1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oud maar nog niet versleten

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Angels2, 25 sep 2008.

  1. Mijn Focus Clipper 1.8 TDdi Ghia is ondertussen al 9 jaar (ingeschreven juli 1999) en heeft al iets meer dan 400.000km op de teller. Fotootje van de kilometerteller heb ik ondertussen nog bijgevoegd. Momenteel rij ik elke werkdag 300km, bijna volledig autosnelweg (E-34), dus erg afzien doet hij niet. Over enkele dagen begin ik ergens anders te werken en is het "maar" 130km/dag meer.

    Grote problemen had ik nog niet. Buiten het normale onderhoud moesten enkel 2 sloten en wat wiellagers vervangen worden.

    Over de hele periode bedroeg het verbruik 5,39 liter/100km (voor NL: 1 op 18,5), en dat begin nu terug heel langzaam te stijgen (op 250.000km was het 5,33 liter/100km).

    Wel heb ik jaren terug eens schade gehad doordat een vrachtwagen een klapband had op de E-40 (B), en ik toen niet anders kon dan over de resten van die band heen te rijden. Kostte toen een 1000 Euro voor 2 nieuwe bumpers (beide gescheurd) en een remleiding die los hing. Gelukkig heeft de verzekering van die Engelse vrachtwagen alles mogen betalen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    En nog de kilometerstand woensdag:
    [​IMG]

    Edit: Nog wat extra info:
    Ik had er deze opties bijbesteld:
    * Airco
    * Snelle voorruitontdooiing
    * Imperiaal
    * Zijdelingse airbags
    * Veiligheidspack
    * metallic kleur (pepper red)
    Catalogusprijs: 696.000 BEF (€ 17.273)

    Ik heb 'em op 21 maart 1999 besteld vanwege een perte total (total loss) van m'n vorige auto (VW Jetta 1.3 van 1989). Ik zal wel een van de eerste clippers hebben, want de clipper werd pas het weekend nadat ik hem bestelde officieel voorgesteld in de garage.
    Geleverd werd hij op 7 juli 1999.

    Het onderhoud gebeurde tot nu toe altijd bij een officiële dealer (Beckers in Lanaken, en later Noyens in Turnhout).

    Zolang hij z'n werk naar behoren doet blijf ik ermee rijden, hij is toch niets meer waard wegens de gevorderde leeftijd en de kilometerstand. Bij Ford krijg ik er maar € 1.500 voor als ik een andere koop, en dat is het minimumbedrag.
     
  2. Welkom!

    Mijn focus zit op zo'n 5.4L/100KM, dus ook 1/18.5
     
  3. Angels2 :welcome: op het forum en de auto ziet er toch goed uit :thumbs:
     
  4. wat ziet hij er netjes uit :shock:

    die van mij heeft 262k gelopen, en twijfel of ik em moet houden, of weg moet doen. maar aan jouw stand te zien kan ie nog wel ff.
     
  5. Welk 8)m
     
  6. :welkom: , Angels2!
     
  7. Welkom :D . Leuk om te lezen dat er een Focus al 4 ton heeft gereden :wink:
     
  8. Welkom en 4 ton moet ik nog maar zien te halen.
    Staat nu op 47000 en volgende week weer op 00000 wegens een nieuwe tellerunit. :D
    Kan ik weer opnieuw beginnen
     
  9. Angels2, welkom op het forum :dance:
     
  10. Welkom. Die auto ziet er erg netjes uit voor 400.000 km zeg!
    En zeer zeker een erg nette stand. Ga je nu voor de 500.000 km? :D
     
  11. Welkom :D

    Op naar de volgende 400.000 :shock:
     
  12. ferme focus clipper zie je niet aan dat hij 9j oud is grtjs
     
  13. :respect:

    Welkom hier en een formidabele stand, er zijn er meer met die standen, het beginnen bijna MB standen te worden!
     
  14. Tja, aan alles komt een einde....
    De Focus is prima rijdend ingeruild met een stand van 494.530 km.

    Enkele cijfertjes:
    Ik heb in 755 keer tanken en daarbij in totaal 26.774 liter diesel verbruikt, of een gemiddelde van 5,4 per 100km (1 op 18,5) en ik ben 755 keer gaan tanken.
    In totaal kostte ie mij EUR 58,679, oftewel EUR 0,12 per kilometer.

    't Was met een traan dat we afscheid namen. Een uurtje later mochten we in een nieuwe Mondeo Ghia Clipper 1.6 tdci econetic naar huis rijden en hebben we nog even gezwaaid naar de focus.
     
  15. Veel plezier met de Mondeo :)
     
  16. :bye: en heel veel succes met de Mondeo, maar dat zal wel goed komen denk ik.
     

Deel Deze Pagina