1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem met remmen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SpeedyG, 17 sep 2022.

  1. IK heb sinds kort problemen tijdens het remmen.
    Als ik snel en hard rem is er geen probleem.

    Als ik geleidelijk rem dan blokkeert de rem, en kan ik niet maximaal vertragen.
    Ik heb sterk vermoeden dat mijn rembekrachtiging niet meer goed functioneert.

    Ben nieuwsgierig of hier meer mensen ervaring mee hebben.
    Ook ben ik nieuwsgierig welke kosten ik aan moet denken.

    Probleem is dat mijn Focus ruim 16 jaar oud is, ruim 400.000 achter de wielen heeft.
    Daardoor financieel gauw total loss, helaas.
     
  2. Respect voor je auto en KM stand, laat ik daar mee beginnen.
    Na 16 jaar kan het simpelweg het vloeistof reservoir zijn wat van kunststof is en inmiddels op is.
    Het kan uiteraard ook je hoofdremcilinder zijn.
    Qua kosten ja lastig in te schatten zonder te weten wat het is, ik zou er in ieder gevalniet te lang mee doorrijden, remmen zijn zeg maar best belangrijk.
     
  3. ehm begrijp dat als je 1x op rem trapt en vasthoudt je goed kan remmen, niks mis mee.

    Alleen als je pedaal geleidelijk intrapt blokkeert je rem??
    Bedoel je dat je wiel blokkeert of dat je pedaal niet verder in kan trappen??
    Of kan je pedaal wel verder intrappen maar je remt niet harder?
    Met gegeven info is moeilijk te zeggen hoe het precies zit en wat het zou kunnen zijn.

    Als je rem intrapt en daarna verder in kan trappen zonder meer vertraging. Ivm uit je verhaal opmaak dat er geen lek of lucht in systeem zit.
    Dan zou je zeggen je hoofdremcilinder.
    Als je intrapt en je kan niet verder trappen. Is de vraag hoe het pedaal voelt met het intrappen.
    In geval van een diesel dan levert een vacuümpomp vacuüm aan de rembekrachtiger.

    Wat je zeker een keer kan testen/doen
    Deze is eenvoudig te testen door eerst je rempedaal 4x intrappen waardoor hij hard is. Ingetrapt houden en dan motor te starten. Dan moet pedaal naar beneden getrokken worden door de vacuüm dat je krijgt van de vacuümpomp. Dan weet je dat je rembekrachtiger mee werkt.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Dank je wel @truckowner.

    Testje zal ik binnenkort uitproberen.
    Het lijkt er af en toe op of er een rubberen blok onder het rempedaal zit.
    Kan wel harder remmen, maar moet dan echt volle kracht gebruiken.

    Zo gauw ik tets heb gedaan laat ik het je weten.
     
  5. Dat klinkt als dat je niet voldoende vacuum aanvoer hebt of als idd rembekrachtiger niet meer goed werkt.
    Normaal als je harder trapt gaat er ook meer vacuum naar de andere kamer in de remvekrachtiger. Gevolg dat je harder remt/geholpen wordt.
     

Deel Deze Pagina