Ik heb de relays op werking gecontroleerd en alle zekeringen die er zijn heb ik ook nagekeken en de heleboel doorgemeten.
Ok dan moeten we dus gaan uitsluiten Accu is nieuw en geladen dus is het niet Sync is het niet Startmotor is het niet maar draait niet rond Sleutel werkt wel met openen etc dus zou het ook niet kunnen zijn Wat blijft er dan over? Volledige sleutelblokkering maar dan zou de auto ook niet open moeten gaan. Alle zekeringen nagekeken? En welke foutcodes lees je uit met forscan?
Ik vermoed dat dit oorzaak geweest. Nadat de accu is vervangen en een soort reset heeft gehad waardoor Alle zekeringen heb ik nagekeken. Ik heb net even een scan gemaakt. (WARN) [20:33:50.411] Checking FTDI #1:223130060619... (OK) [20:33:54.399] Connection to adapter has been established: FTDI #1:223130060619 (OK) [20:33:54.399] Adapter: OBDLink EX r2.6.1 STN2231 v5.8.1 (ELM327 v1.4b) (OK) [20:33:54.519] Connection to vehicle has been established (OK) [20:33:59.016] Vehicle: Ford Focus Ecoboost Gasoline Turbocharged Direct Injection Stage VI 1.0L 2015 ( 2015.25MY ), VIN: WF0*********10408 (OK) [20:34:00.967] Found module: PCM - Powertrain Control Module (OK) [20:34:01.301] Found module: OBDII - On Board Diagnostic II (OK) [20:34:01.597] Found module: APIM - Accessory Protocol Interface Module (WARN) [20:34:01.869] DTCs in APIM: B119F:13-0B, U0140:00-0B, U0196:00-0B, U0198:00-0B, U020C:00-0B, U024B:00-0B, U024C:00-0B, U2101:00-0B (OK) [20:34:01.874] Found module: SASM - Steering Angle Sensor Module (OK) [20:34:01.990] Found module: ABS - Antilock braking system (WARN) [20:34:02.365] DTCs in ABS: U2300:56-2B, U2300:51-2B (OK) [20:34:02.383] Found module: RCM - Restraint Control Module (OK) [20:34:03.030] Found module: PAM - Parking Aid Module (OK) [20:34:03.083] Found module: PSCM - Power Steering Control Module (WARN) [20:34:03.237] DTCs in PSCM: U2100:00-0A (OK) [20:34:03.650] Found module: BCMii - Body Control Module (WARN) [20:34:04.542] DTCs in BCMii: B1088:86-2F, B1131:55-2F, B1D06:09-6C, B1096:14-6C, B1095:14-6C, B121A:15-2F, C111B:15-28, B1A79:15-2F, U2101:00-2F (OK) [20:34:04.552] Found module: FCIM - Front Controls Interface Module (OK) [20:34:04.683] Found module: HVAC - Heating Ventilation Air Conditioning (OK) [20:34:04.724] Found module: ACM - Audio Control Module (WARN) [20:34:04.933] DTCs in ACM: B1D55:15-2F (OK) [20:34:05.558] Found module: IPC - Instrument Panel Control Module (WARN) [20:34:05.932] DTCs in IPC: U2101:00-2F, U3000:00-2F
Ik zit zelf nog aan 3 opties te denken, wellicht combineren: 1. BMS los koppelen 2. Als je sync vermoed dan die ook los koppelen Vervolgens met forscan alle foutcodes wissen en dan 3. als je keyless sleutel hebt dan aan je stuurkolom kapje loshalen, sleutel erin steken en dan starten. Volgens mij heeft de MK3.5 ook een speciale sleutelplek in je middenconsole, je zou ook kunnen proberen om daar te sleutel te plaatsen en dan starten.
BMS los koppelen heb ik al gedaan. Starten zonder sync heb ik ook geprobeerd, ik heb ook de oude sync geprobeerd. Sleutel in de middenconsole dan start de auto ook niet. Als ik het kapje los haal van het stuurkolom geeft de sleutel helemaal geen code aan de bcm om te starten, waarom zou dat werken?
Hierom: Auto start niet, sleutel niet herkend, active city stop kan niet geactiveerd worden Wellicht ergens storing in keyless systeem.
Het is na 6 weken toch gelukt om de auto te starten. Ik vond op de website van de Ford hoe ik de passieve lock er vanaf moest halen. Het is gekomen doordat ik de sleutel in het contactslot heb laten zitten toen ik de accu eruit haalde, zo werd antidiefstal lock geactiveerd. Ik vind het wel raar dat de Ford dealer mij daar niet mee kon helpen.
Als de ford dealer dat niet wist, en die kans is realistisch want hoe vaak zou dat gebeuren, snap ik dat nog wel. Belangrijkste is dat het is opgelost!!!
Gefeliciteerd! Fijn dat het opgelost is en super dat je het terugkoppelt. Zes weken storingzoeken is een lange tijd. Dit fenomeen is helemaal nieuw voor mij, ik had er nooit eerder van gehoord. Bijzonder dat het jou is overkomen, je bent immers aardig op de hoogte met de elektronica van de auto. Stond de auto op contact met het vervangen van de accu of zat alleen de sleutel in het contactslot? Heb je ook een link naar de website van Ford waar staat hoe de 'lock' eraf moet? Ik denk dat dit behulpzaam kan zijn voor Focusclubleden die met hetzelfde te kampen krijgen. En de gouden tip? Zorg dat de sleutel uit de auto is bij het vervangen van de accu?
Is het wel zo slim om die link op een openbaar forum te plaatsen? Die functie is er niet voor niets.… maak het ze niet makkelijker…
Kun je uitleggen wat de functie precies is? Als ik deze website bekijk dan gaat het over codering van de sleutels. Zijn de sleutels van de TS incorrect gecodeerd geraakt door het wisselen van de accu? Hoe is dit mogelijk?