1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

park pilot

Discussie in 'Interieur' gestart door BlekBoks, 13 jul 2012.

  1. Ik heb al enkele malen gehad dat de park pilot uitstond tijdens manoeuvreren.
    Moet je elke keer het knopje induwen als je de auto start :confused:
    en moet dan het gele controleledje in de parkpilotknop steeds blijven branden en/of gaat deze vanzelf branden als je de auto opnieuw start ??
     
  2. De park pilot gaat automatisch aan wanneer je de auto in de achteruit zet. Als je eerste manoeuvre voorwaarts is moet je inderdaad het systeem zelf aanzetten. Als de auto uit geweest is en je eerste manoeuvre is vooruit: weer zelf aanzetten.

    Als je eerst achteruit gaat (systeem automatisch aan) en daarna langzaam vooruit blijft het systeem aan. Het gaat pas uit zodra je boven de 15 of 20 km/uur komt of de auto uitzet.
     
  3. Fred, heb jij sensoren voor en achter? Bij de C-max moet je het ook steeds opnieuw aanzetten. Zeer irritant.
     
  4. Yep, voor en achter.

    Ik denk dat het logisch is dat je ze zelf moet aanzetten, anders wordt je gestoord bij ieder stoplicht als je achter een andere auto staat. Maar je moet er inderdaad ff aan denken als je vooruit een parkeervak oid in draait.
     
  5. Klopt, werkt bij mij ook zo.
     
  6. Bedankt voor jullie reacties.
    Op mijn vorige focus had ik enkel sensoren achter en die deden het altijd en nu met voor en achter moet ik daar toch zelf op letten dus.
     
  7. Ah luxe probleem.
    Mijn systeem is helaas na 15.000km weer in storing gegaan dus ik hoor helemaal niets meer en krijg elke keer dat ik start een mooie melding erover. :-x
     
  8. Inderdaad, slim gedaan van Ford. Stel je voor dat je een uur in de file staat met die piepjes aan.. Kun je vervolgens rechtstreeks doorrijden naar het gesticht :P
     
  9. Kwam erachter dat de sensoren bij ons automatisch inschakelen als je de achteruit inschakelt. Bij de Merc B die we hadden stonden de sensoren rondom altijd aan. Die werkte echter met lichtsignalen en niet met geluid.
     
  10. de Mercedes Benz B-klasse die wij rijden als taxi werkt met lichtsignalen en met geluid.
    de lampjes bestaan uit bv 10 stuks waarvan 6 gele en 4 rode en het geluid begint pas als het 1e rode lampje aan gaat, dus dan zit je al behoorlijk dicht op je voorganger.
     
  11. Klopt, en als je dan weer vooruit gaat rijden blijven ze aan (ook sensoren voor als je die hebt) tot je boven een bepaalde snelheid komt (15 of 20 km/u).
     

Deel Deze Pagina