1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pinnen toevoegen aan stekker?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Dragunov, 13 apr 2011.

  1. #1 Dragunov, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    Hi,

    Heb effen gekeken naar de stekkers voor me spiegels, dus die dat uit spiegel komen en die dat achter tweeter zitten bij spiegel

    Zo te zien is er aan de mannelijke kant maar 1 gaatje vrij en aan de vrouwelijk kant twee gaatjes.

    Vraag is, kan ik pinnetje toevoege aan de ene kant en aan andere kant de twee gaatjes vullen, dan zou de stekker direct volledig zijn en kunnen voorzien worden later ook van instapverlichting :)

    Waar dient die soort pc stekker voor aan kabelboom in spiegel?

    Mvg,
     
  2. Ik denk dat je met die PC stekker de stekkers bedoeld van de spiegelverwarming. Deze wordt bij verwarmde spiegels achter op het spiegelglas geklikt.

    Als er in de stekker nog plaatsen vrij zijn is het geen probleem om hier pinnetjes in te drukken. Je hebt alleen grote kans dat deze pinnetjes niet eenvoudig te krijgen zijn. Het eenvoudigste is dus om deze uit een sloopauto te halen.

    Normaal gesproken hebben spiegels met knipperlichten een andere (grotere) stekker met meer pinnen. Zelf wil ik het zo origineel mogelijk hebben en ga bij mijn auto deze grotere stekkers plaatsen. Dan weet ik zeker dat ik genoeg plaats in de stekker heb om ook de instapverlichting nog te plaatsen.
     
  3. Zal me oude stekker gebruiken als donorstekker, nu enkel nog die pinnetjes eruitkrijgen zonder special tool, iemand idee?
     
  4. Ik gebruik hier zelf altijd kleine horloge schroevendraaiers voor. Ik heb tot nog toe alle stekkers op deze manier uit elkaar gekregen.
     
  5. Ok, kan je me ook precies vertellen hoe je dan te werk gaat? :) Begin tot einde misschien?

    En in de stekker kan je dus echt extra pinnen vastzetten?

    1 male moet ik vastzetten en in andere 2 female
     
  6. idd gewoon uit een sloopauto halen....
    pinnetjes netjes open maken.
    nieuwe draad erin en weer netjes dicht maken, en eventueel een dun laagje soldeertin ertussen.
     
  7. Kzal me originele stekkers gebruiken als donor, daar zitten er genoeg in
     
  8. Hierbij wat foto's van de stekkers die aan elektrische spiegels met knipperlichten horen te zitten (de grote stekkers dus) maar bij de kleine stekkers werkt het hetzelfde. Ik heb alleen foto's van de stekkers die aan de spiegels zitten. De contra stekkers zitten op een soortgelijke manier in elkaar.

    [​IMG]
    In het midden van de stekker zit een plastic blokje. Dat blokje kan je verwijderen door het voorzichtig met een klein schroevendraaiertje er uit te drukken.
    [​IMG]
    Als dat blokje er uit is kan je de pinnen zien zitten. Als je goed kijkt zie je naast elke pin een klein palletje. Als je dat palletje voorzichtig met het schroevendraaiertje opzij drukt kan je de pin er zo uit trekken.
    [​IMG]

    Op deze manier heb ik tot nu toe vrijwel alle stekkers uit elkaar gekregen.
     
  9. Mooie info!!!!

    Dus aan voorkant inkijken e, niet aan kant van kabel waarschijnlijk?

    Ben dom e! :schater:
     
  10. Bij de meeste stekkers kan je de pinnetjes inderdaad vanaf de voorkant van de stekker los maken. Het plastic blokje is zeg maar een extra beveiliging zodat de pinnen nog extra geborgd worden.
     
  11. Ok, maandag is het zover, dan worden pinkers in spiegels ingebouwd, heb alles hier liggen:

    - spiegelkappen
    - pinkers
    - kabelboom met stekkers (nog twee females kunnen erbij) voor in spiegel
    - aansluiting achter tweeter (nog een male kan erin)
     
  12. Als ik het goed begrijp wil je de complete kabelboom in de spiegels vervangen. Dit is niet eenvoudig. Je moet hiervoor de spiegel volledig uit elkaar halen. De stekkers die in de spiegel zitten passen ook maar net door de buis waarop de spiegel scharnierd. Ik heb zelf wel de complete kabelboom uit de spiegel gehaald. Vooral de bedrading er weer (netjes) in krijgen is behoorlijk tijdrovend.

    Ik heb zelf een paar dagen voor dat ik aan de ombouw begon de spiegels al compleet voorbereid zodat daar de bedrading al in lag. Daarna heb ik de bedrading van de GEM module naar de deuren getrokken. Uiteindelijk heb ik de bedrading aangesloten en de knipperlichten en spiegelkappen geplaatst. Op deze manier kon ik gewoon met de auto blijven rijden tijdens de ombouw. Ik denk dat ik de complete ombouw niet in 1 dag had gered. Vooral het uitzoeken (in de schema's) hoe het aangesloten moest worden kostte behoorlijk wat tijd.
     
  13. Maar dankzij jou heb ik tijd uitgespaard omdat ik niet in schema's moet kijken.

    Kabel van GEM zal ook getrokken worden via de A-stijl boven hemel naar andere A-stijl :), dan moet er ook geen tijd verloren te worden met zaken te demonteren van dashboard :)
     
  14. Ik denk dat jer niet aan ontkom om het dashboard gedeeltelijk te verwijderen (als je de bedrading via de stekkers/doorvoerrubbers wil laten lopen). Tussen de dubbele wand waar de stekkers in zitten zit namelijk een soort schuimrubber blok. Zonder dat blok te verwijderen krijg je de bedrading er vrijwel niet doorheen. Ook is het eenvoudiger om de bedrading onder het dashboard weg te werken als langs de A stijlen/hemel.
     
  15. Heb al zo een kabel naar GEM getrokken, achteruitrijsignaal van hulp elektrobox naar dimmende binnenspiegel:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina