1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onregelmatig stationair lopen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jeroen_aap, 5 jun 2009.

  1. Ik heb een probleem met mijn focus, tijdens het afremmen in zn vrij met de koppeling niet ingetrapt (voornamelijk als je in de file staat en de weg loopt omlaag is dit wel een lekker luie manier van rijden) loopt de motor nog maar 500-600 toeren per minuut. zodra ik de rem loslaat of de koppeling intrap neemt het toerental weer toe naar 800rpm. Voor ik dit gedaan heb (het afremmen) loopt de motor stationair ca 900rpm. Weet iemand hier wat het zou kunnen zijn, want de auto is al een aantal maal bij de garage geweest maar die kunnen niks vinden.


    betreft hier een Focus Wagon 1.6TDCI titanium uit 2008 met 100pk
     
  2. Ik denk dat het te maken heeft met het teveel wegnemen van vaciuum vanuit de rembekrachtiger. Zodra je de rem lang tijd intrapt zal de rembekrachtiger zijn vaciuum verliezen. De motor zal dan harder zijn werk moeten om extra vaciuum aan te maken vandaar het terugvallen in toeren van de motor, en het terug komen op toeren als je het rempedaal loslaat.
     
  3. Dank je voor je reactie, maar het is ook bij kort de rem aanraken. Het wordt echter wel erger na een langere remactie. Merk ik iets van het wegvallen van het vacuum van de rembekrachtiger?
     
  4. Wellicht is het loshalen, bekijken en schoonmaken van de contactjes van je luchtmassameter een optie?
    Daar gaat de motor ook onregelmatig van lopen???

    Proberen kan geen kwaad in elk geval!
     
  5. De auto gaat volgende week weer een paar dagen naar de dealer. Ik zal bij opties aandragen bij de dealer
     
  6. Probleem is nog steeds niet opgelost. Iemand nog suggesties? Ik moet binnenkort weer naar de garage voor dit probleem. Garage heeft de boordcomputer al ge-update en dit heeft helaas ook niet geholpen. Wel merk ik dat nu het wat warmer is het iets minder erg is geworden.
     
  7. Een diesel motor heeft toch een extra vacuĆ¼mpomp? Misschien dat deze aan z'n eind is gekomen? Stel het eens voor aan de monteur.
    Succes!
     
  8. Uit andere berichten is op te maken dat de 1.6 TDCi wel eens problemen heeft met het gasklephuis.
     
  9. Had het ook met m'n FoFo1, 1.8 TDDI. Met het vervangen van m'n luchtfilter (standaard Ford naar K&N is het probleem opgelost (misschien raar, maar 'tis wel waar).
     

Deel Deze Pagina