1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 PhoenixNLx's FF Wagon Ecob. / RS

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door PhoenixNLx, 22 feb 2016.

  1. ik moet zelf ook altijd kijken hoe en wat precies
    als je idd een rand van 10mm aan je velg monteert dan verandert je et-waarde van 52 naar 42
    getal is namelijk de afstand tussen hartlijn velg en de aanraakvlak tegen de naaf
     
  2. De verhalen van spoorverbreders weet ik nog zonet niet of ik ze 'even' ga aanschaffen.. Eerst maar weer een ander probleem van de auto oppakken en dat is wel het volgende.
    De auto is bij de Ford Dealer geweest. Deze hebben het volgende geconstateerd:

    Ik zou u nog berichten met de foto’s die wij genomen hebben van de motor in uw voertuig. Het viel ons op dat diverse koelingscomponenten gemonteerd zijn met vloeibare pakking. Vermoedelijk bij het monteren van de gereviseerde motor. Onder andere de thermostaathuis pakkingen en waterpomp zijn met vloeibare pakking gemonteerd. Echter wordt deze montage vanuit de fabriek afgeraden doordat vroegtijdig lekkages kunnen optreden. Tijdens onze werkzaamheden hebben wij diverse pakkingresten moeten verwijderen uit het koelsysteem. Daarnaast wordt geadviseerd om aandacht te besteden aan de vloeibare pakking van de waterpomp. Er zijn diverse koelvloeistof sporen gevonden die er op duiden dat deze pakking niet goed zit. Advies OEM pakking gebruiken voor montage. Verder is geconstateerd dat de rechter aandrijfaskeering lekt. Deze keering wordt geadviseerd te vervangen bij het demonteren van de aandrijfas omdat de kans op lekkage aanwezig is wanneer dit niet wordt gedaan en een herhaal reparatie onvermijdelijk is. Tot slot is er geconstateerd dat een munt vast geplakt zit aan het motorblok nabij de waterpomp. Dit is opmerkelijk omdat wij de functie hiervan niet kunnen herleiden en oorspronkelijk ook niet aanwezig is op Ford motoren. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb kunnen informeren over onze bevindingen met betrekking tot de motor in uw auto.

    Ik ga dus terug naar de garage die de motor heeft ingebouwd. Lijkt me niet echt de bedoeling allemaal...

    20180501_104727.jpg 20180501_104733.jpg 20180501_104737.jpg 20180501_104816.jpg IMG-20180501-WA0011.jpg IMG-20180501-WA0012.jpg IMG-20180501-WA0013.jpg IMG-20180501-WA0014.jpg IMG-20180501-WA0015.jpg IMG-20180501-WA0016.jpg
     
  3. Wie heeft de nieuwe motor dan ingebouwd, een Ford dealer of een universele garage?
     
  4. Universele garage
     
  5. Wat zit er dan onder die munt ?
     
  6. Dat is een goede vraag... Dicht hij wat af? Heeft iemand zn geluksmuntje erop geplakt? Ze weten het niet bij de Ford Dealer...
     
  7. Ik wilde het net vragen. Vind het wel bijzonder dat muntje
     
  8. Maar ze durfden hem er ook niet af te halen?
     
  9. Ik denk het niet nee.. Hij zit er nog op... Of ze hebben geprobeerd om hem eraf te halen en het is niet gelukt. Dat weet ik niet...
     
  10. Als er maar geen gat onder zit ;)
     
  11. Gereviseerde motor he... ik hou mn hart vast...
     
  12. Mysterieus muntje idd.
    Ben alleen nieuwsgierig geworden wat er nou op staat want dat is niet leesbaar op de foto

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  13. Het zpu een muntje kunnen zijn waarmee te hem in een revisie proces kunnen indentificeren waar het bij hoort.

    Dat vloeibaar pakking. Als je het goed gebruikt is het geen probleem. Gebruikte het zelf ook vaak, maar met juiste maten zodat het nergens achter blijft zitten.
     
