ja, duhhh....ik ga alleen waardes bekijken, zodra hij beter gaat lopen aan de laptop, dan ga ik een handeltje starten
Tot op heden weer 100 km verder, en ik moet zeggen dat ik hem stationair wel rustig vind draaien, ook minder nerveus met rijden. En ik ben even wezen rijden achter mijn vrouw met de Fiesta aan, en ze geeft goed gas...dus ik automatisch ook...toch nog eem gemiddelde van 1:8,9 lijkt mij een goed resultaat. Ik weet niet wie er allemaal naar de Horst meeting komt as zondag, maar je mag hem vergelijken met die van mij, heb je een richtlijn
klinkt heel hoopvol moet het nog steeds doen maar tot op hede geen tijd voor gevonden dinsdag en vrijdag kom ik wel dicht in de buurt (utrecht en breukelen) maar zondag helaas niet
Is er hier iemand die rijd op BP Ultimate? Ik ben nooit zo van die geintjes maar ik heb het nu al bij meerdere auto's geprobeerd. Keer op keer hetzelfde resultaat.. Ik heb bij Shell V power nooit iets gemerkt maar BP Ultimate is duidelijk merkbaar. Nu ook bij mijn c-max.. Laatst waren ze aan het werk bij de lokale pomp en was er geen ultimate beschikbaar.. 2 of 3x normale euro getankt en na 1 tank was de motor ineens weer onrustig, vooral bij stationair merkbaar schommelen. Nu is ultimate weer beschikbaar en heb ik dat weer getankt.. en verhip.. schommelen is weer weg en hij loopt weer heerlijk soepel. Geloof het of niet maar hij loopt echt merkbaar beter.. Mocht je dit willen proberen, tank dan minimaal 2x ultimate.. de eerste keer kan het nog wat gemixt zijn met je oude brandstof.
bp ultimate is de beste brandstof die je kunt tanken in nederland daar ben ik het mee eens jammer is dat bij mijn werk 400meter verder wel euro extra is en was vandaag 1.629 en euro 1.59 dus scheelt niet veel maar zelf daar merk ik het scheelt iets maar bp ultimate meer verder zou je ook benzine additief in de tank kunnen gooien in plaats van dat het al in het benzine zit en zo bij de pomp koopt koop je een los flesje die je er dan ingooid eventueel een tip om te doen als je 95 alleen daar kunt tanken helaas moet ik nog steeds air intake cleaner gebruiken
Heb een tijdje op ultimate gereden, merkte geen verschil. Met shell fuel save wel trouwens... daar loopt ie lekkerder op.
..ik ga binnenkort een 60mm gasklephuis proberen...eens kijken of er verschil te merken is, zowel stationair als doortrekken tov het inhouden ...en natuurlijk omdat hij volgens de metingen meer koppel krijgt
Laat ik nou net een 60mm gasklephuis hebben en BP Ultimate tanken Ik merk wel degelijk een verschil met dit en de combinatie standaard gasklephuis en BP 95 benzine Het is niet veel, maar loopt net wat soepeler.
mmhh ik denk ook dat een update naar 60mm toch inderdaad aantrekkelijker is tevens wat is het verbruik bij andere ik zit op 1op12 en afgelopen week 1x naar utrecht en naar breukelen geweest vanaf tilburg (ongeveer 200-250km die dag), 2 kleine stadsritjes 2-5km en 2 dagen 70km op en neer van werk naar huis (waarvan 21km snelweg) toen was het verbruik 1 op 12.6 (618km 49liter) is dit ok?? 1 op14 is maximaal mogelijk volgens ford zelf ik heb een zware rechtsevoet maar afgelopen keer zo zuinig en rustig mogelijk gereden, maar wat is reeel dat ik mag verwachten anders bestel ik op http://www.olietekoop.nl/olie/product/56 ik zit namelijk ook te twijfelen of er geen 5w40 in mijn blok is gedaan door het bedrijf waar ik hem heb gekocht weet dat dit ook iets te maken kan hebben alleen dat kan ik aan de hand van verbruik zien als andere beter verbruik hebben dan is de kans groot dat er 5w40 in zit zie tevens ook dat 60mm gasklep weer 20euro duurder is geworden van 389 naar 415 (european-parts )
wij zitten hier gemmiddeld op 8.9l/100km dus iets van 1:11.3 volgens de boordcomputer, zal eens kijken wat hij aan de pomp doet, is nu de 1e tank waar alleen ik ermee gereden heb
bij mij op display staat (of eigenlijk stond) 8.7/100km (1op11.5) terwijl op de computer ook alles bijhoud daar staat boven 1op12.01 dus 8.3/100km nu tijd terug gereset en staat nu op 8.2/100km met een tank brandstof kan ik 640km rijden tot leeg (laatst dus op het randje met 618km) maar bij 530-550km tank ik meestal licht net aan het klein ritjes die ik extra maak laatst een flesje benzine additief er in gegooid en heb nu het gevoel dat het iets scheeld 20-40% zeg maar gelukkig kost deze flesje maar 10euro ivm intern op de zaak kan kopen anders 15euro voornamelijk bij warme motor schudt hij minder op digitale toerenteller van mijn scangauge2 680-700rpm en vaakst op 690rpm met dus soms even 10rpm verschil dus verwaarloosbaar als motor iets kouder is dan nog niet maar kan ook betrekking hebben dat dit gehele tijd constant aan het inleren is bij starten is hij ook 1200rpm en daarna zakt hij iets af tevenshebben andere het ook dat bij koude morgen starten en draaien aan het stuur zoveel stroom trekt dat je dimlicht zichbaar zwakker branden denk namelijk dat dit met een beginnende accu komt maar zolang hij het doet is het ok. verder zal dit wel verklaren het 1200rpm bij het starten om even meer rpm zodat accu voller rijkt
...ik denk ook dat het iets te maken heeft met de emissie eisen van dit blok, ze zullen iets hebben moeten uithalen om er toch meer vermogen uit te krijgen dan de vorige 2.0i en toch hem zuiniger / schoner te maken. Je hoort vaak dat als een modrene auto gechipt word, dat hij beter en mooier gaat lopen, terwijl hij niet meer gaat verbruiken
dat is voornamelijk bij turbo motoren bij atmosferische motoren is dit nauwleuks met 60mm gasklep win je evenveel (misschien wel meer) dan met chippen terwijl het even duur is dat deze 2.0 zuinig is komt puur door de egr klep deze laat tot zekere toerental (1.6tdci tot 2800rpm) uitlaatgas terug de motor in als je in deellast zit dus je hebt dan ontbranding op een inhoud van 1.0 in plaats van 2.0 bij de nieuwere 1.6blokken zit de egr ook niet meer op maar door kleinere blok ook het gemiddelde zelfde resultaat daarom is de 1.6ecoboost 182pk en geen 2.0 blok moet zeggen dat ze wel kunnen komen met de zelfde technieken als de ecoboost maar de 1.6turbo bij peugeot 1.6thp is momenteel tot max 200pk lage snelheid wel leuk maar meer op de snelweg voel je nog wel dat het een 1.6 is atomosferische motoren kunnen direct gewenste vermogen geven bij de ecoboost moet de alles van zuinig naar vermogen stand toe turbo moet opspoelen en dan pas vermogen ( die bij 160pk en hoger, hoger licht dan de 2.0 van ons )
Gasklephuis 60mm is binnen en zit erop, warm gereden en gaan testen: - stationair rond de 700 tpm, en zeer stabiel - onbalast op 2100/2200 tpm gezet, zeer stabiel ik vind persoonlijk dat hij onderin makkelijker oppakt, om nu al gelijk te zeggen dat hij vlotter is...ach, even stevig optrekken in zijn 1 en 2, en je zit al op de 110km/h....dus snel was hij al
kan nu met zekerheid zeggen dat flesje additief die ik in de tank heb gegooid iets heeft geholpen sta van te kijken net getankt en blijkt dat ik 1op12.56 heb gehaald gekke is dat ik echt niet rustig heb gereden dit puur om hoog brandstofinspuiting te krijgen zodat additief spul het beste kan gaan werken ivm veel inspuiting heb doortrekken naar het rood lampje paar keer gedaan en banden had soms moeite met grip gasklep is bij deze ook door mij besteld verwacht dat het volgende week een keer binnenkomt 19november heb ik zaterdag dienst kan weer lekker ff tegen aan olie + oliefitler vv gasklep hoop ik dan binnen te hebben 4 x band op wagen balanceren (bij 110km/h trilt de auto soms) speaker set in deur plaatsen en aansluiten op versterker achterin de auto versterker en bekabeling monteren 2x deurstrip chrome monteren bougies vv
ik weet niet waar ik het gelezen heb maar las ergens dat deze type motor niet 100% rustig loopt normaal is echter als het constant is accepteer ik het maar nu loopt hij constant toerental, dus goed maar dan om de zoveel seconden een dip en herstelt zijn eigen als ik gasklep binnen heb en gemoteerd heb zou ik wel willen zelf voelen wat het verschil is en kijken of alles inderdaad klopt dat het beter is
Had ook nog even staan kwijlen bij div. tunningssites.....nu met K&N en 60mm gasklephuis gok ik dat hij nu ergens rond de 153 pk heeft, en dan nog eens chippen, dan gaan we richting de 170 pk.....kan ik eindelijk mijn pa met zijn V6 bijhouden Ben alleen bang dat vrouwlief het niet grappig gaat vinden dat chippen
Ik heb nu ong.155 pk en 205 nm met enkel k&n 57i , wat zijn.eigenlijk de verschillen tussen de focus 2.0 en t fiesta st blok ?
dat is een goeie vraag gasklep is beide gevallen 55mm maar rest ??? denk dat het software alleen kan zijn ivm lagere gewicht en om euro norm te halen kunnen ze iets meer vermogen uit halen om toch euro norm te houden maar als ik lees dat je 144pk hebt dan zit je dus eigenlijk gewoon gelijk dus net alsof ze gewoon st145 st150hebben genoemd ivm makkelijker maakt st225 heeft ook geen 225pk kan 220pk zijn @dexterxl denk dat je met kn filter en 60mm gasklep blij mag zijn als je tegen de 160pk komt kn filter zorgt ervoor dat je bij hogere km-stand orgineel vermogen hebt dus 145pk met de gasklep komt er 5-7pk bij 150-152pk en met chippen van een atmosferische motor krijg je 8-10pk dus 160pk zou dan theoretisch zijn of het meer of minder is dat is gewoon geluk hebben