Voor het probleem met de piekspanningen in het voertuig zijn er ook mooie piekspanningbeveiligers (gebruikers) te koop. Kosten zijn €10 incl verzendkosten stuur maar een PB als je intresse heb
wie weet het????? ik heb hier een foto van mijn zekeringkast en heb op dit moment een relais tot mijn beschikking voor (eventueel) DRL. het relais past op 2 plaatsen echter zit er in de rechtermogelijkheid geen pinnen, dus daar valt die weer uit. ik heb het relais aan de linkerkant erin gestopt en daarna het contact aangezet (lichtschakelaar op AUTO functie maar de koplampen gaan niet branden op 80%) mijn vraag, moet er nog wat gedaan worden om dit werkend te krijgen of ondersteunt mijn zekeringkast deze functie niet?
Gerard, Ik ben heel benieuwd hoe je het oplost. Ik zit ook te zoeken want ik heb een collega die ook een fase 2 en wil ook DRL. Fase 1 is relatief makkelijk. ik hou je in de gaten.
De relais positie aan de rechterkant is voor het dagrijverlichting relais. Als ik het me goed herinner is deze positie gemerkt met R15. Als op deze positie bij jouw GEM module/zekeringkast geen contacten aanwezig zijn betekend dit dat de zekeringkast de dagrijverlichting functie niet ondersteund. De enige manier om dit op de originele manier werkend te krijgen is door de GEM module/zekeringkast te vervangen door een exemplaar dat dit wel ondersteund.
Pm me ff een lijst met wat ie allemaal ondersteund of het nummer, dan zoek in mijn nummer ook wel ff op en vergelijken we.....
Persoonlijk zou ik geen fase 1 GEM in een fase 2 plaatsen. Je mist dan zowieso het automatisch inschakelen van de voor en achterruit verwarming (als je hier tenminste waarde aan hecht en mogelijk kan een fase 1 GEM niet overweg met de fase 2 deurmodules. Daarbij kost een fase 2 GEM ook niet zoveel bij een sloperij als je een beetje zoekt.
Gerard dat word een duur relaidje zo, kan je dan niet voor led kapjes gaan bij je mistlicht voor. Is makkelijker met een module.
Relais geplaatst Heb gisteren een relais en twee zekeringen geplaatst. En het werkt in een keer. Alleen wel prijzig. Een relais en twee zekeringen voor €36,00 Maar, ben super blij dat het werkt.
Voor degene die geen weerstandsdraad heeft zitten in de GEM voor de dagrijverlichting te laten branden op 80% is dit het finisnummer 1684288 Hier kun je het verder lezen http://www.fordownersclub.com/forums/topic/30154-factory-daytime-running-lights-focus-mk2-mk25-c-max/ Gr. Perry
Hou er wel rekening mee dat de weerstandsdraad alleen werkt als de GEM module/zekeringkast geschikt is voor dagrijverlichting. In veel gevallen ontbreken de contactpunten van het relais of de zekeringen die benodigd zijn. Als dit het geval is zal je naast de weerstandsdraad ook een geschikte GEM module/zekeringkast moeten plaatsen om het werkend te krijgen.
Bij mij zijn de contactpunten aanwezig. Maar ik dacht dat de weerstandsdraad veel te warm werd. Vandaar dat ik het nog niet geprobeerd heb. Dat is met de ford weerstandsdraad niet zo dan? Of moet deze ook op ht chassis geplaatst worden?
Wil hier het fijne van weten, anders zou ik deze direct gaan bestellen Ook een howto hoe deze te plaatsen dan zoals hierboven al gevraagd?
Ik ga die morgen ff bestellen kost zo'n 13 euro. Het zal wel volgende week worden voordat die binnen is dus dan kan ik het je vertellen hoe warm die draad word. Kan nooit heel heet worden want er zit zo te zien een gewone plastic huls omheen. En wat dat ding rechts op de foto is weet ik nog niet.