  14. Wat zeg jij nou @trucker0werner? De Ford dealer keurt het af en jij zegt dat het geen probleem is?!?!? Bijzonder!!!!

    Ik quote even de tekst van de Ford dealer: Echter wordt deze montage vanuit de fabriek afgeraden doordat vroegtijdig lekkages kunnen optreden
     
  15. En die troep zat door zijn koelsysteem. Voor het zelfde geld loopt je waterpomp vast met alle gevolgen van dien
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  16. Dat muntje! "dat vinden wij niet raar maar dat vinden wij bijzonder"

    ik zou met gierende banden terug gaan naar die garage...
     
  17. Dat muntje zou dat inderdaad kunnen zijn.

    En ja, vloeibare pakking wordt vaker gebruikt inderdaad. Hoeft niet persé slechter te zijn... Alsof de Ford dealer verstand verder heeft van hun producten. Ze noemen het update naar de 182 pk versie al 'tuning'.. like really...
     
  18. #178 trucker0werner, 3 mei 2018
    Laatst bewerkt: 3 mei 2018
    het is een ander tune file, dus ja tuning is het wel. dat er miljoen focus rond rijden er mee af fabriek is 2de
    dealer durfde tegen mij te beweren dat ik ook nooit toegang kan hebben tot etis. alleen begrijpen niet dat je simpel en gratis aan kan melden.

    en belangrijkste is, je moet weten degene aan de receptie zijn domme monteur. die denken er vaak verstand van te hebben maar slaan dan gewoon de plank mis.
    me oude focus wouden ze afkeuren ivm geen reflector te zien was in achterlicht. ik recht tegen de monteur. blij dat ik meer van de focus af weet en weet dat ze in de bumper zitten en niet in de achterlicht.

    mij lullen ze niet zomaar vast.

    edit:
    zie net een stukje over een focus mk3 st waar ze spacer onder hebben gezet. mocht het toch kriebelen en wil je toch meer ervan weten.

    persoonlijk vindt ik de 25mm te breed en de 20mm te breed voor.
    achter staat 20mm op zich wel, voor vindt ik het op zich al goed staan. tevens kan een spacer ook voor zorgen dat bij insturen je wiel tegen de wielkuip aan schuurd

    ik zit dan 10 a 15mm maximaal te denken, wil in ieder geval voorkomen dat het zoals de 25mm spacer in het filmpje wordt
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  19. Misschien heb je er iets aan. Ik heb op mn focus 2 hatchback voor 10mm en achter 15mm van SCC.
    https://spurverbreiterung.de/
    In mijn perso heb ik volgens mij staan hoe ik die heb gemonteerd. Als je vragen hebt kan je me ook even een pm sturen.

    Voor mij voelt de auto nu steviger op de weg. Kan nu nog harder over het klaverblad. Ik heb ze incombinatie met de eibach verlagings veren 30mm.

    Heb na eerste paar keer alle moeren opnieuw gecontroleerd met de moment sleutel. Niks wat los liet. Ook geen gewiebel in de auto. ( heb bij de montage van mn veren de wielen opnieuwe uitgelijnd na 700km, bij het monteren van de spacers niet).

    Bij de spacers kreeg ik nieuwe studs voor in de wielnaaf. Hier voor moest de hele remmerij dr af en moest je de oude vervangen voor de nieuwe langere. Ik had eerst gekeken of t kon op de orginele studs. Maar dan zaten de velgen maar op een klein stukje draad vast.

    Bij de adapters is het gewoon plug en play. Spreekt voorzich.
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  20. Dat muntje is wel het minst boeiend aan het geheel. Is gewoon keurmerk van het revisiebedrijf ;) is vrijdag bevestigd door de garage. Deze belde me namelijk aan de hand van een mail die ik had gestuurd.
    Tevens vonden ze de reactie van de Ford dealer enigsinds overdreven (ik ook wel). En hij gaf aan dat als er problemen zijn waarmee de motorswap te maken heeft, dat ze dat gewoon netjes repareren. Vloeibare pakking gebruiken ze al jaren en wordt bij meerdere soorten auto's ingezet. En dat is mijn ervaring ook. Heb wel aangegeven dat ik persoonlijk liever de originele pakking had gehad bij de waterpomp sowieso. Ik heb een afspraak gemaakt met ze om de aandrijfas kering van beide kanten te vervangen (kwamen zelf om beide kanten te doen), is gevolg van de motor swap en fixen dus gewoon netjes.
    Al met al, nette reactie wel van de garage vind ik.
     
    R.Obbink vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina