Orgineel alarm vraag

Discussion in 'Electronica' started by Focus-013, Apr 29, 2012.

  1. #21 Johoo_NL, May 3, 2012
    Last edited by a moderator: May 3, 2012
    Bij mij in het boekje staat dat 137 voor de "sirene mit eigener batterie" is.

    141 is voor ruckfahrscheinwerfer, elektrische spiegel.

    Dan heb jij zo'n kast zoals JW hierboven aangeeft.

    Ik heb deze.
    [​IMG]

    Dan vraag ik me nog wel af of het schema wat JW heeft geplaatst van fase 1 of fase 2 is.
     
  2. Ik had ff het overzichtje erbij gepakt die JW bij de handleidingen gezet heeft.

    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=24102

    Ik heb het ander model zekeringkast, de eerste in het overzicht van JW.

    Daar is het zekering 57 en die zit er ook in dus dat klopt ook met het schema.
     
  3. #23 trucker0werner, May 3, 2012
    Last edited by a moderator: May 4, 2012
    heb reactie gehad van european-parts
    daar is het 160euro momenteel en leverbaar op zijn vroegst 2juli
    bij dealer het zelfde alleen kost het 140euro en geen verzendkosten

    tevens volgens hem is het geen probleem welke focus 2 je hebt
    dus mijn keuze gaat uit naar die

    http://www.fordaccessoires.nl/index.php/catalogsearch/result/?q=alarm
    staan er ook op
    ook dat ze leverbaar zijn
    maar durf niet te zeggen wat het verschil is
    staan drie alarm systemen erop
     
  4. vandaag kreeg ik telefoontje van ford dealer
    mijn alarm system was binnen
    heb de finis 1582254 besteld bij hun

    deze kun je eenvoudig onder bij je dashboard inbouwen en op de can bus aansluiten
    controleert de deuren,achterklep en de motorkap (speciaal hiervoro schakelaar bij zitten) op open en sluiten
    ook als je de auto met niet juiste sleutel op contact zet
    en als iemand in de interieur beweegt via ultrasoon sensoren

    mooiste was dat ze vrijdag niks konden zeggen hierover wanneer het binnen was, belangrijkste is eigenlijk de prijs
    namelijk 132euro
    en je hoefd niks in de computer aan te zetten
    alles gaat via het extra kastje wat bij de set bij zit
    tevens staat in de beschrijving dat knipperlicht meeknippert

    wanneer ik het inbouw dan maak ik wel ff een how-to tegelijk
     
  5. Ben benieuwd, en een handleiding ervoor maken is altijd handig.

    Maar ik ben het niet van plan om het om die manier te doen. Als het niet werkt op de manier die ik van plan ben zie ik er van af. Alarm is wel leuk maar het moet niet te duur worden.

    Als het werkt op de bestaande bedrading, dus alleen motorkapslot, sensoren in de binnenverlichting en een toeter dan activeren in de GEM en kijken of het werkt.
     
  6. in dat geval moet je wel de juiste gem module hebben geloof ik
    ik denk als je de bedrading van de ultrasoon sensor direct op je ultrasoon sensoren soldeerd die in je plafond verlichting zit
    en je ledje ergens anderes monteert
    je het ook werkend kan hebben

    zo is de afwerking hetzelfde als je wil
    maar heb je deze set toch gebruikt
    alleen dan ook helemaal weggewerkt

    als je het doet zoals in de beschrijving staat is het enige dat je ziet de 2 sensoren en het ledje
     
  7. @trucker0werner - Kijk, dit is een redelijke prijs voor een alarm (die ook makkelijk zelf te installeren is). Maar, hoe werkt het als je alleen maar een afstandbediening hebt (en twee rijders die hun eigen sleutel willen hebben :D)? Werkt het alarm ook met een niet AB-sleutel? Misschien staat dit in de handleiding...
    Aangezien dat de installatie vrij simpel is, zit ik nu aan de 'Luxe' versie te denken - deze komt met een inklapbaar sleutel erbij. Maar ik ben bang dat ik naar de Ford dealer moet gaan om deze te laten programmeren...
     
  8. je moet zowiezo inderdaad voor die sleutel deze laten programmeren
    via de afstandbediening zet je het kastje aan en uit

    als je via de portier opent (met de sleutel) dan zou in theorie het alarm af moeten gaan omdat de duur open is gemaakt en alarm niet gedeactiveerd is.
    als je echter de sleutel in contact zet en aan zet kan het zijn dat hij dan wel uit gaat
    dit is tenminste met andere auto's met alarm ook zo, die ik dan heb gezien
    met de set van 600euro waar je geen orginele sleutel bij zit en veel meer kabels is dit ook hetzelfde
    als ze namelijk je duur open krijgen met verkeerde sleutel moet alarm ook afgaan
    vandaar dat alleen met afstandbediening dit werkt

    verder kan het ook zijn als je duur opent en te snel open doet dat alarm zijn eigen nog niet helemaal uit heeft gezet

    zover ik nu heb gezien is draad onder de motorkap voor de alarmsirene en voor de motorkapschakelaar steuntjes zitten allemaal bijgeleverd
    interieur 2kabels naar boven voor ultrasoonsensor en 1 naar centrale punt boven dashbaord voor rode lampje (andere plek kan ook kabel lang zat)
    kastje sluit je aan en bedrading bij prikken en toevoegen in de gem en can systeem

    dit zal ik wel testen
    maar ivm het alarm doe ik dit liefst niet 's avonds
    anders ga ik mensen wakker maken
    dus denk dat het zaterdag ga inbouwen
     
  9. Niet duur voor een origineel alarm.
    Het zou mooi zijn als de sensoren in de interieur verlichting gebruikt kunnen worden.
    zouden de interieurverlichting sensoren hetzelfde zijn als de meegeleverde sensoren ?

    Maar waar is de oorspronkelijke plaats voor het alarmledje dan ? en is het noodzakelijk dat ie aangesloten moet worden ? aangezien er in het tellerhuis al een led knippert...
     
  10. Ik heb een universeel alarm erin zitten met behoud van mijn eigen ford sleutel, deze is geprogrameerd voor het alarm.

    Voor mijn reserve sleutel heb ik een special sleuteltje erbij gekregen voor de start onderbreker. maar mijn eigen originele sleutel werkt gewoon.
    Ik heb dan ook geen ultrasone sensoren maar eentje in het midden van de auto die een soort ontzichtbare bubbel maakt in de auto, zodra je in die bubbel komt gaat ie af.
    Zelfde alarm word veelal ook gebruikt in cabrio's

    Heb het wel via de dealer laten inbouwen ivm certificering, alleen heeft een extern bedrijf het ingebouwd omdat de dealer geen gecertificeerde inbouwers heeft, dit heeft te maken met dat je meer als 10 alarmen per jaar in moeten bouwen om je certificering te behouden en daar kwam de dealer gewoon weg niet aan.

    Het is dus wel mogelijk om een universeel klasse 3 alarm in te bouwen met behoud van je eigen originele sleutel.
     
  11. #31 trucker0werner, May 8, 2012
    Last edited by a moderator: May 9, 2012
    Het kan dat systeem wel werkt. Denk als je met niet ingeleerde sleutel wil starten alarm wat ik heb wel afgaan, maar universeel niet. Dit denk ik. Universeel zal dan altijd ook op je communicatie moeten kijken
     
  12. Met een niet ongeleerde (ingeleerd dus, dubbel negatief is positief) ik denk dat je een niet ingeleerde sleutel bedoelt ;) mijn alarm niet af zou gaan, maar als ik mijn auto met een niet ingeleerde sleutel open maak ( mijn reserve sleutel heeft geen ab) zal het alarm wel afgaan want ik draai dan gewoon de auto van het slot via het slot in de deur, het alarm is dan dus niet uitgeschakeld. Hiervoor heb ik een speciale stick die ik tegen een houdertje moet drukken om het alarm uit te zetten en de startonderbreker te deactieveren.

