Playstation 3 (PS3 account names toegevoegd aan startpost)

Discussie in 'Media' gestart door Ruud_ST, 8 nov 2007.

  1. En? Pakketje voor de buren aangenomen? :mrgreen:
     
  2. hahahaaha Barry, scherp!!! :schater:
     
  3. Slapen doen we s'nachts en nog licht ook ;)
     
  4. Gelukkig geen bezorging bij de buren :schater:

    Alles uitgepakt en wat unboxing foto's geschoten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Mooi oranje is niet lelijk. Kon je niet zo'n kinky groene GT3 RS variant bestellen? :mrgreen:

    Gaaf speelgoed hoor :thumbs:
     
  6. Hmmmm, groen???
    Staat niet echt bij de Playseat :mrgreen:

    Maar goed, nu nog hopen dat alles werkt en dat ik geen DOA heb

    [knock on wood)
     
  7. DOA? SOA? Wat bedoel je Ruud?
     
  8. DOA = Dead On Arrival
     
  9. Ziet er goed uit :kwijl:
     
  10. Aah, leermomentje Ruud.
    Ik heb t vermoeden dat hij t wel doet. :thumbup:
    Anders hadden we dat allang gehoord.
     
  11. #1431 BarryST, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2011
    Misschien dat we dan toch wat geheel anders kunnen gaan doen tijdens b-spec :D
    Of je dan wel tegelijkertijd a-spec kan spelen op de ps3 :weetikniet:

    Bron: nu.nl
     
  12. Je zal gewoon de b-spec zelf moeten activeren via de PS3 heb ik altijd begrepen. Je kan alleen opdrachten geven en races opnieuw starten.
     
  13. Ik heb net de tafel die ik "tijdelijk" begruik even een kwart slag gedraaid, en verroest daar was genoeg ruimte om het stuur goed te bevestigen. Prima goed voorlopig zo dus.

    Chris, ik heb nog wat rondjes gereden met feedback stand 3 en dat is al een stukje vriendelijker heb ik het idee.
    Welke instellingen heb jij verder aanstaan? Stuurgevoel op amateur?.
    Tijdens de races heb ik erg veel last van een instabiele auto tijdens hoge snelheid en remmen. Je krijgt de auto dan ook bijna niet onder controle. (zoals gister het karten is een hell :S). Welke hulpmiddelen staan bij jou aan (asm - stuurhulp - etc)?

    Wel een hele andere belevenis hoor zon feedbackstuurtje :).
     
  14. Mooie foto's Mark :thumbs:
    Die 4e foto lijkt wel een miniatuur autootje.
     
  15. Vrijdag heb ik het nieuwe stuur gemonteerd op de Playseat. Moest daarvoor wel 4 nieuwe gaten boren in de bevestigingsplaat voor het stuur maar Fanatec levert daarvoor een boormal bij.

    Eerste indruk van de set is goed. Het alcantara stuur voelt heerlijk aan. Het stuur, met een diameter van 30 cm is groter dan de G25 (27,5 cm). De FF motoren zijn nog stiller dan die van de G25.

    De pedalen voelen goed aan en zijn stevig gebouwd. Voordat de set op de pc wordt aangesloten dien je eerst de drivers te installeren. Voor de pc kun je het stuur en pedalen afzonderlijk aansluiten middels usb maar de pedalen zijn ook direct op het stuur aan te sluiten. Voor de PS3 is dit laatste verplicht. De pedalen zijn op deze manier ook i.c.m. andere stuurtjes te gebruiken. Het schijnt ook dat de gevoeligheid (in de uitslag van de pedalen) veel groter is wanneer je de usb aansluiting gebruikt op de pc. Ik heb dit zelf nog niet getest. Men geeft het volgende aan:

    8 bit resolution (256 values) bij aansluiten op het stuur via ps2
    10 bit resolution (1024 values) bij aansluiten d.m.v. usb

    Of dit verschil echt voelbaar is, is maar de vraag.

    Ik heb de set nu aangesloten op de PS3 en pc. Het stuurt weer anders dan de G25 dus dat is even wennen maar het stuurgevoel is gedetailleerder. Je voelt nu meer verschil wanneer je op droog asfalt, in het gras, zand of op nat wegdek rijdt. Voor de pc moet ik nog wat instellingen aanpassen voordat het stuurt zoals ik wil maar dat is een kwestie van tijd. Op de PS3 is het zo goed als plug & play. Je zet het stuur in PS3 modus en je kan gaan. Voor de optimale instellingen ben ik uitgegaan van de settings die Insidesimracing heeft gebruikt in hun review.
    De pedalen zijn echt heerlijk. Het is even wennen met die drukgevoelige rempedaal maar dit werkt prima en voelt goed aan. Zeker met de mogelijkheid om het punt in te stellen wanneer het pedaal begint te trillen. Je kan dit precies zo afregelen dat deze gaat trillen op het moment dat de ABS in werking treedt.

    Ik ben al meer dan tevreden al zijn er natuurlijk ook wat minpunten. Tot nu toe heb ik er 2:

    1. in het stuur zit een ventilator welke een zacht hoorbaar piepgeluidje produceert. Ik vond dit toch irritant genoeg om te gaan zoeken op internet. Blijkt dat je, door bepaalde handelingen op het stuur uit te voeren, de ventilator uit kan zetten en dat deze alleen gaat draaien op het moment dat een bepaalde temperatuur bereikt wordt. Probleem is zo een stuk minder omdat de fan gaat draaien op het moment dat je volledig in het spel zit zodat het niet meer opvalt.

    2. de bijgeleverde flippers die je kan monteren voelen wat fragiel aan omdat er veel speling zit op de schakelknop waarop deze gemonteerd worden. Doet verder niets af aan het schakelen.

    Hieronder nog een paar foto's na montage.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. Heel erg cool! Leuke review!
    Ik heb zojuist de A-spec 2000 km Suzuka afgerond, ben der wel ff klaar mee voor vandaag na 5 uur rijden en 172 rondes Suzuka verder.
    Nu is de B-spec weer aan zet, morgenochtend beginnen aan de 24 uurs races.

    Inmiddels overigens 210 auto's in de garage. Wat moet je der mee ;)
     
  17. :wow:

    5 uur rijden? Ik heb dit weekend die 300 KM gedaan. Duurde bijna 2 uur. Dat vind ik al lang :mrgreen:


    Ik zet B-spec 24 uur meestal 's-avonds tussen 19 en 20 uur aan. Dan kan ik eventueel de avond daarna nog wat zelf racen als ik dat wil. Ik zit nu op lvl 39 maar ik lees dat ik 7,5 miljoen XP nodig heb voor lvl 40. Je krijgt 2,2 miljoen voor de 24 uur van Le Mans. Houdt in dat ik nog 4 x die 24-uurs race moet doen en dan nog 1 keer de 24-uurs van de NS om die op goud te halen :confused: :loco:

    Zijn er overigens anderen die net als ik regelmatig een backup maken naar usb-stick? Ik ben als de dood dat mijn PS3 er een keer mee ophoudt en dat ik dan helemaal opnieuw zou moeten beginnen
     
  18. Zo, vandaag weer menig uurtje gt5 gespeeld met het stuur. Ik ben er behoorlijk tevreden mee, zeker voor deze prijs is het gewoon een perfect stuur. Ook lekker zijn de vele knopjes op het stuur (controller is geheel verwerkt in het stuur) wat een losse controller ernaast overbodig maakt. Ook qua instellingen ben ik er nu wel zon beetje uit en ben lekker aan het racen.
    Ook heb ik de eerste rondjes B-spec gestart, en tja wat vindt ik daarvan. Ik hou er niet zo van als ik de touwtjes niet in handen heb. Een coureur die op rare momenten inhaald en slipt. Wordt dit langzamerhand beter? Snelle auto geven en laat hem zijn gang maar gaan ofzo.

    Stuur ziet er netjes uit Ruud, sowieso een lekker zitplekkie daar. Het geluid van de feedback zal een stuk minder zijn dan dat van de dfgt, maargoed ik stoor me er tot op heden nog niet aan :). Schakel jij ook zelf met koppeling etc?

    Ik backup mijn ps3 nog niet maar ga dat zeker wel doen binnenkort. Zeker nadat hij vanmiddag een soort van vastliep, en de aanuitknop het enige was wat nog werkte.
     

Deel Deze Pagina