project clean escort (berg updates met foto,s)

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Cleanstyle, 6 nov 2011.

  1. poetsen poetsen poetsen poesten en nog eens poetsen die velgen :schater:
     
  2. Escort is helaas d..d :( zekeringkast helaas overleden. Eerst niet kunnen rijden vanwege apk heb ik eindelijk apk heeft hij de loods als laatst gehaald. Anwb laten komen meet stroom achter de kast maar niet voor de kast. Heb ook echt veeeeeeel pech :(
     
  3. damn, je blijft wel bezig :( :( ben atm ff me tel kwijt :( bel je morgen wel ffies mocht ik hem weer vinden :P
     
  4. geklapper is niks jeroen 2x onderzoek geweest kantelen van de bak kan geen kwaad. zekeringkast lig er al uit anwb man gedaan nu 1 en al spagetti. Morgen diverse aanvragen waaronder sloop id er 1 met 50.000 op teller heeft. Morgen weet ik meer en alles weer regelen tussen werk door waar ik geen vrije minuut kan krijgen :(
     

  5. Hoop dat het snel opgelost zal zijn Berry en dat je met de essie de weg op kan.
     
  6. Berry nieuw kostte de zekeringkast (voor de Escort) mij destijds iets van 140 euro... Is helaas een Escort kwaal... Snap best dat je voor deze wagen bent gegaan. Zeker als het jouw ding is...

    Maar de keuze voor een Escort ansich kan ik niet rijmen... Zijn niet de meest betrouwbare (en degelijke) fordjes... :nocheer:
    Waarom niet weer een mooie Fofo of mijn part Fiesta?
     
  7. Escort heeft bijna geen kilometers gemaakt alle probleem dingen zijn al aangepakt op zekeringkast na. Tevens ben ik altijd al gek geweest op escort model op zich. Ik kan me bij deze nog aardig uitleven en mijn gang gaan. Morgen als goed is is de kast binnen dan gelijk monteren en weten we of het het probleem is geweest. De nieuwe heeft een modeficatie ondergaan bij ford dus hoef er niet meer naar om te kijken..;)
     
  8. Let er wel ff op dat je de brugjes overzet zoals zo op je oude kast zaten, anders zullen er functies uit vallen!
     
  9. Wat een geleuter Marco :nocheer:

    Ik rijd zelf al bijna 5 jaar Escort en hij heeft mij nog nooit ergens laten staan, je weet zelf wat ik er allemaal mee uithaal ;)

    Tuurlijk heeft de Escort ook zijn problemen, maar een onbetrouwbare auto... echt niet!!
     
  10. Berry, kijk even op je zekeringskast welk nummer je moet hebben. Ik heb er nog een aantal liggen!
     
  11. Heb al nieuwe besteld niek met mod van ford op de kast. Heb de oude even opengemaakt er is 1 printspoor doorgebrand geen idee hoe dat gekomen is hoop dat de nieuwe heel blijft en dat er niet ergens een kortsluiting zit dat is enigste ;)
     
  12. Wat een gez**k, daar blijf je van balen:(
     
  13. Begint idd al goed. Hoop dat het hier bij blijft.
     

  14. Ff off topic:

    Onbetrouwbare auto`s .... wel dus... De Escort was echt niet zo`n betrouwbare ford. Bijvoorbeeld mijn Clipper (Mk7) was een bodemloze put. Qua roest, qua problemen, qua alles. JP had ook zo`n lijk... wat een fantastische wagen was dat toch....:nocheer:
    Moet ik je de waslijst aan trammelant aan mijn Clipper nog een keer opsommen? Lijkt me niet toch? Was er zuiniger op dan de Fofo, daar heb ik veel minder gedonder mee, behalve onderhoud en 1 keer een kapotte bobine en thermostaathuisje. En de schades/vernielingen die anderen voor niks aanbrengen. Heb meerdere Escortjes (zeker de MK5a/b (Mk6) en MK7 onder handen gehad. Ook met lage kilometerstanden.

    Nagenoeg allemaal knakuh rot.
    Zekeringkasten; kan ze dromen, koppakkingen; pfff... draagarmrubbers verrot; stndrd.

    Roest: verrotte kokers, dorpels, wielkassen, bodemplaten.

    Distributieriemen die knappen, wiellagers die er aan gaan, IB-5 bakken van de Escort; zijlagers? Welke zijlagers... Gelukkig is Ford vanaf de Fofo verstevigde zijlagers gaan gebruiken in de IB-5 bakken. Moet ik nog ff doorgaan? Lekke kachelhuizen, lekke krukaskeerringen, olieverbruik...

    Ken je de MK5a? Zet die maar niet op een drempel, die dingen torderen als de hel. Niet voor niks dat daar op een gegeven moment geen trekhaak meer onder mocht. Chassis` gingen haarscheurtjes vertonen. De Mk5b of de MK6 zoals je wil? Idem dito.

    Kom dus niet aan dat de Escortjes betrouwbare en degelijke auto`s zijn. Gaat er bij mij niet in. Als ze rijden, rijden ze wel goed. :thumbs:

    De huidige generatie Fordjes zijn gelukkig veel beter. De Mondeo MK1 en 2 dat waren en zijn nog steeds hele goeie wagens. De Ka, de Fiesta MK4 en de Puma (op de roest na) zijn uit die periode ook goed. Maar de Escortjes niet.... Maar goed ieder zijn ding, ik ben blij dat Ford met de Focus is gekomen. Op de roest in de deuren na, heeft Ford hier echt een kwaliteitsslag (qua rijden, qua betrouwbaarheid, qua degelijkheid etc.) mee gedaan.

    Neemt niet weg dat ik een knappe Escort niet kan waarderen, net zoals ik wel van meerdere mooie wagens kan genieten (ook andere merken, ooit komt er een Alfa 159:thumbs:).

    On topic:

    Berry ik hoop dat je na de zekering kast kan genieten van deze wagen, de Cougar was je helaas niet gegund.
     
  15. Tot zover de lofzang over de Escort! Damn wat een verhaal. Maar helemaal mee eens, Eskrots zijn echt knakenbakken.

    Maar je houdt in ieder geval niet van probleemloze auto's, Marco! Getuige jouw liefde voor de 159...........:mrgreen:

    Daar hebben wij er ook een dot van in het wagenpark (gehad) maar oeioeioeioei
     
  16. #57 dutchguy, 10 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 nov 2011
    Maar oh wat een dikke wagen die 159..... :D
    Zoals ze bij Topgear zeggen: Als auto liefhebber moet je tenminste 1x in je leven een Alfa hebben gehad.

    Dat komt omdat je, voordat er iets mis gaat al weer een nieuwe motor in hebt liggen :D En gelukkig is je berg reserveonderdelen ook groot :D
    Kan me in ieder geval herinneren dat je ook storingen met je verlichting had vanwege de zekeringskast.
    En al die lagers die je versleten hebt op je achteras. Denk dat ik nog wel wat meer kan bedenken als ik even door ga.
     
  17. Heb al eerder escort gehad nooit problemen mee tot achterschermen begonnen te roesten dat is bij deze escort allemaal al onder handen genomen :)
     
  18. Good for you ;)
     
  19. @ Marco, nee die Focus van je is heilig, die zuipt 1 liter olie op 100 kilometer :schater:

    Hoor je nog zo zeggen... ''een ritje in je 2.0 Escort zie ik ook wel zitten'' nou nee, tuf maar lekker in je 1.6 olieboot :baeh:

    Tuurlijk is de Focus een grote stap voorruit op de Escort, maar dat is meestal zo met een ''opvolger''

    Je zult mij ook niet horen zeggen dat een Escort probleemloos is, maar onbetrouwbaar zijn ze echt niet!

    @ Lars, de storing die ik heb met de wijzers zit in de zekeringskast, bekende kwaal dus, en makkelijk te verhelpen. De wiellagers gingen kapot omdat de RS2000 as krom was, nu heb ik er een verse as onder en de problemen zijn verdwenen. Heeft dus niet met de Escort zelf te maken, als ik de standaard as met trommelremmen had laten zitten was er niets aan de hand geweest.
     

Deel Deze Pagina