Probleem met verlichting

Discussie in 'Electronica' gestart door Sander1976, 13 feb 2008.

  1. Ik heb een probleem met mijn verlichting.
    Ik heb Philips Nightguide gekocht, maar na 6 maanden was de 1e al weer defect.
    Een week of 2 later de 2e ook defect geraakt.
    Is dit een probleem van Philips, of kan er iets zijn met mijn verlichting die tehoog voltage doorgeeft ?

    Volgens Philips mogen de lampen maximaal 13,2 volt krijgen.
    Ik kan overigens de lampen kosteloos terug sturen en krijg nieuwe van Philips, dat is wel weer klasse !!

    Kan ik met een multimeter de bedrading (welke kleur?) nameten hoeveel voltage de lampen krijgen ?
    Of is daar speciale apparatuur voor nodig, waar de Ford dealer mij mee kan helpen dmv te meten ?
     
  2. Verplaatst naar Electronica....

    Kan ook te maken hebben met verbinding tussen stekker & lamp...
    Als dit te veel zou trillen, zouden de lampen ook kapot gaan...
    (dit kreeg ik althans te horen, toen mijn lampen om te haverklap kapot gingen)

    Is de lamp trouwens zwart geblakerd indien kapot??

    Stroom is idd na te meten via multimeter...
     
  3. De ene is zwart geblakerd, de andere niet.
    Maar ze zijn dus allebei kapot. De ene 2 á 3 weken later dan de andere.
    Ik weet niet waar de zwarte precies zat ingebouwd.

    Philips gaat ze ook nog goed onderzoeken, en de resultaten krijg ik ook te horen.

    Bedankt, ik ga de multimeter even zoeken.
     
  4. Ik had hetzelfde probleem met philips bluevision. In 2 jaar 4 setjes kapot.
    Toen heb ik er blauwwitte lampen van Osram ingezet. Die hielden het bijna 1,5 jaar uit. Bij mij was het voltage met draaiende motor meer als 14 volt (is niet ongebruikelijk maar blijkbaar kunnen de lampen van philips dat niet aan)
    De Ford dealer had twee oplossingen (1) weerstanden plaatsen tussen bedrading. (2) Dynamo vervangen (nieuwere dynamo's zijn hiervoor aangepast). Beide oplossingen waren duurder dan een xenon set monteren,
    dus voor mij was de keus vrij eenvoudig.
     
  5. Ik heb het even gemeten met de multimeter en draaiende motor, zoals ik al vermoedde is het voltage net als JW meer als 14 volt.

    Philips meld overigens nog in de mail nog het volgende :

    "Volgens de wet moet Philips autolampen produceren met een maximaal voltage van 13,2V. Enig hoger voltage beïnvloedt altijd de levensduur van uw lampen in negatieve zin."

    Toch vreemd dat vrijwel alle auto's 14,4 volt geven, waarschijnlijk alleen de nieuwste niet.
    Als ze zo snel stuk blijven gaan, dan ga ik wel lekker naar de Action, daar hebben ze H7 lampen voor 2 euro per reserve-setje.

    Bedankt voor jullie reactie's.
     
  6. Dan kun je net zo goed voor die 2 euro een zak waxinelichtjes kopen bij Xenos. Die geven ongeveer net zoveel licht...
     

Deel Deze Pagina