1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6i 16V Ti-VCT 115pk probleem stotteren /inhouden bij mij verholpen...

Discussie in 'Performance' gestart door mries, 5 okt 2012.

  1. Beste mede-fordfanaten..

    Mijn auto (ford focus 2 wagon 1.6) stotterde de afgelopen 2 weken ook. Tijdens accelereren, en tijdens het rijden van constante snelheid. Hoe langer de rit, hoe erger het stotteren.

    Bij Ford dealer vertelden ze mij dat het aan de bougies lag. Dus deze originele bougies vervangen en... Het probleem was er nog, maar stukken minder. Nu afgelopen week terug naar ford en hebben ze de bobine vervangen..

    En tot nu geen last meer gehad van inhouden of stotteren.
    Zaterdag heb ik weer een lang ritje voor de boeg en ben benieuwd of het definitief weg is.

    Mochten meerdere mensen dezelfde klacht hebben, laat dan bij ford je bobine door meten.. Wellicht dat je dan van je klachten verlost bent.
     
  2. Vandaag een flink aantal kilometers gereden, en nergens last van gehad... Toppie!
     
  3. das mooi gr Peter:mrgreen::mrgreen:
     
  4. Vandaag focusje weer ingeleverd bij ford... Na aantal km als de motor op bedrijfstemperatuur is, totaal geen motor vermogen meer.. sinds gisteren brand ook het motormanagment-lampje. Ben benieuw wat dit veroorzaakt. Volgens monteur vermoedelijk de nokkenassensor..

    Moet 'm helaas weer n paar dagen missen.. wel een fiesta 2012 te leen gekregen. Rijd leuk, maar focus is toch wat meer auto.

    Zal zsm even posten wat de boosdoener was.
     
  5. Ik lees met interesse mee ivm gelijksoortig probleem.
     
  6. ik heb de auto terug van de dealer en helaas is het probleem nog niet verholpen.
    hebben wel de nokkenas sensor vervangen.. moet a.s. woensdag WEER terug (bovaggarantie!!)

    aangezien ik zelf in een automaterialenzaak werk en er nogal wat monteurs over de vloer komen, heb ik eens even rond gevraagd...
    ik kreeg weinig goeds te horen over de ti vct motoren. volgens 1 monteur die voornamelijk aan ford sleuteld vertelde mij dat zeer waarschijnlijk het mechaniek wat de nokkenas doet verstellen defect is.. dit gebeurd volgens hem eens op de +/- 150.000 km.

    dus aanstaande woensdag auto weer inleveren en weer afwachten..
    (heb de auto trouwens pas 1 maand, en ga nu al voor de vierde keer terug, en heb ze voor gesteld dat wanneer na wederom onderzoeken de klacht niet verholpen is, ze de verkoop maar moeten terugdraaien. ik zou het jammer vinden maar helaas)

    ik hou jullie op de hoogte
     
  7. De verstellers gaan inderdaad wel eens stuk, maar zijn in tegenstelling tot bij andere merken (alfa, Japans) zeer goedkoop. Dus vervangen en rijden met die 1.6!
     
  8. Ze kosten je niet de kop, maar je zou wel een fout moeten krijgen als de verstellers stuk zijn (nokkenassensor fout krijg je dan).
    Dus het kan zijn dat je nokkenassensor wel goed was, maar je solenoids niet. Geven verwacht ik dezelfde fout.
     
  9. Er staat ook dat het motorlampje heeft gebrand. Solenoids zou.kunnen, maar die gaan niet zo vaak stuk omdat dat vrij simpele techniek is.
     
  10. Uitlezen he...
     
  11. Ja ik zit nog in de bovag garantie periode bij de ford dealer, maar die hebben met uitlezen niets kunnen vinden. As woensdag terug, en zal ze zeker vragen om naar dit specifiek onderdeel te kijken.

    Het is overigens wel zo dat wanneer hij dit doet en ik zet de motor af, en direkt daarna weer start, doet hij het gewoon weer zoals het moet.. schijnbaar reset hij zich dan..
     
  12. Hoi, is er inmiddels toevallig wat bekend over dit kwaaltje?

    Mijn focus 1.6 vct heeft dit probleem ook..
    Bij de dealer geven ze aan dat het aan de bobine of voeding daarvan ligt..

    Waar moet ik me op richten in dit geval, weet iemand dat zo?
     
  13. Hallo MisterFocus,

    Zie onderstaand draadje voor een gelijksoortig probleem plus oplossing
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820405534#post1820405534

    Het probleem met onze auto leek ook in de bobine of voeding te zitten. Dit gaf namelijk de boordcomputer aan. Toen dit vervangen was, bleek het probleem nog steeds daar. Uiteindelijk bleken een aantal defecte relais het probleem. Ze kwamen hier achter omdat ze alsnog alles gingen doormeten nadat de eerste oplossing (nieuwe bobine of voeding) niet werkte.
     
  14. Dit heb ik inderdaad ook gelezen, maar het is me nog niet echt duidelijk welke relais dit is en waar het zich bevind..
     
  15. Ja, dat weet ik ook niet, ik heb geen verstand van autotechniek. Dit heeft de garage mij verteld en sindsdien doet de auto het weer prima. Ze zijn de circuits gaan doormeten en toen vonden ze de betreffende relais. Ik neem aan dat jouw dealer dit wel weet te vinden.
     
  16. #16 MisterFocus, 26 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2015
    Nee, ik begon namelijk zelf ook al over het relais, toen zeiden ze dat dat best zou kunnen..

    Maar verdere informatie wist hij zo niet..
     
  17. In mijn geval gaf de computer aan dat de bobine te weinig spanning ontving. Toen ging men er van uit dat de voeding stuk was. Toen dat niet het probleem verhielp, zijn ze de elektronica van de auto gaan doormeten en kwamen ze bij de relais uit. Dat hadden ze van te voren ook niet bedacht. Als jij het zelfde probleem hebt, zou de boordcomputer ook zoiets (spanningsprobleem) aan moeten geven.
     
  18. Ja dat doet hij dus inderdaad, daarom ben ik erg benieuwd waar ik zo'n relais kan vinden..
     
  19. Zoals ik al eerder had vermeld, ik heb geen verstand van auto's en onderliggende techniek. Mijn Ford dealer gelukkig wel. De relais, waar die ook mogen zitten, hoeven niet de enige oplossing te zijn. Ergens in het elektronisch circuit zit mogelijk een defect onderdeel. Een goede garage zou dat onderdeel moeten kunnen vinden lijkt mij.
     
  20. Tot nu toe lijkt het bij mij opgelost, toch door het vervangen van de bobine.
     

Deel Deze Pagina