Olie verdwijnt bij bijvullen?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door d33f, 30 apr 2016.

  1. #21 d33f, 24 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mei 2016
    Vandaag is de auto voor de grote beurt geweest. Motor is geflusht met Forte en blijkbaar is er nu 5W40 olie erin gegaan. Nu natuurlijk afwachten wat dit met het verbruik gaat doen.

    Helaas ook slecht nieuws ontvangen tijdens de beurt en dat is dat de dorpel vervangen moet worden gezien deze helemaal rot is :(.
     
  2. Eerst maar eens kijken of het olieverbruik zich stabiliseert voordat je de dorpel laat fixen. Mocht het olieverbruik niet verholpen zijn, zou ik de dorpel ook niet laten lassen. Dat geld kun je dan beter gebruiken bij een andere auto.
     
  3. Dat hoop ik ook. Verder heb ik begrepen dat de motor 15 minuten heeft gedraaid tijdens de flush terwijl in de handleiding van Forte zelf staat dat de motor minimaal 60 minuten moet draaien tijdens de flush. Denk je dat die 15 minuten voldoende zijn om resultaat te boeken?
     
  4. nee, 15 minuten zijn te kort.
     
  5. #25 d33f, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2016
    hmm oke, da's dan wel zonde van de €115,- :(.

    Verder zie ik dat de koelvloeistof tot ver boven de max is bijgevuld, en het oliepeil behoorlijk hoog staat tot boven max (terwijl op de factuur 4,25L staat).
    De koelvloeistof zal wel zakken door overdruk e.d. neem ik aan?

    Wat betreft de dorpel(s) is de rechterkant er behoorlijk slecht aan toe (1 meter weggerot) en kan ik het laten fixen (beide kanten) door een kennis voor €125,-.
     
  6. Update

    Even een update betreft mijn situatie. Inmiddels heb ik de dorpels goedkoop kunnen laten fixen voor €125,-. Dit is mijns inziens erg netjes gedaan dus hier kan ik niks van zeggen.

    Verder lijkt de auto nog wel wat olie te verbruiken maar hij is nu in 2000KM van vol naar 3/4 gegaan wat ik zelf meer dan acceptabel vind.

    Al met al kan ik weer vrolijk rondtuffen in mijn :focus:.
     
  7. Ik zou me daar zeker niet druk om maken. Bij mij werd het na diverse flush beurten ook zoiets. Nu ruim 50.000 verder rijdt hij nog als een tierelier maar helaas het olieverbruik neemt gestaag toe.
    Ach houdt me van de straat, alhoewel :)
    Ben met revisie bezig.
     
  8. Ben bezig met revisie dus. kop is klaar maar ik wilde eerst
    weten hoe ik echt veilig de koolafzetting met name uit de zuigergroeven kon krijgen.
    Diesel geprobeerd, niet goed genoeg, Flush puur van 5 in 1 , geen goed resultaat, ATF ook niet. IK zoeken wel geloof het of niet, oven en gril reiniger Mr Muscle . Wat een drap kwam er van die zuiger af. Slechts licht met een gebroken veer krabben en alles kwam er uit. Zuiger is brandschoon alleen van kleur veranderd. Wie durft het aan die een nacht op zijn zuigers te zetten? Durf te wedden dat het vele malen agressiever is dan Forte . OPM je huid lost er van op en het bijt ook. Mijn zuigers ga ik er mee behandelen maar alleen niet in het blok, ben vol goede moed.
     
  9. Dat is wel een mooie ontdekking :badgrin:. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :).
     
  10. Ik ook, heb net de cilinder kop welke al helemaal gereinigd was nog ingespoten en daarna de in en uitlaten met een tandeborstel schoon gemaakt. Je wilt niet weten hoeveel roet er nog uitkwam. Ook de oliekanelen nog wat extra aandacht gegeven . Daarna de boel met water grondig afgespoeld en droog geblazen en uiteraard weer dik in de WD 40 gezet :) Ik heb er alle vetrouwen in dat het een goed eindresulaat gaat opleveren.
    Ik hoop het weekend te kunnen beginnen.
    Voordat ik begin ga ik de motor ook nog inspuiten om zo vet en andere zaken er daarna met hoge druk af te spuiten.
    Heb nog navraag gedaan naar een nog aggresiever goedje om de groeven in de zuiger nog sneller schoon te krijgen. Moest namelijk toch nog voorzichtig met een oude gebroken zuigerveer de echt keiharde delen verwijderen .
     

Deel Deze Pagina