Parkeersensoren

Discussie in 'Electronica' gestart door jason101, 25 dec 2017.

  1. Een laklaag zal de werking in dusverre beïnvloeden dat het de geluidsgolven dempt.
     
  2. Oké, dat is mij dus duidelijk. Volgende vraag is de doorvoer naar binnen. Ik heb deze vraag al eerder gesteld in een ander topic waarin ik begreep dat het bij een WAGON te doen is. Geld dit net zo bij een HATCHBACK? En waar kan ik deze doorvoer vinden of wijst dit zich vanzelf?
     


  3. Ik zou even achter de bumper zoeken naar een doorvoerrubber.
    Die zal er waarschijnlijk wel zitten.

    Of even je kofferbakmat optillen en zoeken naar een rubber in de bodem.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. #24 rfocus, 28 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2017
    Je hebt toch een trekhaak ?
    Dan kun je via die thule ook je kabels door trekken naar binnen.
    Zit links en rechts onder je kofferbekleding.
    Als ik van de afbeelding uitga heb je acht sensoren zoja.
    Dan kan je achter het dashboard kastje via een thule in de motorruimte komen.
    Hier nog een link om evt sensoren te laten spuiten:

    https://www.autovoordeelshop.nl/parkeersensoren-spuiten.

    filmpje plek scherm:

    https://youtu.be/Wz7-cAH3FRw

    succes Douwe
     
  5. Dank je Ronald. Trekhaak is natuurlijk ook doorgevoerd. Had ik nog niet eens bij nagedacht. Afbeelding is alleen maar een voorbeeld. Het gaat bij mij om alleen de achterbumper. Om te spuiten weet ik wel een goed adres dicht in de buurt.
     
  6. Kan iemand mij aantonen (evt met een foto) welke draad bij het achteruitrijlicht de plus is? De min is altijd de zwarte.....toch?
     
  7. Zwart is massa
     
  8. Massa is toch min. Welke is dan de plus?
     
  9. #29 rfocus, 1 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2018
    Hoeft niet zwart te zijn massa
     
  10. Als je de fitting voor je achteruitrijlicht er uitpakt zullen en 2 draadjes ingaan kijkt mij.

    Waarschijnlijk een zwarte en een gekleurd draad.
    Zwart is dan massa/Min en het gekleurde draad is je stroom aanvoor/plus

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  11. Bedankt Ronald, dat is wat ik wilde weten. Nu kan ik aan de slag.
     
  12. #33 rfocus, 2 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2018
  13. Nu heb ik gezocht naar een doorgang naar binnen en heb aan beide kanten een rubberen dop gevonden die aan de linkerzijde gebruikt is om de kabel van de trekhaak door te trekken. Die aan de rechterzijde is nog ongebruikt en zou ik dus kunnen gebruiken. Als ik het rubber eruit haal kom ik uit op een loze ruimte. Punt is dat de positie hiervan niet (direct) vanuit de achterbak te bereiken is. Ikzelf heb een vermoeden dat eerst de binnenbekleding eraf moet wil ik hier bij kunnen komen. Wie kan mij hier meer over vertellen?

    Op de foto is het misschien niet helemaal duidelijk te zien maar de dop zit te hoogte net achter het achterwiel en iets naar binnen. Ik heb de achterbak helemaal leeggeruimd en kon de doorgang naar deze dop nergens vinden.

    [​IMG]
     
  14. Die kom je meestal achter de zijkant, achter die plastic kap, waar de achterlicht staat als je snapt wat ik bedoel.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     

  15. In dit filmpje zie ik onderin de ruimte nadat de lampenunit is verwijderd een rubber als ik het goed heb. Bedoel je dit?

    https://youtu.be/QEPBAAbfY64
     
  16. Ja daar achter. Ik had dat bij mijn focus c-max. Misschien dat je die plastic kapje eraf kan halen en moet je die rubber kunnen zien.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  17. Gewoon de kofferbakbekleding aan de zijkanten verwijderen. Je kan dan goed bij de rubber doorvoeren.

    Om de module en bedrading van de parkeersensoren netjes te kunnen monteren en aan te sluiten zal je de kofferbakbekleding sowieso moeten verwijderen.



    Origineel zit de bedrading en module van de parkeersensoren aan de rechterkant achter de kofferbakbekleding. Op de plaats waar bij jouw auto een rubber dop zit zit dan een doorvoertule. Wanneer je de bedrading dus aan de rechterkant wil doorvoeren zal je de rubber dop moeten vervangen door een geschikt doorvoerrubber. Een andere optie is om de bedrading van de parkeersensoren aan de linkerzijde door het doorvoerrubber van de trekhaak bedrading te laten lopen (al zal dit mogelijk wel vrij krap zijn).
     

  18. Achterlicht moet er zowiezo toch af om de parkeersensoren aan te sluiten aan het achteruitrijlicht.
     
  19. Werkt dit niet via een trekhaakmodule dan die het signaal via CAN krijgt?
     

Deel Deze Pagina