1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Philips Nightguide e.d.

Discussie in 'Exterieur' gestart door Rino, 21 sep 2008.

  1. Ik heb momenteel standaard lampjes in mijn Focus zitten.
    In mijn vorige auto, Escort had ik van die blauw/groene lampjes met Xenon effect of iets dergelijks. Hoe dan ook, met die lampjes was het echt genieten om in het donker te rijden. Ze zijn geen eens zo duur, ik dacht 18 euro of zo.

    Maar ... Ik heb laatst Philips Nightguide gehaald en ik moest zowieso naar de garage toe omdat mijn rechter standaard lampje het had begeven na 1 week, dus dacht ik ... laat ik maar zo'n Philips lampenset kopen.

    De chef van de garage zweerde dat deze niet goed zouden zijn voor de Focus omdat deze lampen erg warm worden en gezien de lampvorm van de Focus deze ook krom gaat worden als de lampen te lang blijven branden.

    Ik dacht eerst, oke die man heeft er verstand van en deed weer een nieuw set standaard lampjes in, maar later dacht ik dat het misschien een praatje was, omdat die Philips niet bij hun vandaan komen maar bij Halfords, misschien dat hij ze daarom niet wou inzetten. Concurrent-talk denk ik dan.

    Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met Philips lampjes (h7), nightguide, bluevision etc.? Gaan deze nou echt snel stuk?

    Ik hoor het graag.
     
  2. Ben je bij een Forddealer geweest? Maakt ook niet uit, die vent moet eens leren lezen, waarschijnlijk hebben de Philips Nightguide hetzelfde vermogen als de originele lampen.

    En dat die lampen niet zouden kunnen etc. Is klinkklare BULLSHIT!

    Zowel mijn vader (wie al ruim 35jaar (wel een goeie) Fordmonteur is) als ik hebben ze de Philips Nightuide H7 in onze Fofo`s zitten.

    En geen enkel probleem wat betreft de warmte.

    Mijn vader heeft ze van de week na 2 jaar vervangen om dat 1 van de lampen kapot was.

    Het enige waar je op moet letten is dat je de halogeen lampen niet met je vingers aanraakt, door het zuur van je vingers wordt de levensduur van de lampen ernstig verkort.
     
  3. Ik ben bij de Ford dealer geweest. Mijn Focus zat toen nog onder garantie en een lampje begaf het. Vandaar dat ik weer bij hun ben geweest met mijn Philips lampenset.

    Die Philips lampenset heb ik overigens weer retour gebracht bij Halfords waarbij de verkoper zei dat de Ford dealer, die desbetreffende meneer van de garageafdeling liegt.
     
  4. Ik heb bluevisioen erin van Philips geen probleem! Dit is echt bullshit!
     
  5. Krijg jij er visioenen van????? :roll: :wink:
     
  6. Heeft ook iemand de lolbroek aan hoor!!! :lol:
     
  7. Ik heb ze er al een paar jaar in zitten en geen problemen het bevalt mij echt prima de blue vision lampen.
     
  8. Ik denk dat die monteur niet snapt dat een standaard lamp die 55W
    heeft, net zoveel warmte geeft als een Philips Nightguide van 55W,
    het verschil zit een de kleurcoating van het glas van de lamp :roll: .
    Als je nu rallylampen van 90/100W erin doet dan zou hij gelijk hebben,
    hij had beter het advies kunnen geven dat er geen goedkope chips in moet,
    dit ivm het UV-licht dat een lamp wel of niet geeft, er hoort namenlijks
    lampen in die geen of weinig UV-licht geeft, dit ivm het verkleuren van
    het kunstofglas van je lamp :wink:
     
  9. Die Philips Nightguide is geen goedkope chips. Kosten iets van 30 euro per twee. :wink: Wat betreft het vermogen van de lampen dat riep ik ook. 8) Feit blijft dat die kerel van de garage de melk heeft horen klotsen maar niet weet waar de tepel zit... :wink:
     
  10. Vanaf vrijdag heb ik Philips Night guide double lifetime H7 in mijn Focus 2,dust test is gestart.Ervaring schrijv ik zeker laater.
     
  11. Was niet de bedoeling om de Nightguide lampen als goedkope chips
    te benoemen, ik weet dat Philips altijd goede lampen maakt :roll:
     
  12. Om niet alleen maar nieuwe topics te openen, wat zijn nou goede lampen met een betere lichtopbrengst, ter vervanging van mijn standaard lampen?
     
  13. Philips Blue Visions zijn gekend als lampen met dezelfde lichtkwaliteit als Xenon, maar het blijven lampen e :lol:

    Ik had zo'n paar als voetverlichting gestoken, maar heb dan toch maar blauwe lampjes gekocht voor in de sockets
     
  14. Ik vind persoonlijk Philips achter de feiten aan loopt,
    helaas word Osram te weinig verkocht in NL, deze maken al langere
    tijd zeer goede lampen.
    Koop aub echte merk lampen die UV geschikt zijn :idea:
     
  15. Zoals wat voor lampen bedoel je hiermee?
    Philips en Osram?
     
  16. Lampen met een uv filter anders wordt het plastic dof van de koplamp.
     
  17. Ok dat had ik zonet ergens gelezen jah :) Wist ik nog niet.
    Staat dat op de verpakking van de lampen? Je zou toch verwachten dat philips dat heeft.... en Osram ook.
     
  18. Ja, sowieso op de Philips Premium lampen / verpakking staat het UV logo
    op, en ik ga er vanuit dat Osram ook zoiets doet.
    Waar het om gaat is dat de lampen van bv de Wibra, Action en ook een
    aantal bij div. automaterialenzaken die xenon-look-a-like zijn, deze
    hebben geen coating op het glas die de UV straling tegen houden of
    reduceren.
    Je krijgt dan niet binnen een half jaar dat je kunsstof plaat van je koplamp
    dof word, maar na een paar jaar worden ze rap doffer, wat uiteraard je
    lichtopbrengst niet ten goede komt :wink:
    Helaas zijn er maar weinig echte merken te koop voor de particulieren,
    voor bedrijven zijn er meer merken in omloop.
     
  19. Ik heb een tijdje geleden Philips X-treme Power in mijn Focus uit 2002 gehad.
    Na 3 maanden was er al 1 stuk. Ik heb hierop Philips aangesproken, en die vertelde mij dat de Philips lamp wettelijk niet meer dan 13,2 volt mag krijgen, een hogere voltage betekend een kortere levensduur van de lamp.

    Ik heb mijn auto nagemeten, en met draaiende motor levert hij ong 13,8 volt naar mijn lamp.

    Van Philips kon ik ze terugsturen (geheel kosteloos) en die gaan ze onderzoeken. Ik heb toen Osram Nightbreaker gekocht en ook die gaan stuk na 4 maanden.

    Van Philips heb ik in de tussentijd nieuwe Nightguide ontvange, ipv X-treme Power. Deze zitten er nu ongeveer 6 maanden in, en doen het nog steeds.
    Al hoop ik wel dat dergelijk dure lampen het minimaal 2 jaar doen.

    Verder dat verhaal van Philips over het wettelijke voltage dat iedere auto aan de verlichting moet geven van 13,2 volt, vindt ik vreemd. Want ik denk niet dat veel auto's 13,2 volt leveren, maar eerder meer.

    Verder ben ik heel tevreden over de Nightguide, goede lichtopbrengst.
    Gezien de prijs die ze in de winkel kosten, hoop ik inderdaad dat ze het 2 jaar volhouden.
    Ik rij regelmatig op een weg hier in de buurt, waar geen verlichting is, maar je ziet echt wel verschil tov standaard-verlichting.
     
  20. Ik heb inmiddels een aantal setjes BlueVision versleten. Op zich was ik erg tevreden over de lichtopbrengst, maar iets minder met de levensduur. Ik denk dat ik nu ongeveer 4 setjes heb gebruikt, en geen enkele van de setjes hebben het langer dan een jaar volgehouden. Voor een setje van ruim 30 euro verwacht je toch wat meer kwaliteit. Een van de lampen begaf het al na 3 of 4 maanden.

    Ik heb de lampjes gewoon normaal gemonteerd, uiteraard zonder het lampglas aan te raken, maar ik rij wel altijd met licht aan.

    Deze ervaring heeft mij doen besluiten om weer gewone lampen te monteren. Hiermee heb ik weer gewoon een jaar of twee gereden zonder dat ze stuk gingen.
     

Deel Deze Pagina