    Ofwel met een niet ingeleerde sleutel gaat mijn alarm ook gewoon af. Vandaar het stickie wat bij het alarm geleverd wordt
     
  13. je hebt gelijk
    o en i zitten dicht naast elkaar

    maar dat is ook normaal duur wordt geopend zonder dat alarm is afgezet
    dit afzetten kun je alleen via de ab doen

    echter bij jouw zit dan een extra stikje om alarm af te zetten
    en bij die van ford moet je contact zetten
    zit dat je op contact zet met een legale sleutel en zet alarm af

    tenminste dit is mijn verwachting die ik heb
    zoals ik andere sets ken
     
  14. Het is gelukt, origineel alarm werkt nu bij mijn Focus :cheer:

    Alle stekkers zaten er alleen de onderdelen aansluiten, motorkapslot met schakelaar op de sloop gevonden, alarmtoeter en binnenverlichting met alarmsensoren via JP. Alarm functie in de GEM aangevinkt en ook interior scanning aangevinkt.

    Dus voor een paar centen een alarm. :dance:

    Oke, het is een erg simpel alarm maar toch wel weer een optie extra.
     
  15. Mooi dat het werkt.

    En waar komt de alarmtoeter dan te zitten? Je zegt dat de stekker er al lag. waar heb je deze gevonden?
     
  16. Dat was wel een gezoek, de stekker zit aan de rechterzijde onder de c-stijl dus het gedeelte wat langs de bank naar de vloer loopt, stukje losmaken en je ziet de stekker al zitten, getapet aan de kabelboom

    Daar zit een losse stekker groen/oranje draad, ik heb de toeter onder net boven de wielkast aan de binnenkant geplaatst.

    Vond het raar dat die niet buiten ergens hoort te zitten maar aangezien dat het maar een simpel plat stekkertje is zonder enige waterafdichting hoort de toeter binnen te zitten.
     
  17. Zojuist even gekeken en zoals ik al dacht ligt bij mijn auto de bedrading niet. Binnenkort maar eens op de sloop kijken of er een auto staat waar het wel is voorbereid. Dan haal ik daar de benodigde bedrading uit om het werkend te krijgen. De overige onderdelen heb ik al.
     
  18. Je zou voor de zekerheid ff bij een stekker van je zekeringkast kunnen kijken dan weet je het zeker of die er wel of niet zit.

    stekker C100, contact 12 oranje/groen.
     
  19. #39 Johoo_NL, May 11, 2012
    Last edited by a moderator: May 11, 2012
    Bij mij ligt er ook een stekker rechtsonderin wat me nog niet duidelijk is wat het is.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Normaliter zit het toetertje van de achteruitrijsensoren op de plek die jij omschrijft.
    Van andere heb ik vernomen dat de sirene onder de voorruit hoort te zitten. (misschien is dit zo met de fase2) Ik heb nog niet gekeken of ik daar een stekker heb liggen.
    Ga eerst dit weekend even kijken of bij mij de draden van de sensoren doorlopen tot in de GEM en niet stoppen in de a-stijl.
     
  20. #40 Focus-013, May 11, 2012
    Last edited by a moderator: May 11, 2012
    Een sirene met back-up zit idd onder de vooruit bij de wissermotor onder de paravanplaat, zou idd fase 2 of een luxer alarm optie kunnen zijn. Die aansluitingen zitten er niet bij mij.

    Die dikke oranje draad lijkt wel voor een 12v aansluiting, die blauw/bruine heb ik er ook zitten, geen idee waar die voor is.

    Die stekker van de pdc toeter zat daar samen met de draad voor de alarmtoeter ingetapet. Dus dezelfde plek idd.
     

Share This Page