1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.

  1. #41 Marco Morello, 28 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2013
    Dus conclusie: een RS2 motorblok is niet zo heel "speciaal" :mrgreen:
    Wel zoals ze zeggen: Build tough!! :thumbs:

    Ze mogen mij nog steeds zo'n Volvomotor met Fordjasje voor de deur zetten. :grin:
     
  2. Ik heb echt de basisschool afgemaakt :D en een bedrijf in thuis(zorg)technologie. Niks aparts dus.


    Motor reviseren kan ook sneller, in het onderstaande voorbeeld in 1 weekeinde...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    owja... na 345.000 getunde kilometers op LPG:

    [​IMG]


    En dat lekker knooien, dat zit in mijn DNA. :lol:
     
  3. ik heb en focus 1800 turbo diesel intercoler en ververs alle 6000 km olie en oliefilter ik werdt al een paar keer gezegd geweest van de ene en de andere dat dit zot is en dat ik zeker 10.000 mag rijden voor ik olie en filter ververs wat is hier van waar mag ik inderdaaad zo lang rijden voor ik ververs ik rij ieder jaar en 30.000 km marc
     

  4. Ik heb nog wat ascii tekens om over je tekst te verdelen: [ I o . , W ? ]
    Je mag zelf kiezen waar, erger dan dit wordt het niet.


    :ontopic:
     
  5. Ander topic starten.

    Hahaha.
     
  6. Ok. Het ziet er allemaal gelikt en doordacht uit, dus lijkt het er meer op dat het je dagelijkse werk is.:thumbs:
     
  7. Wat ik doe probeer ik meestal helemaal naar mijn zin te doen, niet naar mijn zin was het al voor ik begon. ;)

    nog een paar plaatjes...

    Kleppen stellen met de originele nokkenassen, eigenlijk zinloos omdat er op de inlaat een RS2 nokkenas moet komen:

    [​IMG]

    [​IMG]


    Alle losse stoters opgemeten met de Micrometer:

    [​IMG]


    Tot zover het knutselen aan het basisblok.
     
  8. Super mooi project man. volgens mij lijken al die volvo motoren op elkaar. Haha
    M'n vader reed een 960 met een b6304 motor (5cil. Met een extra cilinder) dat blok was echt onverwoestbaar
     
  9. Ik zie de foto's niet meer. Ligt dat aan mij of hebben anderen dat ook.
     
  10. #50 Kuga-RS, 29 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 okt 2013
    Ik had een dom foutje gemaakt bij de inrichting van de webservert, hij sloot dus het account dat ik voor dit domein aangemaakt had af met een "Disk Quota Exeeded" melding. Nu staat de volledige 5 TB webruimte weer beschikbaar (ipv 5MB) en doen de foto's het ook weer. :D


    Dit project had ik in eerste instantie gestart als motor voor mijn eigen 850. De zaken gaan goed en ik kan deze auto eigenlijk niet stilzetten voor meer dan 1 a 2 dagen. Dat wordt m dus niet.
    Toen liep ik een zeer zeldzame S70 awd tegen het lijf. Mooie basis waar echter wel wat dingen aan moeten gebeuren.

    [​IMG]


    Ik heb er zelfs al LPG ingebouwd met G3 goedkeur:

    [​IMG]


    LPG kenteken gewicht laag houden.... :lol:

    [​IMG]


    Wilde intercooler plannen, met 56mm dikke 100% alu radiateur en S60 2005 condensor:

    [​IMG]


    D'r zit zelfs al een nagelneue Feritta RVS catback onder:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar dit project heb ik gestopt. Waarom ? Nou simpel.
    Ik zou er nog zeker 1000 uur en 10.000 euro tegenaan moeten gooien om heb naar mijn zin te krijgen. En dat ga ik niet doen.
    Ik was wat aan het rondkijken naar een andere -nieuwere- volvo, iets met minder werk, wel een 5 cilinder en met AWD. In eerste instantie stond een automaat weer bovenaan mijn lijstje met eisen.

    Een tijd geleden was ik op bezoek bij een goede bekende uit de volvo-scene. Omdat we een auto moesten ophalen in Enschede mocht terugrijden in zijn Focus. Op zich best een grappige uitvoering; af fabriek matzwart wrapping, 19"velgen, rode kuipstoeltjes en nette remmen. Wel een beetje kaal (o.a. geen trekhaak en cruise control). Tijdens die rit besloot ik dat ik best kon wennen aan een M66 bak met 5 pitter ervoor.

    Na wat verder zoek was dit de resterende shortlist, waarbij er een aantal alsnog afvielen. Het C1/P1 platform lijkt gezien mijn wensen het meest voor de hand liggend.:

    • XC90 2.5T - te zwaar, te groot
    • S40/V50 AWD - prima, maar ik zit klem tegen de B-stijl
    • XC60 - te groot, geen 5 pitter leverbaar
    • XC70 - te groot, te zwaar
    • S60R - erg complex, dure onderdelen, relatief oude awd techniek
    • S60 AWD - relatief oude awd techniek, nauwelijks te vinden
    • S80 AWD - te groot, te zwaar
    • Focus mk2 ST/RS - te klein, geen awd
    • S-max/mondeo 2.5T - te groot, geen awd
    • Kuga 2.5T - ...

    Na wat proefritten en verbazing wat een Kuga moet kosten in nederland ben ik eens gaan kijken in Duitsland.
     
  11. Af fabriek zwarte wrapping, 19" velgen... Ik zeg een :rs::500:!
     
  12. ik zeg goed bezig!

    ik doe de verbouwing en revisie van m'n v6 trouwens gewoon bij m'n ouweheer in t schuurtje, enige nadeel is dat ik nu de hele boel achterin de auto moet laden om het te laten reinigen in de wasbak, en dan is zo'n gietijzeren v6 onderblok best nog wel erg zwaar, net als die rottige koppen, nog net geen hernia aan getild...

    850, die kun je goed gebruiken voor de autocross hier haha, ik vindt ze erg niet mooi, maar t rijdt wel heerlijk!
     
  13. Jeeey! er is iemand wakker :mrgreen:
     

  14. Ja, dat ken ik. Gewoon bij pa in de schuur.
    En gietijzer... tja. Ik ben meer een "alu" man.
     

  15. Klopt, met zo'n enorme picknick tafel boven de achterruit.
     
  16. ford heeft helaas geen alu v6, dus dan maar voor een gietijzeren 2.9i van 1995, onderblok is op 12 stotergaatjes na dezelfde als van de boa/bob 2.9 24v motor, en als je de juiste zuigers en zuigerstangen weet te vinden, kun je daar in ieder geval 1000 pk uit vandaan halen. maarja, dan moet je al weer een v-bak van een nissan skyline onder je auto sleutelen, titan of gripper diffs voor en achter, of de hele boel van een toyota supra eronder zetten, maar, met een auto van 1985 wil ik er onder geen geval 4x4 onder leggen, gewoon rwd, dus ik ga voor een bescheiden 350 pk, standaard onderblok, wel gereviseerd, nieuwe kruk en bigend lagers, zuigerstangen van een 2.9 24v ivm onderzuigerkoeling, en een uprated oliepomp, die trouwens tov bij de 5 cilinder gewoon nog ouderwets in het carter hangt, maarja, het ontwerp van dit blok komt dan ook uit de tijd dat focus nog een bandje was, en zuinigheid nog niet eens bestond, blok stamt namelijk af van de ford/saab v4...
     
  17. Echt gaaf topic om te volgen!

    Bedankt voor de uitgebreide (foto)verslagen.
     
  18. Zo wat een topic zeg!!
    Zou dit bij mij ook kunnen (idee:mrgreen:)

    Zou de remmerij van de kuga ook aangepast moeten worden naar ST/RS.

    Succes iig met het project
     
  19. Chris zoek een ST met schade op. Dan bouwen we de zooi over in jouw wagen.
     
  20. Off topic : wie weet ben er gek genoeg voor.
     

Deel Deze Pagina