Pipercross of K&N filter

Discussie in 'Prullenbak' gestart door 2015focus, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat is nu het verschil tussen een Pipercross of K&N filter. Danwel de K&N 57s-4000 welke toepasbaar is voor de 1.5 ecoboost. Zou door toevoeging / plaatsing van deze filters de garantie gevaar lopen? Waardoor ik daar geen recht meer op zou hebben gezien ik de motor eigenschappen aanpas?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  2. Je garantie vervalt niet. Enigste verschil tussen de 2 is dat de pipercross meer lucht doorlaat dan de K&N. De K&N filters willen nog wel eens storing geven doordat ze te veel zijn ingeolied de pipercross is ook geolied maar geeft geen storing.
     
  3. #3 2015focus, 3 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2016
    Ok dus de voorkeur zou dan de pipercross zijn? Heb jij ook een sportfilter?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  4. nee, de voorkeur gaat uit naar een filter wat op de juiste manier is geolied.
     
  5. Je kan dus snel verkeerd inolien begrijp ik?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  6. Joost [MENTION=2561]Iodokus[/MENTION] heeft destijds een hele mooie how-to geschreven maar kan 'm even niet terug vinden.
     
  7. Ben benieuwd kan er namelijk ook even niets van vinden nl

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  8. Ik begreep dat die van K&N soms meer olie af fabriek hebben dan de Ford motor wenst. Van Pipercross heb ik dit nog niet meegekregen. Volgens mij staat er een nieuwe van Pipercross te koop op dit forum...
     
  9. Het K&Nederland filter moet je voor plaatsing heel goed laten drogen. Ik heb die van mij 2 weken buiten de verpakking laten staan.
     
  10. Ik heb mijn K&N zonder noemenswaardig te laten drogen gemonteerd en direct gereden zonder problemen.

    Ik kan mij voorstellen dat het problemen geeft wanneer je hem zelf gaat reinigen en weer opnieuw voorziet van olie en dit niet juist doet.
     
  11. Enige tijd geleden is er een periode geweest waarin de K&N filters af fabriek overmatig waren voorzien van filterolie. Er zijn diverse gevallen bekend (ook bij andere merken type auto's) waarbij dit tot problemen met de luchtmassameter heeft geleid.

    Wanneer een K&N filter op de juiste manier is geolied zal deze geen problemen geven met de luchtmassameter.



    Een katoenen filter zoals de K&N of een schuimfilter zoals de Pipercross is een persoonlijke keuze. Beiden hebben hun eigen eigenschappen en voor/nadelen.

    Zelf rij ik al jaren probleemloos met K&N luchtfilters. In mijn huidige Focus 3 heb ik momenteel al enige tijd het K&N E-9289 filter. Dit is het filter element dat ook in de 57S-4000 Kit zit. Voordeel hiervan t.o.v. het standaard K&N vervangingsfilter is dat dit filter een groter filteroppervlak heeft (meer lamellen) en dat het filter een verwijderbare dop heeft. Hierdoor kan je kiezen tussen een gesloten filter of een halfopen filter.
     
  12. Blijf je na het plaatsen van deze filters je garantie behouden? Keuze voor deze filters heb ik nog niet kunnen maken de pipercross is in verhouding wel wat voordeliger dan de k&n. Echter ik zou wel voor de kwaliteit gaan en niet omdat het nu juist goedkoper is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  13. Ik heb nog een Pipercross te koop. Heeft er misschien 1 maand ingezeten (2000 km max?) Daarna een k&n kit voor mooie prijs kunnen overnemen. Puur gedaan omdat deze semi-open is, en dus meer geluid produceert.

    Als iemand interesse heeft ;-) Pm me maar!
     
  14. Verbruikt jouwe meer met die dop eraf? Heb nu gemod luchtfilterdeksel icm Pipercross. Verbruik van 6.7 gestegen naar 6.9
     
  15. Ik rij zonder dop gemiddeld 1 op 14,2 bij tankstation. Heb de boordcomputer aangepast zodat hij klopt :)

    Ben met filter en chip naar 182 pk zuiniger gaan rijden. 0,5 beter ofzo.
     
  16. Had je een pm gestuurd. Gezien?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  17. Wie mij? Want ik heb er geen gehad namelijk! :-)
     
  18. Kijk nog maar eens.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  19. Wat wil je ervoor hebben

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  20. Heb je PM gestuurd!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina