1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op zoek naar mk3.5: gevonden!

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Martin123t, 29 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terwijl wij momenteel op vakantie zijn, ben ik, liggend aan het zwembad, op zoek naar een waardige opvolger van de Futura Wagon. De nieuwbouw van ons huis is klaar en we zijn inmiddels verhuisd. De mk1 heeft precies gedaan wat hij moest doen en er is ruimte voor een upgrade.

    Op basis van alle kennis die ik op dit forum heb opgedaan, ik kijk hier bijna dagelijks, heb ik de zoekcriteria beperkt tot een mk3.5 wagon van 2018 met de 1.0 Ecoboost van 125 PK. Ik wil graag een trekhaak en minimaal 1200 kg kunnen trekken.

    Nu is mijn oog gevallen op een mooi exemplaar. Ik heb helaas geen VIN, maar zoals de wagen is omschreven spreekt hij mij aan: alleen geen verwarmd stuurwiel en geen trekhaak. Het eerste valt mee te leven en het tweede is op te lossen. Ik vind de prijs ook erg fors, maar misschien is daar wat aan te doen.

    Nu viel mij een detail van het voorraam op, nu vroeg ik mij af of dit standaard is. Kunnen jullie mij adviseren, en eventueel duiden waar dit voor is?
    [​IMG]
     
  2. Dit zijn de camera's voor de hulp systemen, dit is in ieder geval voor de regensensor (minst goed te zien). Active City Stop, Verkeersbord Herkenning en Lane Assist
     
  3. Deze auto heeft de grote raamconsole

    [​IMG]

    [​IMG]

    1 en 2 = Lidar (laser en sensoren) voor het Active City Stop systeem (alleen aanwezig als de auto Active City Stop heeft).
    3 = Camera voor voor Lane Keeping Aid, Traffic Sign Recognition en Automatisch grootlicht (alleen aanwezig als de auto functionaliteit heeft waarvoor de camera nodig is).
    4 = Licht-/regensensor.

    De grote raamconsole is zeker niet standaard. Deze is alleen toegepast indien de auto is voorzien van de Lidar of camera.
     
  4. Bedankt voor de informatie. Dit maakt de auto die ik op het oog heb zeker interessanter. Het is een geïmporteerd exemplaar en overigens handgeschakeld. Automatisch grootlicht had ik ook in mijn laatste leaseauto en ik vond het wel een fijne optie. Ik neem aan dat dit in combinatie is met LED-verlichting?
    [​IMG]
    Lane Keeping Aid is ook een optie die ik altijd aan zou willen hebben staan. Ik heb het nog niet in de Focus mogen ervaren, maar ik hou wel van dergelijke snufjes.
    [​IMG]
    De verkoper heeft ook een foto geplaatst van bovenstaande, ik zie nu de icoontjes die met Lane Keeping te maken hebben. Ik zal morgen eens bellen wat de laagste prijs is zonder inruil. Ik begin zo wel enthousiaster te worden, merk ik aan mijzelf.
     
  5. Je zal eerst moeten kijken welke opties de auto daadwerkelijk heeft. Je foto van de teller toont alleen de 2 boardcomputers.

    Zo is het mogelijk dat de auto alleen de grote raamconsole heeft vanwege Active City Stop en de rijhulpsystemen simpelweg ontbreken,

    Overigens is de Focus MK3.5 nooit met LED koplampen geleverd. Afgaande op de foto's is de auto die je op het oog hebt voorzien van de adaptieve Bi-Xenon koplampen.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  6. Op de foto zie ik geen projector koplampen, maar normale halogeenlampen. Auto heeft dus halogeenlampen, geen Bi-Xenon. Kan het op de foto slecht zien, maar volgens mij wel met DRL?
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  7. Dat de prijs fors is, is ook niet heel raar. Er is enorm weinig aanbod. Gebruikte auto's zijn enorm duur. sommige leveren nu meer op dan een jaar geleden.
    Een Titanium is bij mijn weten altijd voorzien van LED-DRL verlichting. Maar je weet 't nooit bij die Duitsers (daar komt ie vandaan gok ik?)
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  8. Dat is niet voor je lane departure. Dat zijn je trips. Hier staat je verbruik etc.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  9. Bedankt voor het meedenken allemaal, dit helpt mij echt. Op basis van jullie reacties ben ik verder aan het speuren, ik merk toch dat ik er nog niet helemaal goed in zit. Het betreft een auto die geleverd is in België in 2018 en volgens de verkoper betreft het hier model 2017. Het zal een ex-leasewagen zijn en altijd dealeronderhouden, aldus de verkoper. De auto is lekker compleet zo te zien.
    [​IMG]
    Dit is de lichtschakelaar, ik neem aan dat bi-xenon automatische hoogteverstelling heeft?
    [​IMG]
    Ik zal er vandaag nog eens over denken. Ik zie bewijs van één beurt bij de dealer op 37.632 km in november 2020. Als ik het goed lees dan zal dit de enige beurt zijn want: 'Uitgevoerd Ford Onderhoud (2 jaar 40.000 km). Klopt dit wel, ik lees hier steeds dat het onderhoud met de wetbelt cruciaal is!?
     
  10. Volgens mij zijn dit geen bi-xenon koplampen maar gewoon halogeen. Wat ik zeker weet is dat er geen automatische hoogteverstelling is. Dat kleine ronde knopje kun je indrukken en dan komt de schakelaar naar buiten waarmee je de hoogte af kan stellen.
     
  11. Deze auto heeft inderdaad halogeen koplampen met automatische hoogteregeling. Op de eerdere foto heb ik de reflector ten onrechte aangezien voor een projector

    Tevens heeft de 1.0 ECOboost in de Focus MK3.5 een onderhoudsinterval van 1 Jaar / 20.000 KM (wat het eerste voorkomt).
     
  12. Geen xenon koplampen en ook geen automatischehoogteregeling. Wel verlichting die automatisch aan/uit gaat.
     
  13. Dank. Ik kreeg zojuist een overzicht van het uitgevoerde onderhoud. De eerste beurt bij 37k op 2-11-2020 (2nd annual maintenance) en de tweede op 55.584 km op 24-01-2022 (4th annual maintenance). Verder zijn de remblokken voor vervangen en de remvloeistof. Het lijkt een overzicht van de leasemij.

    Het onderhoud is dus tekort geschoten. Als de motor verder goed loopt lijkt mij het preventief vervangen van de distributieriem niet onverstandig. Wellicht eerst de carterpan verwijderen en de oliezeef beoordelen op vervuiling?

    Edit: het kan ook zijn dat de eerste beurt ontbreekt in het overzicht. Het begint nu bij 37k.
     
  14. Ondertussen heb ik het VIN gekregen. Iemand die het onderhoud voor me wil checken en eventueel de opties?
     
  15. Onderhoud kan je zelf checken. VIN toevoegen aan Ford mypass (via de app of website)
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  16. Ondertussen heb ik de app gedownload en gecheckt. Het voegt helaas niets toe, het lijkt dat er beurten zijn overgeslagen. Dat is wel een domper, moet ik zeggen.
     
  17. De Ford dealer kan het voor je bevestigen.
     
  18. Bevestiging gekregen. Eerste beurt na 2,5 jaar bij 37k.
     
  19. Haha. Mooie auto's hoor. Deze kost € 15.950, Jaar garantie kost €900,-, neem aan dat het een verzekering betreft. Je kunt dan bij iedere willekeurige dealer terecht.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina