1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oliefilterhuis problemen ST MK2

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Iodokus, 31 mrt 2011.

?

Heb je problemen gehad van het gevreesde oliefilterhuis probleem

  1. Ja, binnen de eerste 40000 km

    0 stem(men)
    0,0%
  2. Ja, tussen de 40000 en 50000 km

    0 stem(men)
    0,0%
  3. Ja, tussen de 50000 en 60000 km

    8,3%
  4. ja, tussen de 60000 en 70000 km

    8,3%
  5. Ja, boven de 70000 km

    16,7%
  6. nee ik heb (nog) geen problemen gehad met het oliefilterhuis

    66,7%
  1. #1 Iodokus, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2011
    Om een overzicht te krijgen wie van de ST bezitters problemen heeft gehad van het o zo gevreesde oliefilterhuis probleem start ik bij deze een enquête.

    De verdeling van de kilometerstanden baseer ik op gegevens welke ik heb gevonden op het forum van onze Engelse collega's. Het doel van deze enquête is het aanschrijven van Ford en/of andere partijen om te zien of er enige restitutie (coulance) te verhalen valt.
     
  2. Mooi initiatief, enige nadeel en tevens voordeel is dat je niet alle ST rijders in Nederland benadert. Misschien is het handig om te bepalen welk percentage van de ST rijders op het forum er last van hebben. Gaat ook om de pre-facelift toch?
     
  3. Op dit moment is de kilometerstand 58.000km en tot op heden nog geen problemen. Ik zit eigenlijk een beetje te wachten totdat de mijne ook de geest geeft.
     
  4. Het is vanzelfsprekend een enquête onder de ST rijders van ons forum ik heb nl. niet behoefte om als een soort ombudsman aan de slag te gaan. Tegen de tijd dat ik alle ST bezitters in Nederland geënquêteerd heb is de huidige ST waarschijnlijk een uitstervend ras geworden :mrgreen:

    Maar de enquette blijft open dus als er ST bezitters bijkomen kunnen ook zij deze enquette invullen. En ja het gaat idd om de pre facelift uitvoering ;)
     
  5. Joost, mooi initiatief! Kleine opmerking, net zoals de enquete op het focusstoc.com forum zou eigenlijk ook de vraag moeten worden gesteld of de ST getuned of ongetuned is. :thumbup:
     
  6. Heb je gelijk in Chris de getunde ST's schijnen er iets vaker problemen mee te hebben dan de ongetunde. Helaas voor de eigenaren van een ongetunde ST het is geen wet van Meden en Perzen, ook de ongetunde ST's vallen met grote regelmaat ten prooi aan dit fenomeen :nocheer:
     
  7. Klopt, maar bij deze kunnen we dat wel in kaart brengen Joost. ;)
    In elk geval kan ik bij deze NEE stemmen. Maar ik klop het daarbij gelijk even af op mijn bureau.
     
  8. Ik durf deze enquête eigenlijk niet in te vullen......
    Iets van de goden verzoeken ofzo......
     

  9. :loco:

    Kom op zeg..daar geloof je toch niet in. Gewoon invullen. :baeh:

    :gayfight:
     
  10. Geen problemen te melden vanuit het diepe zuiden.
    Km-stand 67800, waarvan 23500 getuned.

    Hopelijk blijft het bij mij (en de anderen natuurlijk ook) zo en anders heb ik pech gehad, de stroppenpot is iig goed gevuld.
    Hoop alleen dat het niet ergens diep in de Ardennen/Eifel gebeurt...
     
  11. Zo, vanavond heb ik wat tijd besteed aan het oliefilterhuis verhaal. Omdat het wat mij betreft erg dichtbij komt. Ik heb letterlijk een column geschreven die binnen afzienbare tijd word gepubliceerd op www.driving-fun.com. Uiteraard zal ik de link daarvan hier posten. Maar hier alvast voor jullie een stukje uit mijn tekst;

    bovengenoemde gevolgen is: defect (membraam in het) oliefilterhuis en eventueel lekken van de nokkenaskeeringen.
     
  12. :thumbs: Nice one, en klinkt als een zinnig verhaal. Vraag is nu: waar zit de carterventilatieklep? Ga morgen aan de ST sleutelen, dus dan kan ik meteen kijken.
     
  13. dat is mooi om te weten...
    maar dan moet er dus ook een nieuwe carter pakking komen?
    die pakkingen zijn toch maar 1x te monteren en zodra je hem open haalt moet je hem vervangen toch?


    als ik dan met de volgende olie wissel bezig ga zal ik daar meteen ff naar kijken
     
  14. #14 sjansse, 17 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2011
    Yes, helaas ben ik ook aan de beurt.
    Precies hetzelfde als in het filmpje.
    Hoorde het al een beetje tijdens het toerritje van vandaag, maar oliedruk, temperatuur e.d. helemaal ok dus rustig doorgereden naar huis, daar even de vuldop losgedraaid en inderdaad, het is prijs.
    Km stand voor de statistieken 57269.
    Wat gaat dat kosten??

    Kan alleen de enquete niet meer veranderen, had al gestemd geen probleem:schater:
     
  15. #15 jepege, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2011
    Ben nog niet aan de beurt geweest, heb dus 'nee' gestemd. Maar met 57.000 op de teller ga ik niet afwachten. Ik wil op mijn gemak kunnen blijven rijden dus dan is preventief vervangen de beste optie. (ook om fikse meerkosten te voorkomen)

    Ik lees echter iets over vervuilde oliekanalen en gasklep als mogelijke oorzaken... dus alleen vervangen van oliefilterhuis+de slang die daar aan zit, is niet genoeg want als die extra dingen niet worden gedaan, dan kan het nieuwe oliefilterhuis het ook zomaar begeven?

    Nuttige info over vervanging (en kosten) van het oliefilterhuis vind je hier:

    http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820165094&postcount=156

    onderdeel van hier: http://www.focusclub.nl/forum//showthread.php?t=15086
     

  16. Is die link naar je artikel al bekend?
     
  17. Oliefilterhuis ST met filter en olie in de aanbieding

    Wegens overcompleet heb ik nog liggen:

    - oliefilterhuis (met verbeterde type!) (175,-)
    - oliefilter met o-ring + 6 liter Castrol 0W40 (75.-)

    Iemand interesse?
     
  18. Hoe waarschijnlijk is het dat ik hier met 146000 km nog last van krijg. Ik weet niet of de mijne ooit al vervangen is
     
  19. Het probleem ontstaat niet perse bij het oliefilterhuis.
    Ik meen dat het kan worden veroorzaakt door een slechte carterventilatie
    Stel dat het oliefilterhuis kapot is, controleer dan ook je nokkenaskeerringen.
     
  20. Sommige mensen zijn het niet met me eens maar prefentief vervangen kan je geld en ellende besparen. Mijne maakte ook geen raar geluid maar ik heb hem wel vervangen.

    Bij vervanging bleek de carterventilatie slang (hard plastic) te zijn dichtgeslipt en gescheurd. Daardoor was er ventilatie maar niet op de juiste manier. Nieuwe rubberen slang erop gezet en een nieuwe oliefilterhuis met aanpassing. Dan kan je niet onaangenaam verrast worden tijdens je vakantie of iets dergelijke.
     

Deel Deze Pagina