1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Parkeren in zijn 1 of 2 aar alsnog wegrollen?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Juul, 29 jul 2017.

  1. Ik heb en focus 2.0 2006.
    Als ik mijn auto wil parkeren en ik zet hem in zijn 1 of zijn 2 dan kan ik hem alsnog gewoon in mijn 1tje weg duwen, hoe kan dit wie kan mij helpen?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  2. In versnelling zetten is niet het zelfde als op de handrem zetten.

    In de eerste versnelling kun je een auto ook aanduwen als de accu leeg is om hem te starten.

    Dus vind het niet heel raar dat er nog beweging in zit

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  3. Nou als ik mijn auto in de 1 zet en uitstap. Druk ik hem niet even van de oprit af. Welke naar beneden afloopt.

    In de vrij rolt hij zo naar beneden.
    Ik gebruik de handrem zelden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. Diesel heeft veel meer compressie, dus sowieso al ander verhaal gok ik
     
  5. Hmmm probeer maar eens jouw ecoboost weg te duwen als ie in de 1e versnelling staat.... lukt je niet. Terwijl de ecoboost waarschijnlijk minder compressie heeft dan de 2.0 duratec.
     
  6. Mij ook overkomen, in Frankrijk op een helling geparkeert met neus naar beneden in de eerste versnelling en bij terug komst was de auto ongeveer 5 meter naar beneden gegaan.
    Gebruik voortaan bij zulke parkeer akties maar de handrem er bij.
     
  7. En wat als n'em in z'n achteruit zet? Zelf nooit geprobeerd trouwens maar vraag ik me zomaar af.
     
  8. Parkeren op een helling altijd op de handrem, in de versnelling en met de wielen naar de stoeprand ingedraaid toch? ;)

    Mijn 1.6 ecoboost duw ik echt niet zomaar weg als die in de versnelling staat. De handrem druk je hem veel makkelijker doorheen als die niet al te strak aangetrokken is...
     

  9. Was ik niet van plan hoor Marco :mrgreen:

    Heb wel met de C Max gehad dat hij gewoon door de versnelling heen drukte op de oprit hier (is behoorlijk schuin)
     
  10. In andere landen zoals Duitsland waar het soms ook erg stijl kan zijn gebruikt men ook wel een wielkeg.
     
  11. Het is meer mijn vraag of er iets versleten is wat vervangen moet worden? Want eerst deed hij het wel alleen als ik hem nu in zijn 2 zet kan ik hem gewoon door blijven duwen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  12. Nieuwe koppeling wellicht.
     
  13. #13 nctnico, 29 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2017
    Er kan altijd lucht weglekken langs de zuigerveren en kleppen. Op een helling parkeren in de versnelling is dus niet verstandig. Altijd de handrem gebruiken (en een extra klikje aantrekken).
    Als je de auto in de 1e versnelling nog kan wegduwen dan lekt er wel heel veel lucht langs de kleppen of zuigers. Tijd voor een compressietest!
     
  14. Top bedankt zal ik naar gaan kijken![emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  15. Dan moet je hem in de achteruit zetten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  16. Maar dan vindt ie 'm 5 meter verder naar boven ;)
     
  17. Ook ik heb hier last van. Vorige week is de auto weggeweest voor een onderhoudsbeurt en een APK. Daarbij hebben ze de remmen voor vervangen. Nu merk ik dat als ik op een hele lichte helling sta en geparkeerd heb in de 1e versnelling dat hij in schokjes naar achteren rolt. Het gaat hierbij echt om een hele lichte helling. In 10/15 minuten tijd was hij ongeveer 30cm naar achteren gerold.

    Ik heb dit vervolgens bij de garage gemeld en zij gaven aan dat dit normaal was en de handrem moest gebruiken. Dus zei ik dat ik dit voorheen nooit heb meegemaakt, maar nu nadat hij bij de garage is geweest voor het eerst en dat ik het bij een steile helling wel kan voorstellen, maar niet bij een helling van een paar graden. Dus vanmiddag bij de garage geweest om te kijken, maar zoals altijd deed het 'probleem' zich daar niet voor. In de versnelling kon hij op één moment de auto wel een stukje verplaatsen door te duwen. Hij zei dat dit normaal is omdat hij dan weer opnieuw druk opbouwt en gaf aan dat het waarschijnlijk komt omdat de remmen schoon en vrij zijn gemaakt en hij daarvoor waarschijnlijk iets meer weerstand had.

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen/kennis.
     
  18. Ik zou eens een compressie meting laten doen. Er moet lucht weg lekken langs kleppen en of zuiger ringen waardoor hij door zijn compressie slag heen geduwd wordt.
     
  19. Het is natuurlijk wel een ecoboost, daarmee bedoel ik dat een 2.0i moeilijker
    aan te duwen is als een 3 cilinder 1.0i
    Vroeger drukte je je brommer aan, hoef je niet met een 600cc motor te proberen,
    dat dus
     
  20. idd met nieuwe schone remmen is minder weerstand op je remschijf en zal deze makkelijker ronddraaien.
    Heb je ook nieuwe remschijven gekregen of alleen blokken.
    Oude remschijf kan namelijk nog een opstaande rand hebben. Dit rem je heel snel vlak met je remblok en zal je dus mogelijk al weer het zelfde gesleten zijn.

    Motor is niet hermetisch dicht als hij stilstaat. Daar mee wil ik zeggen dat compressie meting geen nut heeft. Als motor stilstaat zal elke compressie die hij op kan bouwen ook weglekken. meest idieale stand kan je met cilinderlektest nog 10-15% lekkage meten, Langs kleppen en/of zuigerveren. Met rijden heb je olie filmlaag wat extra voor de afdichting zorgt en dus heb je minder lekkage.
    Truc dat vaak wordt gedaan bij compressiemeting. paar druppels nieuwe olie op de zuiger. Heb je meer compressie. Motor die lang stilstaat zijn de zuigerveren wat vast komen te zitten en zal je juist minder compressie hebben. met paar druppels olie is dit dus ook beter.

    Tegenwoordig zijn de motoren gemaakt om minder weerstand te hebben intern. zodat je lager brandstofverbruik en belangrijkste uitstoot hebt.
    tevens als de zuiger net op een lastige manier staat kan het zijn dat hij wat doordraait tot hij een dode punt heeft gevonden.

    zet altijd me auto in zijn 1 of achterruit. als de auto achterover leunt dan achterruit. mocht hij rollen draait de motor de juiste kant nog steeds op.
    Op helling altijd met handrem. je leer/ voelt aan wat nog wel of net niet kan. Met aanhanger staat hij sneller op handrem.
    eigenlijk als je koppeling intrapt en hij rolt niet kun je hem in zijn versnelling zetten. rolt hij wel weg dan kan het geen kwaad om handrem bij te gebruiken

    zou in jouw geval rustig aan kijken over het hoe en wat
     
    jordywiggie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina