Problemen met remlichten

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Flashlight, 14 apr 2012.

  1. Ongeveer een maand geleden heb ik zowel links als rechts de remlichten vervangen. Dit heb ik gedaan door identieke lampjes als er al in zaten en na de werking gecontroleerd te hebben bleek het goed te werken.

    Een week later kreeg ik problemen met de remlichten. Ik heb al een aantal dingetjes langsgelopen maar ik ben nog niet tot een oplossing gekomen.

    Als ik de auto start en de verlichting uit laat gaan, als ik rem, de stadslichten ook branden.
    Als ik de auto start en de verlichting aan zet gaan de remlichten knipperen. Dit duurt ook ongeveer een minuut. Daarbij gaan zowel de gewone remlichten als het derde remlicht knipperen.

    Na ongeveer een minuut deed hij normaal tot een week geleden. Nu wil als ik met verlichting aan rijdt te pas en te onpas het de remlicht (incl derde remlicht) branden. Soms fel maar meestal zachter. Als ik dan rem lichten ze weer sterker op.
    Vanavond viel mij op dat dit vooral gebeurd als ik over een drempel oid ben geweest.

    Ik heb op internet gezocht en ik kom wel op een probleem met de aansluiting voor de aanhangwagen. Is er een manier om deze uit te schakelen om zo te controleren of daar het 'lek' zit zonder de kabels te vernielen? Ik denk zelf dat er ergens sluiting in zit maar waar kan ik daar het best voor zoeken?
     
  2. Misschien zijn er draden in de kabelboom gesmolten of maken contact. En maakt ie daardoor verkeerd contact.
     
  3. Dat idee had ik ook al. Heb jij de meest logische plekken waar warmte- of schuurschade kan optreden?
     
  4. Om welke Focus gaat het (carosserievariant en bouwjaar/Focus 1, 2 of 3)?
    Een poosje geleden was er hier ook iemand met vage problemen met het remlicht na vervangen. Hier waren de contactpunten verbogen en maakten contact met elkaar.
    Als je een trekhaak hebt met originele stekkers kun je de stekkers van de trekhaakdoos er ook tussenuit halen. Ze zitten dan tussen de stekkers van de achterlichten en de achterlichten zelf.
     
  5. Het is een 1.8TDDI wagon, MK 1 en fase 1 uit 2000.
     
  6. kijk eens links achter de bekleding waar je orginele verlichting stekkers zitten en de stekkers op zitten van je trekhaak,hadden we een tijdje terug ook op het werk.was water in gekomen door lekkage en op deze stekkers gekomen.stekkers waren verrot en de raarste dingen gebeuren er dan met je verlichting..
     
  7. Nee, dat deel is kurkdroog.. Ik ga even verder speuren maar ik heb niet zoveel verstand van elektra dus daar ga ik eventjes een maatje voor inschakelen.
     
  8. Ik ben er nog niet achter waar het probleem zit. Ik kwam er wel achter dat toen mijn ruitenwissersproeier reservoir leeg was de auto een week lang geen kuren vertoond heeft. Vanavond heb ik hem bijgevuld en prompt had ik weer een probleem. Nu er nog achter komen waar het 'lek' zit...
     
  9. Er is bij de Focus 1 nog wel eens een probleem met lekkage boven de kofferbak, achter de dakbekleding.
    Misschien dat daar ook je remlicht probleem zit.
     
  10. Nu je het zegt heb ik daar in de spiegel wel eens water zien druppelen (na gebruik van de ruitensproeier achter) maar dat was eenmalig. Mogelijk dat daar iets zit. Met het regenachtige weer de laatste dagen stoort hij wel weer meer. Toen het een paar dagen droog was heb ik geen problemen ervaren...
     

Deel Deze Pagina