1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Probleem met dagrijlicht/stadslicht

Discussie in 'Electronica' gestart door FoRiri, 1 jun 2023.

  1. Ik kon dit specifieke probleem niet vinden in de al bestaande topics vandaar een nieuwe aangemaakt.
    Ik ben in het bezit van een Focus mk3 uit 2011, Xenon verlichting met ledstrip boven in de koplamp.
    Sinds enige tijd valt één van de ledstrips vanzelf uit. Echter.. dit is alleen als de auto gestart wordt met de lamp schakelaar op 0 of automatisch (wanneer het buiten licht is). Als ik de auto dan weer uit zet en de lamp schakelaar op stadslicht zet of dimlicht dan blijft de ledstrip wel branden, ook getest voor langere tijd.
    Als ik de schakelaar hierna weer op 0 zet, gaat de ledstrip na enkele seconden weer uit.

    Bij het starten met de schakelaar op stand 0, waarbij de ledstrip uitschakelt en hierna schakelen naar stadslicht, gaat de strip niet branden. De auto moet dan eerst weer uitgeschakeld worden en dan werkt het weer wel :confused:

    Het is dus zo dat de ledstrip niet op 'volle sterkte' kan blijven branden, want dan schakelt ie uit. Maar bij gebruik als stadslicht, niet volle sterkte, werkt het wel.

    Iemand tips om mijn dagrijlicht gewoon werkend te krijgen zonder dat ik een nieuwe koplamp hoef aan te schaffen?
     
  2. Wissel je lampen eens om, om te kijken of het aan dezelfde kant blijft. Misschien is er iets mis in de bedrading.
     
    FoRiri vindt dit leuk.
  3. Bedankt voor je reactie, zojuist de lampen omgewisseld. En dezelfde lamp blijft de genoemde storing geven.
    Het lijkt erop dat het dan aan de lamp ligt en niet de bedrading?!
     
  4. Het is in elk geval iets in die lamp. misschien zit er in de lamp iets niet lekker. Dit zou je kunnen meten of misschien zie je wel een losse draad als je de doppen eraf haalt.
     
  5. Hoe zou ik dit kunnen meten? Als de lamp los is van de connector loopt er sowieso geen stroom doorheen, maar als ik m verbind dan is er nergens een punt waar ik zou kunnen meten toch?


    Verder misschien handig om te vermelden ihkv alle beetjes helpen.
    Als de ledstrip als 'welkom verlichting' aan gaat, dus bij het openen van de deur of ontgrendelen met de sleutel, dan blijft deze wel op volle sterkte branden. Bij het starten schakelt de strip na enkele seconden weer vanzelf uit..
     
  6. Er zit een chip in de lamp. Geen idee of die eruit kan zonder de lamp uit elkaar te moeren halen. Maar je kan kijken of er misschien draden beschadigd zijn of slecht contact maken.
    De chip zou je door kunnen meten aan de hand van weerstandswaarden. Echter moet je dan wel weten wat wat is en daar kan ik je niet mee helpen.
     
  7. Ik ben ook in het bezit van een Ford Focus MK3 uit 2011 met het zelfde probleem van de led strip in de Xenon koplamp.
    Hebben jullie in tussen al een oplossing gevonden? Ik wil binnenkort bij mij zelf gaan kijken of ik iets kan vinden om het weer werkend te krijgen.
     
  8. Bij een mk4 heb ik al eens gehoord dat de module voor de licht aansturing kuren had. Weet niet of dat bij de mk3 ook een module is eigenlijk
     
  9. Meestal is 't een slecht contact als een LED nog maar deels werkt. Net als in die instapverlichting.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina