heeft Ford nooit overdreven taartscheppen op de sierra, escortjes en focus gemonteerd. :lol:
     
  12. [MENTION=11223]gabini[/MENTION] dat heeft Ford zeker wel. Maar dat is niet zo zeer waar ik op doelde.
    Ik doelde meer op die aftermarket meuk plastick fantastic.
    En ja ook bij fordjes zie ik het regelmatig voorbij komen, maar ieder zn ding.

    Zolang de lijnen van de auto zoals ze door de tekenaar in ere worden gehouden kan het best mooi zijn.

    Tjah wat mensen vinden van de enorme taartscheppen voornamelijk achterop de escort en siera cosworth, is ieder voor zich. Ik vind het gaaf en doordat ze er zo vroeg al mee begonnen, ook bij het RS label horen.

    Ditzelfde vind ik b.v. ook bij de grote bijzettafels die je bv op een evo of sti terugvind.
     
  13. Ik vind het ook dat het op zulke auto's hoort. Als ik ooit een Escort Cosworth van m'n vrouw mag kopen, wordt het zeker eentje met die grote spoiler.

    Ik vind het allemaal mooi zo lang het inderdaad af-fabriek is.
    95% van de aftermarket bende vind ik 10x niks.
     
  14. Maar af-fabriek is mooi, achteraf gemonteerd niet.....oke.

    Ik vind beide niet mooi. Een overdreven grote taartschep.
     
  15. Wel als het werkt!

    [YOUTUBE]http://youtu.be/8zlNi_xqW-s[/YOUTUBE]
     
  16. Functie heeft niets met smaak te maken imo.

    Enige 2 mooie auto's waarop een mega spoiler mooi was zijn in mijn ogen de Ferrari's F40 en F50
     
  17. Mooi zo'n JDM Honda Integra Type R (vind deze mooier dan de Europese variant) :kwijl:

    Heel veel plezierige en veilige kilometers gewenst, en succes met het opknappen :D
     
  18. ik deel jou mening:D
    thnx, gaat goed komen ;) !
     

Deel Deze Pagina