1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Problemen met wegligging na verlagen.

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door dB, 25 aug 2008.

  1. Ik zeg: schokdempers..... Zo'n behoorlijke verlaging hoor je eigenlijk niet alleen uit te voeren met andere veren maar je zult ook bijpassende (stuggere) schokdempers moeten plaatsen om weer een uitgebalanceerd veergedrag te krijgen. Maar kost ook weer een paar duiten.....
     
  2. 2.8 bar is goed voor deze maat banden. Ik denk dat je ophangrubbers achter aan vervanging toe zijn. Als je het goed wilt doen, vervang deze dan door Powerflex PU rubbers. Dan krijg je zeker een strakke wegligging.
     
  3. Hij heeft een schroefset.......dus hij heeft andere schokdempers.
     
  4. Denk inderdaad de ophanrubbers achter. Heb dat zelfde probleem gehad met de TDdi wagon. Die hipte gewoon uit de bocht vandaan achter. Met 4 man was het niet meer veilig om erin te rijden...
     
  5. Moet je voor het vervangen van de linker voor as dingen los maken die
    opnieuw uitlijnen noodzakelijk maken? Volgens mij niet toch...?

    Deze is namelijk na het uitlijnn vervangen.

    Verder de rubbers achter gecontroleerd en niets geks gevonden eigenlijk. :S

    Bedankt voro de reacties :) meer tips blijven welkom. ;)
    Gr dB
     
  6. Hoe zit het met je wiellagers? Geen speling? Je wielen zitten wel goed vast? En de achterrubbers van je achterwielophanging zitten geen scheurtjes in, als er geen speling op zit, wil het niet zeggen dat de rubbers goed zijn. Wat voor merk banden heb je er op liggen, ook dat kan een verschil maken.
     
  7. Nu ben ik niet de technikus, maar zou het te maken kunnen hebben met het recht zijn van je velgen?
     
  8. zitten je achterbanden er wel goed op en niet omgedraait dus profiel de verkeerde kant op. Mischien beetje raar antwoord maar zonder antwoorden begin je ook niks. Verder lijkt alles normaal op de hoge banden spanning na......
     
  9. Bedankt voor de reacties.

    Alles zit goed en op de goeie manier gemonteerd ook zijn de velgen niet
    krom en de banden (toyo) zitten op de juiste manier gemonteerd.

    Die rubbers zijn toch maar slecht te zien vind ik ik denk toch dat ik daar maar eens mee naa een echte kenner ga ipv de bandenboer.
     
  10. Eyz,

    Ik heb deze set ook eronder (v-maxx), ik heb zelf nergens last van, hij is er bij mij kwa weg ligging juist op voorruit gegaan.
    Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik gelijk alles vervangen heb, dus alle rubbers enz wat er los kwam bij de achter en voor ophanging.
     
  11. Ophangrubbers hebben niet het eeuwige leven en bij Ford zijn ze vaak al snel minder aan het worden. Ik kan het in mijn ophanging achter nu ook merken na 120.000 km.
     
  12. Hey voor is al eens gedaan bij mij.
    Heb je een idee wat alleen achter ongeveer kost?
    Je moet dan toch de complete draagarmen vervangen?

    Gr dB
     
  13. Gewoon alleen rubbers vervangen. Wil je het goed doen, dan niet weer de originele Ford rubbers maar bijv. Powerflex rubbers. Dan hoef je nooit meer te vervangen en de auto ligt een stuk strakker op de weg. Volgens mij heeft nog niemand dit gedaan hier. Bij ander types van Ford is dit een regelmatig voorkomende upgrade van je wegligging.
     
  14. Iemand een idee van de prijs?
     
  15. Heb het ook gehad bij m'n Mondeo TDdi uit 2001.
    Er stond 160.000 km op en had vreselijk dwijlen en overstuur op klinkerwegen.
    (woon in Zeeuws-Vlaanderen en daar kom je ze nog tegen...)
     

Deel Deze Pagina