1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Prijslijst FoFo 2015/2016

Discussie in 'Algemeen' gestart door Anithing, 23 apr 2020.

  1. Zoals de titel al zegt, heeft er nog iemand een prijslijst van 2015 of 2016 liggen voor de Ford Focus? Bij voorkeur digitaal, mag ook op papier. Heb de allereerste van 2015 kunnen vinden, maar deze omvat niet de juiste motorisering en optiepakketten op mijn Focus. Iets met BPM aangifte :mrgreen:
     
  2. BPM aangifte kun je zo online doen. Werkt het beste via een koerslijst, dat scheelt je bpm! Ik heb het Februari dit jaar via Xray gedaan, daar kon ik ook invullen dat de auto (ooit) ex verhuur was geweest en dat scheelde me zo 200 euro bpm! Kost wel 60 euro in een ingevuld rapport te krijgen maar ik kon het zelf niet zo uitrekenen. Voor mij loonde het dus makkelijk om het hier te laten doen:
    https://live.xray.nl/bpmimport

    Ingevulde formulier kan na ondertekening zo naar de bevestigingsdienst.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  3. De eerste indicatie die ik hier kreeg was dat het zo'n 40 euro scheelde t.o.v. forfaitaire afschrijvingstabel. Met die 60 euro ben ik zo'n 20 euro duurder uit :P
     
  4. je kunt het beste doen wat Steef heeft gedaan, even een bedrijfje zoeken die dat voor je doet.
    kost een paar tientjes maar hun weten precies welke aangifte het voordeligst is voor jou en je krijgt alles netjes in de mail en daar kun je zo aangifte mee doen.
     
  5. Ok. Die tabel heb ik ook eerst gebruikt, maar door de oprit "ex rental" aan te vinken scheelde het ineens 200 euro meer...
    En dat verhuur gedeelte hoefde ik niet eens aan te tonen....
    Ik kon het overigens wel want ik had de papieren erbij waarop stond dat de auto ooit nieuw gekocht was door Avis rental Duitsland.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  6. Kleine toevoeging, ..
    Hey is een onoverzichtelijk geheel dat invullen van die belastingpapieren. Als je met de standaard inkoop lijst werkt wil het wel maar ga je met een koerslijst rekenen (wat meestal gunstiger uitvalt) dan word het lastig.
    Ik denk dat je al wel geprobeerd hebt om via verschillende sites een proefberekening te laten maken?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  7. nou en?
    wij gingen uitrekenen wat we voor de Mondeo ST moesten betalen en was iets van 700 euro geloof ik.
    via (autotelex geloof ik) kwamen ze op een bedrag van nog geen 350 uit :shock:
    kon in de papieren die hun stuurden ook nergens terugvinden dat het om een ST ging :schater:
     
  8. Ik heb een aavraag ingediend bij Bolsenbroek, die naam heb ik vaker terug horen komen wat import betreft. Zij geven je vrijblijvend een indicatie, waarna ze je (tegen betaling) een volledige BPM aangifte verzorgen
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  9. Al een reactie terug gehad. Afschrijvingstabel valt volgens Bolsenbroek inderdaad duurder uit. Taxatierapport zou zo'n 300e kunnen schelen, maar dat kost 200e met het risico op schouwing door RDW, oftewel helemaal naar Lelystad.
     
  10. Schouwing in lelystad op een gewone focus?? Dat kan ik me niet voorstellen, tenzij je dat ding als total-loss invoert

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  11. Bij import middels een taxatierapport is de kans redelijk aanwezig dat de RDW je oproept voor een tweede schouwing. Ik was in de veronderstelling dat dit in Lelystad was, maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben.
     
  12. Maar waarom zou je je focus laten taxeren?? Die taxatie kost ook geld en tenzij het een hele exclusieve auto is die niet in de koerslijsten voorkomt, of hij moet omwille van schade getaxeerd worden zou ik hem niet laten taxeren..
    Als ik jou was zou ik een berekening op koerslijst aanhouden. Veel makkelijker en het goedkoopste..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  13. Ik denk dat je er overheen gelezen hebt. Mijn eigen conclusie was dat berekening via koerslijsten het duurste was van alle 3 de opties. Een BPM specialist (Bolsenbroek & partners) heeft ook een berekening voor me gemaakt, en hun berekening toont dit ook.
    De goedkoopste optie is middels een taxatierapport. Echter als ik de kosten van dit rapport van de bruto besparing aftrek, scheelt het opeens nog maar zo'n 100 euro aan BPM. Die 100 euro is me het verhoogde risico op schouwing en kosten/tijd die daarbij verloren gaan niet waard.
    In dit geval is de forfaitaire afschrijvingstabel (dus middels leeftijd) goedkoper dan BPM bepaling middels koerslijsten.
     
  14. Is het invoeren uiteindelijk gelukt?
    Las net een mail van XRay waarin de nieuwe procedure stond voor het versneld invoeren van je voertuig. Gaat allemaal wat anders nu met de Covid maatregelen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  15. Nee nog niet, de bedrijven die ik heb benaderd willen dit niet voor me doen of vragen er veel geld voor. Ik wacht nog 1 a 2 weken af, er ligt veel druk op het RDW momenteel.
     
  16. Duitse prijslijsten zijn gemakkelijk online te vinden. Even Googlen op preisliste ford focus (jaar).
     
  17. Je dient dan een Nederlandse prijslijst aan te houden toch? Of mag dit ook een Duitse?
     
  18. Zo druk zijn die ambtenaren bij het RDW anders nooit.. [emoji85]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  19. Haha vertel mij wat.. Nu door de coronamaatregelen ligt veel plat. Voor autobedrijven zijn veel diensten (beperkt) weer beschikbaar, maar de particulier heeft nog altijd pech en moet wachten tot nader order.
     
  20. Ik zou gewoon de Duitse netto prijzen pakken met de Nederlandse BTW, dan zit je aardig in de buurt. En anders loop je toch stuk op optie combinaties die in NL niet leverbaar zijn.
     
    Anithing vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina