1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

P0251 1.0 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Basscania, 13 mrt 2020.

  1. #1 Basscania, 13 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2020
    Na het overbouwen van de motor start hij goed en loopt netjes stationair.
    1500rpm doet hij ook netjea, net als 1600 en 1700.
    Als je gas wil geven, gaat dat wat stotterend en komt hij niet boven de 2000 toeren.
    Op google kom ik steeds uit op een imv klep, maar dit is een benzine en geen diesel.
    Bijgevoegd een video van stationair en gas vasthouden.

    Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?



    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     
  2. #2 JW, 14 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2020
    De 1.0 ECOboost heeft een lage druk gedeelte en een hoge druk gedeelte van het brandstofsysteem.

    Het lage druk systeem bestaat uit:
    * Lage druk brandstofpomp in de brandstoftank.
    * Aansturingsmodule van de pomp.
    * Lage druk leiding van de tank naar de motor.
    * lage druk sensor.

    Het hoge druk systeem bestaat uit:
    * Hoge druk brandstofpomp (Max 150 Bar).
    * Hoge druk leiding van de hoge druk pomp naar de hoge druk brandstofrail.
    * Hoge druk brandstofrail.
    * Injectoren.
    * Hoge druk sensor.

    De ECOboost motoren zijn voorzien van een mechanische hogedruk brandstofpomp welke door een extra 3-voudige nok van de nokkenas wordt aangedreven. De pomp heeft een geïntegreerde overdruk klep en Fuel Metering Valve (ook wel Inlet Metering Valve of IMV genoemd). Dit is de elektrische aansluiting op de pomp. [​IMG]
    Door middel van een PWM signaal vanuit de PCM reguleert de Fuel Metering Valve de opbrengst (en dus niet de druk) van de hoge druk brandstofpomp. Uiteraard is de opbrengst van de hogedruk pomp wel gerelateerd aan de druk van de pomp want wanneer de pomp niet voldoende opbrengst levert zal immers ook de druk wegzakken.

    Wanneer er een probleem optreed met de Fuel Metering Valve dient de gehele hogedruk brandstofpomp te worden vervangen.
     
    Patman en Ghosty J vinden dit leuk.
  3. Het probleem is inmiddels opgelost.
    Na lang zoeken kwamen we er achter dat de stekker van de evap en de brandstofpomp(imv) makkelijk verwisseld kunnen worden, waardoor de motor dus in noodloop gaat.
    Ook bleek er uiteindelijk 1 bobine kapot.
    Deze vervangen en de stekkers terug gewisseld.
    Hij loopt weer als een zonnetje!

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina