probleem/Storing? FOCUS 3 Ecoboost 150pk waarschuwings lampjes gaan aan/uit (Update)

Discussie in 'Electronica' gestart door Overvecht, 14 nov 2011.

  1. Dan zit Willem waarschijnlijk goed met zijn vermoeden, de ECU ;)

    Ik voor je dat het allemaal snel opgelost is, deze ongein haalt de lol van een nieuwe auto mogen rijden behoorlijk onderuit :nocheer:
     
  2. Als we Willem ook niet hadden:mrgreen:

    :ontopic: das net zoals Joost zei enorm balen als je dit soort storingen hebt met een nieuwe auto, hopelijk lost de dealer het naar jou tevredenheid op!!
     
  3. Gelukkig hebben ze wat gevonden. Hopelijk brengt dat de oplossing.
    suc6 volgende week.

    Hoeveel km heb je "teveel"op je km teller staan?
     
  4. Inderdaad ik had zo'n fijn gevoel bij de auto en toen in korte tijd twee issues. Afbladerende lak op de bumper en dan dit. Dan baal je inderdaad even.
    Tot nu toe geen klachten over hoe de dealer er mee omgaat. Je krijgt toch je twijfels over wat er allemaal niet met de auto is gebeurd in de tijd tot aflevering aan mij. Het zijn klachten die je niet direct bij een nieuwe auto verwacht.

    Of het helemaal naar tevredenheid is opgelost laat ik jullie weten na terug onvangst van de auto. Ben erg benieuwd naar hun compensatie voor de onodige kilometers op de teller...

    Jullie horen weer van me

    In ieder geval iedereen van het forum hier bedankt voor hun reacties
     
  5. @Edward

    het begon me op te vallen bij een kilometerstand tussen de 1000 en 1100 km. Ik denk uiteindelijk tussen ongeveer 300 a 400 km meer. Bij inlevering stond hij richting de 1500.
    Op laatst ging het echt super snel, optrekken na een stoplicht was een verschrikking. Per paar seconden een kilometer erbij. De auto had volgens de kilometerstand teller een exceptionele versnelling van 0 naar 100 :-P
     
  6. OK 300 km te veel, dat valt nog mee. Als ze de storing er echt uit krijgen zou ik hier niet al te veel aan doen. Wellicht kan hij teruggezet worden, maar ik vermoed dat dat dan wel ergens in de electronica geregistreerd zal worden. Alleen maar pijnlijk bij eventuele inruil later (Als ze dat al zouden zien).

    Met 300 km te veel zou ik er niet te veel over vallen, moet de storing wel definitief opgelost zijn.

    Als al gezegd, suc6 volgende week. Hoop dat het helemaal goed gaat komen.
     
  7. Met recht dus een :ecoboost::schater:, Km technisch rij je iedereen eruit:mrgreen:

    :ontopic:Ik denk ook eerlijk gezegd dat ze niet veel aan die km stand gaan doen, zoveel is het nog niet, en bij inruil zal niemand over die 400km vallen.

    Het is nu hopen dat die straks technisch weer helemaal top wordt, dat is het belangrijkste.
    Fijn btw dat je een goed meewerkende dealer hebt, ze worden zeldzaam tegenwoordig.
     
  8. en toch, als ik heel eerlijk moet zijn, verdenk ik niet de ECU van dit probleem

    ik verdenk zelf de ABS pomp: de abs pomp stuurt de snelheid over de canbus naar de tellerunit, de abs pomp haalt zijn gegevens weer weg bij de ABS sensoren

    maar in de abs pomp zit een systeem die de gemiddelde snelheid over de abs sensoren meet,

    normaal dus 4 sensoren, als er 1 kapot is, meet ie het gemiddelde over 3 sensoren

    ik ben heel benieuwd, en laat ons de uitkomst weten

    succes ermee;)
     
  9. Update:

    Afgelopen week de bruikleen focus 3 door de dealer omgeruild i.v.m. dat dit hun demo auto is en deze nodig was voor een proefrit. Omgewisseld door de dealer op me werk voor een focus 2 stationwagon.
    Hiervan bleek hedenochtend de voorste kenteken plaat door iemand "langduring in bruikleen" genomen te zijn. Dealer dus direct vannochtend gebeldt om te melden (morgen even langs voor nieuwe platen) en direct status van me eigen Ford opgevraagt. Blijkt volgens mij toch wat meer aan de hand te zijn dan op eerste hand gedacht. Volgens de recpetionist was er nog een nieuw onderdeel besteldt en waren ze er ook met Ford NL meebezig. Ze willen hem niet meegeven voordat ze zeker weten dat alles in orde is. Dus nog even wachtten met de uiteindelijke uitslag waar het probleem vandaan kwam.
     
  10. Wel top dat je even een update geeft :)
    Ben benieuwd wat eruit komt.
     

  11. Dat zijn er hier wel meer, ben ook zeer benieuwd
     
  12. Update:

    Zojuist gebeldt door de dealer en de problemen zouden nu gelocaliseerd zijn en opgelost. Sommige van jullie zaten aardig in de goede richting met wat het zou zijn. Volgens de dealer zouden de problemen hebben gezeten in de zekering ruimte en in de abs pomp. Deze zijn nu vervangen en de auto wordt weer in elkaar gezet.

    Wat mij wel blijft bevreemden is dat een nieuwe auto meerdere onderdelen heeft welke niet goed functioneren. Dit toch nog even maandag/dinsdag als ik de auto weer ophaal bediscusseren met de dealer. De medewerking en afhandeling van de dealer is tot nu toe bereidwillig geweest.

    Groet- harold
     
  13. het is niet vreemd dat elektronica al vrij snel kan falen.

    de productie ligt zo hoog, en alles wordt goed getest.
    maar een printplaat kan altijd een slechte soldeerverbinding hebben;)

    ik kom dit (helaas) ook tegen op me werk.

    iig mooi dat je weer kan rijden zonder zorgen:D
     
  14. #34 Overvecht, 9 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2011
    Auto nu weer 5 dagen in het bezit. Op het moment geen storingen meer opgetreden. Het vertrouwen in de auto is toch afgenomen door beide problemen: de schade aan de lak en dus de technische storing.
    De afhandeling van de dealer m.b.t. het herstellen van beide problemen is gegaan zoals het hoort tijdens een garantie periode.

    Bij afhaal van de auto na herstel vroeg ik me af wat er gebeurd kan zijn met de auto hierop vertelde men dat ik hiervoor zelf contact moest opnemen met Ford Nederland. Hierop reageerde ik dat ik een relatie met de dealer ben aangegaan en dat ik dus via hun een reactie verwacht.
    Ook gaf ik aan dat het vertrouwen in de auto was verminderd en vroeg hoe ze dachten dat terug te kunnen brengen . Ik gaf aan dat dit zou kunnen bijvoorbeeld door een extra jaar garantie te geven. Verder geen reactie meer m.b.t. de kilometers die op de teller stonden die ik niet heb gereden. Er zou een melding gemaakt worden richting aftersales manager, tot op heden geen reactie.
    De verkoper heeft tijdens deze periode ook verder geen contact opgenomen.

    Kort samengevat: normale/juiste afhandeling zoals je mag verwachtten bij problemen tijdens de garantie periode alleen net niet even een stapje extra om mijn vertrouwen helemaal terug te winnen.
     
  15. Helaas is het probleem weer terug gekomen gedurende afgelopen wintermaanden. Nu echter op een ander moment. Zodra ik start bij lage temperaturen springen direct de lampjes van het abs, anti slip regeling, lampje in de schakelaar van start/stop en het rode waarschuwingslampje aan. Deze blijven dan afhankelijk van hoe koud het is branden van enkele minuten tot een half uur. De schakelaar van start/stop reageert niet meer en lampje is niet uit te schakelen. Nadat ze uit gegaan zijn en je opnieuw opstart is er geen enkel probleem. Tot dat de auto weer koud is en je dan bij lagere temperaturen je weer start. Biijkomend "probleem" is dat zodra de storingslampjes uitspringen zowel de dag teller als de kilometer stand een sprongetje maken, resulterend in een toename van tussen de 100 en 500 meter. Dealer gecontacteerd auto gaat weer terug naar de garage. Geen meldingen volgens de dealer nog in de ford systemen met vergelijkbare klachen. Ze willen dus de auto graag enige dagen zien en laten beoordelen door hun technisch specialist eventueel met hulp van ford. En natuurlijk hopelijk definitief herstellen.
     
  16. Pff wat een ellende nog steeds met je auto :nocheer: ... enorm balen! Hopelijk komt alles uiteindelijk nu wel goed... ben benieuwd. Succes!!
     
  17. #37 Overvecht, 1 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2012
    Vrijdag de auto weer terug van de dealer. Het probleem is volgens de dealer verholpen door een nieuwe software te uploaden. De foto's welke ik had gemaakt waren door gezonden door de dealer na Ford en de melding dat de ze de klacht ook constateerde. Ford eerste keer software/update gezonden naar dealer probleem daarmee niet verholpen. Nieuw pakketje door Ford naar de dealer verzonden waarna het probleem tot op heden niet meer is opgetreden. iedere ochtend bij koude start nog wel even spannend maar klachten blijven momenteel uit.

    p.s. gedurende het het herstel een nieuw type C-max als bruikleen auto meegekregen,dus nu ook ervaring in het rijden in dit type ford :-)
     
  18. Nu kan je wel zeggen ik heb alle fordjes gehad ;)

    Zit je dealer op de auto boulevard? (je naam hint er naar namelijk)
     
  19. probleem klink mij niet bekend dus de auto staat niet in overvecht.....
     
  20. @Combe nee dealer zit niet op de autoboulevard. Woon er wel praktisch tegen aan maar de Ford was ditmaal niet bij Ford Utrecht gekocht vorige kwam er wel vandaan.

    @nicky werkzaam bij Ford utrecht? Auto komt ditmaal niet bij schakel vandaan.
     

Deel Deze Pagina