Pech onderweg heb de auto pas 9 dagen

Discussion in 'Electronica' started by paradox, Nov 17, 2007.

  1. Zoals topic zet had ik vandaag pech onderweg.
    ben lekker aan het rijden op de autobaan A2 richting maastricht nix aan de hand, 10 min file gereden nix aan de hand, kom bij stoplicht ik ga rechts af een hoop kabaal en geen vermogen
    langs de kant kijken luisteren.. dacht uitlaatspruitstuk dacht dat hij gewoon op 4 cilinderkes liep.
    Garage gebeld bel maar de bovag mobieliteits service (anwb)
    die ter plaatse electronische motor storing ( management lampje branden niet)
    500 meter naast de deur van de vriendin lag de dichtbijzijnde bovag garage ( 500 meter tuurlijk dicht bijzijnde) computer uit gelezen Fout code 302 Cilinder 2 buiten bedrijf...
    kunstof kap waar de bougies onder zitten los gehaald kabels los gehaald en ja hoor alle 4 de Bougies verroest).
    ik ben er van uitgegaan toen ik mijn wagentje kocht 279 kosten rijklaar maken dat er gewoon 4 nieuwe bougies inzaten maar nee hoor.

    leen auto gekregen van die garage een VW Jetta van 1989 :wtf:
    dacht nou goed het rijd... ja rijden deed die maar stopen ho maar !!!!
    terug naar garage en gezegt hou je dit prul maar. ( dit was dus de dichtbijzijnde garage) gelukkig niet me eigen garage.

    Bovag gebeld voor vervangend vervoer was geen probleem.. Meneer wilt u een taxi zodat u het vervangend voertuig 7Km verderop kunt op halen. oke geen probleem
    kreeg netjes een Opel Corsa van 2006 mee.

    en me eigen auto werd dan maandag van maastricht naar susteren gebracht (+- 30 KM verderop.


    Wat is nu redelijk? om een Grote beurt te vragen ivm nalatigheid?
    of iemand een andere suggestie?

    al bij al een drukke dag en tijd voor een >:heineken:

    MVG Marco
     
  2. Ik zou de helft van zijn bedrijf eisen :!: :D
    Nee geen idee wat redelijk is,ik neem aan gewoon gratis het probleem oplossen.
    Wel minder zo he gelijk al pech.
    Succes ermee hoor graag hoe het afloopt!
     
  3. Kan altijd gebeuren natuurlijk.
    Maar bougies nakijken/vervangen laten we zeggen 30 min werk max als ze een beetje vast zitten.

    wie zegt nu dat de distributie riem ook wel daad werkelijk vervangen is.
    of uberhaupt wel een beurt heeft gehad afgelopen jaar ( noem maar wat)

    ik vindt het wel redelijk dat hij me een grote beurt vergoed als service en een beetje meer zekerheid..

    MVG Marco
     
  4. Kosten rijklaar maken is dus absoluut geen onderhoudsbeurt.
    Die €279,- is meestal voor €25,- brandstof, overschrijfkosten,
    administratiekosten, auto wassen en uitzuigen, en nog wat meer.
    Als de auto toe was aan een (grote)beurt, dan mag je verwachten dat ze
    dat netjes gedaan hebben, dan is gelijk de vraag: met welke km-stand
    heb je hem gekocht??
    Daaruit kan je afleiden hoever het met het onderhoud gesteld is.

    ps. toevallig een Focus 2.0i??? :wink:
     
  5. hoi DexterXL ik weet dat je geen onderhoudsbeurt krijgt maar een controle afleverings check. dus ook kijken of de bougies in orde zijn lijkt mij niet meer als normaal.

    het is een 1.6. 16V zetec blok

    Mvg marco
     
  6. Gewoon alle kosten laten betalen en even alles laten nakijken.

    Jammer dit soort dingen..
     
  7. eventueel even door een 2de garage laten bekijken.... misschien vinden ze nog meer :?: vind het wel erg slecht dat je al zo snel stil komt te staan met je auto...
     
  8. En eens gaan luisteren bij Ford zelf of je nog in aanmerking komt een service-revisie voor lekkende ruitensproeiers. Want ik neem aan dat dat de achterliggende reden voor die verroeste bougies is?
     
  9. lekkage aan ruiten wissers?, zou dit de oorzaak zijn dan?

    klopt het dat een bovag garage verplicht is om een grote beurt te geven bij aflevering dit hoorde ik namelijk van een monteur van een andere bovag garage...


    Mvg M.Lagros
     
  10. Weet niet welk type focus je hebt maar het probleeem van lekke ruitensproeiers is mij alleen bekend bij het nieuwe model focus
     
  11. ik had ook lekke ruitenwissersproeiers waardoor de bougies en de kabels nat waren geworden dit is netjes verholpen door de dealer.
     
  12. Anders gewoon een ANWB aankoop keuring laten doen opkosten van de verkopende partij. Wanneer er niets uitkomt is het voor je zelf en wanneer er wel zaken aan het licht komen dan is het herstel en de keuring voor de verkopende partij. Door dit te doen weet je tenminste zeker dat er een onafhankelijke partij naar gekeken heeft.
     
  13. Dit is misschien wel een goeje alhoewel ik verder geen dingen verwacht...
    hoop ik teminste..

    me auto is nog niet naar me eigen garage gebracht. dit zou vandaag of morgen zijn...

    ben wel nog langs me garage geweest kijken wat hij er aan ging doen..
    Bougies worden vervangen en hij controleerde nog alle punten wat bij een grote beurt gedaan zouden worden en wat vervangen diende te worden deed hij dan.

    Dus hopelijk vrijdag me auto terug...


    MVG Marco
     
  14. update;
    Vandaag me auto terug gekregen
    4 nieuwe bougies + Nieuwe bobine deze was ook defect.
    tevens als service een grote beurt gekregen..
    al met al een goede service.

    MVG Marco
     
  15. Netjes opgelost !
     
  16. Top, zo hoort service verleend te worden :wink:
     
  17. en nu maar veel fijne kilometers gewenst!!
     
  18. netjes opgelost dus,ik heb ook van die irritante ervaringen gehad met mijn vorige auto,een subaru.breng je hem heen voor een grote beurt,krijg je zonder dat je gebeld wordt een rekening van 1500 euris,lees je de rekening door staan er allemaal dingen op die je zelf net hebt gedaan,zoals koelvloeistof bijvullen ,ruitesproeiervloeistof bijvullen,etc.Bleek dus dat er 250 euri teveel op de rekening stond,ik heb dit toen teruggeeist,en gekregen.maar betrefende de afleveringskosten hadden ze het probleem met de bougies wel moeten zien.een auto word dan nammelijk helemaal gecheckt.dit heb ik van twee verschillende garagebedrijven gehoord.
     
  19. Geintjes met dingen die ze in werkelijkheid niet gedaan kunnen hebben, zijn voor mij altijd reden om daar dan niet meer te komen. Ruitensproeiervloeistof vul ik vaak zelf al tot een paar cm onder de dop af, en dan wil ik het ook niet op de rekening terugzien.

    En verroestte bougies hadden gewoon gezien moeten zijn bij de afleverbeurt. Overigens vind ik zo'n forse overschrijding van 'normale' beurtkosten wel een reden om vooraf te bellen en te overleggen.
     

Share This Page