1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'plakkend gaspedaal'

Discussie in 'Performance' gestart door Serge, 3 jan 2008.

  1. Het probleem staat als onderwerp, m'n gaspedaal plakt. Met name wanneer de buitentemperatuur beneden de 10 graden is en/of de motor in koude toestand. Wanneer het gaspedaal in ruststand is en dan wordt ingetrapt kost het wat moeite en schiet los als het ware met als gevolg dat er dan net wat teveel toeren gemaakt wordt en je jezelf een oud ventje vindt die niet op de koppeling wegrijdt maar op toeren :sick:
    Zodra het pedaal van dit punt los is is er geen enkel probleem meer en reageert het pedaal vlekkeloos. Vreemd in het hele verhaal is dat dit zich alleen voordoet wanneer de motor draait, niet wanneer je het pedaal intrapt in rust toestand... Iemand enige tip/suggestie?

    Dank je wel alvast.
     
  2. Versleten kabel of versleten gasklephuis? Krijg je hetzelfde effect als je onder de motorkap de klep bedient ('gas geeft' met de hand) ?
     
  3. Met de hand voelt het zelfde, maar versleten binnen 30K km? rijd er zelf al 20K mee rond en is vooral in de winter erg vervelend...
    En daarbij waarom alleen bij koude temperaturen en niet in de zomer?
    Misschien klep eens goed schoonmaken en bewegende delen invetten?
     
  4. Heb jij het ook wanneer de motor uitstaat? ik nl. niet, dan beweegt alles soepel dus ik kan de kabel iig uitsluiten...
     
  5. Gasklep blijft een beetje plakken aan het huis. Komt doordat er een klein beetje aanslag zit. Dit kan eenvoudig verwijdert worden. Is zelf goed te doen.
    Kabels die versleten zijn..... Lijkt me niet.
     
  6. Ik heb het idee dat me gasklep aanloopt tegen het huis.En ik dacht dat je het niet zomaar mocht schoonmaken ivm met een bepaalde coating.
     
  7. Heb het hier ook schoongenaakt en toen was het over.

    Niet met lomp spul er op maar gewoon voorzichtig weg krabben.
    Geen probleem meer gehad. :wink:
     
  8. ik heb het heel soms,toen het vroor had ik het 1 keer,en later bij plus 7 graden had ik het nog eens maaar daarna niet meer
     
  9. Er zijn speciaale reinigingsmiddelen om het gasklpehuis te reinigen,
    als je auto netjes zijn beurten krijgt, dan is de monteur in gebreken
    gebleven, dit hoort schoon te zijn en is een kleine moeite om te reinigen.

    LET OP VOOR DE DIESELRIJDERS
    Dit verhaal geld NIET voor jullie, hiermee kan je je blok permanent
    mee beschadigen, dit ivm het "zelfontbrandings" principe, als je dus met
    die middeltjes gaat werken, en je start hem daarna, dan slaat de motor
    op hol en dit is geen pretje (en zeer duur) :idea:
     
  10. Ja dan heb ik het ook :!:
     
  11. Gewoon het gasklephuis eens demonteren en alles goed reinigen en misschien héél lichtjes uitschuren. Dit is een ziekte van de 1.4 en 1.6 zetec

    Greetz,
    Diederik
     
  12. Je hoeft hem niet te demonteren.
    Als hij er op zit gaat het ook.
    De slang er af halen en iemand ff het gas open laten houden, dan kun je er zo bij. :wink:
     
  13. Thanks allen, ik heb weer wat te doen van het weekend, resultaat laat ik jullie weten.:wachten:

    Groeten
     
  14. @ Serge.

    Voor je er aan begint wel zorgen dat je een nieuwe slangklem hebt om de aanzuigbuis weer te bevestigen.
    Dit is er een van het eenmalig gebruik type :lol: als hij nog nooit los is geweest.

    Gewoon iemand ff de gasklep via het gaspedaal open laten houden en voorzichtig met een schroevendraaier de aanslag weg krabben.
    Het zal wel een soort randje zijn wat er zit.
    De koolaanslag zo veel mogelijk er uit halen.
    Krijg je er niet alles wat je los krabt uit is dat geen probleem.
    Daar gaat hij niet kapot van.
    Je kunt hem gewoon starten daarna.
    Laat ff weten wat het geworden is.
    Gr Fred
     
  15. Nou, eind van de dag, tijd voor een verslag.
    Benodigd: kleine schroevendraaier (voor loswippen van de originele slangenklem)
    Torx 25 met bijbehorende sleutel materiaal
    waterproof schuurpapier (korrel 180)
    Wasbenzine
    WD 40
    1 Tiewrap
    latoen koper 0,25mm (of eventueel aluminium tape)
    1 uurtje tijd

    Ik heb er voor gekozen om de klep geheel te demonteren daar ik van heel werk hou en niet binnen een paar maanden hetzelfde sta te doen.

    Demontage vrij simpel, hoeft geen uitleg nodig (slangenklem loshalen, luchtbuis afschuiven, 4 torx bouten los, gaskabel los, stekker los, draadboom met houder losmaken)

    Daarna met een tiewrap de klep in vol open gezet zodat schoonmaken een eitje is, eerst geprobeerd met alleen wasbenzine, dit werkte niet naar het zin en toen kwam het idee om waterproof schuurpapier te gebruiken. Voorzichtig en met water nat gemaakt alleen in de lengte richting alle aanslag verwijderd (let op, door in de luchtstroom richting te polijsten zal er minder snel nieuwe aanslag vormen dan wanneer je juist groeven maakt haaks op de luchtstroom richting) hierna huis volledig afgespoeld met wasbenzine.
    ik was nog niet tevreden met het resultaat daar ik nog steeds een 'plakkend' gevoel had in de eerste milimeter, verder zoeken, gevonden.... de aanslagstift had zijn sporen achter gelaten in de aanslagplaat, deze plaat licht opgeschuurd en daarna voorzien van 2 laagjes latoenkoper (elk laagje 0,25mm'). Na deze actie beweegt de klep zoals je echt zou willen, soepel, geen 'plakkend'gevoel etc.
    Klep terug gebouwd, met een beetje handigheid de originele slangenklem weer terug geplaatst en voelen aan het gaspedaal... resultaat: 100% tevreden.

    Even in de motorruimte rondkijken, ik was eerder al verbaast over de keuze van mijnheer Ford waar ze de massa vd accu en een andere massadraad hadden geplaatst, nabij de vulhals van de ruitensproeier...
    Beide bouten waren groen uitgeslagen, toch maar even loshalen en niet voor niets... Beide bouten waren in de ring ver uitgevreten, beide punten goed schoon gemaakt en met een nodige lik kopervet terug geplaatst, zal er binnenkort even een dikke laag tektiel overheen spuiten....

    Ik wilde foto's plaatsen maar op een of andere manier zit ik aan een limiet, tips welkom ;-)
     
  16. Schuren zou ik niet doen. Dan beschadig je de wand. Gewoon met een goede intvetter schoonmaken. Dat werkt echt het beste.
     
  17. Zeker niet schuren!

    Gasklephuis demonteren, schoonmaken met remmenreiniger, rand van gasklep een heel klein beetje vet opsmeren, monteren en rijden maar weer............. :lol:
     
  18. Kanonne !!! is dat jouw eigen vriendin die daar in je avatar staat ?, da's nie mis !!!!
     
  19. Dan zat ik niet achter de computer....... :lol:
     

Deel Deze Pagina